راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی محصول جدید توسن‌تکنو با نام تکنوآی‌پلاس / راهکاری برای پایش تراکنش‌ها و ماشین‌های بانکی

رضا امیرزاده / براساس سال‌ها تجربه بانکی و پیاده‌سازی فناوری مانیتورینگ و با توجه به نیازمندی‌هایی که بانک‌ها در زمینه پایش قطعات سخت‌افزاری ماشین‌های بانکی و صدور فرمان‌های کنترلی برای این دستگاه‌ها از مرکز داشتند، شرکت «توسن‌تکنو» محصول «تکنو‌‌‌آی‌‌پلاس» را در زمینه مانیتورینگ این حوزه پیاده‌سازی و ارائه کرده است. براساس گفته‌های سرپرست سیستم‌های بانکی این شرکت، در این محصول کیفیت بالای تجربه کاربری یکی از موارد مهمی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش «راه پرداخت»، فرناز صفایی‌ نیک، سرپرست سیستم‌های بانکی شرکت توسن‌تکنو در کارگاهی با عنوان «راهکار پایش تراکنش‌ها و ماشین‌های بانکی» که در حاشیه همایش «فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال» در برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر با رشد روزافزون محصولات پایش و نرم‌افزارهای نظارتی و کنترل بر عملکرد دستگاه‌ها مواجه هستیم، مهم‌ترین قابلیت‌های محصول توسن‌تکنو را مدیریت ترمینال‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی و شعب، مدیریت کاربران براساس رول‌های شعبه، مانیتورینگ آنلاین قطعات و نرم‌افزار دستگاه، وضعیت ماشین برای انواع مختلف برندهای ماشین‌های بانکی مبتنی بر XFS/NONXFS، ارائه داشبورد و گزارش‌های مدیریتی، فرامین کنترلی و… برشمرد.

صفایی نیک در ادامه گفت: «ارسال نوتیفیکیشن‌های مختلف براساس وضعیت قطعات، ماشین و موجودی کاست؛ یکپارچگی با نرم‌افزارهای مختلف بانکی (یاس، NDC، شعبه مجازی، ITM)؛ نسخه مبتنی بر وب و ارائه خدمات مبتنی بر موبایل از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.»

به گفته او مانیتورینگ تکنوآی‌پلاس همچنین دارای خدمات پایش لحظه‌ای است که شامل پایش لحظه‌ای قطعات سخت‌افزاری مبتنی بر XFS/NONXFS، نرم‌افزار دستگاه، منابع دستگاه، دستورات مختلف، تراکنش‌های بانکی و همچنین پایش موجودی کاست می‌شود.

صفایی‌نیک در ادامه صحبت‌های خود جزئیاتی را که از طریق سیستم مانیتورینگ قابل مشاهده است برشمرد که از آنها می‌توان به مواردی مانند سهولت نحوه مشاهده آنلاین وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه، وضعیت کاغذ رسید و تعداد دقیق کارت‌هایی که ضبط شده اشاره کرد.

او درباره پایش موجودی کاست افزود که از طریق تکنوآی‌پلاس می‌توان موجودی هر کاست را به صورت دقیق و با جزئياتی شامل تعداد اسکناس‌ها مشاهده کرد.

صفایی‌ نیک درباره ویژگی دستورات کنترلی این سیستم که از مرکز قابل ارسال است، اضافه کرد: «این دستورات شامل فعال و غیرفعال کردن نرم‌افزار، دریافت وضعیت قطعات، ری‌استارت و خاموش کردن دستگاه و قطعات، تغییر، آپلود و دانلود تصاویر و فیلم‌های تبلیغاتی به‌صورت زمان‌بندی‌شده و… می‌شود.»

او پشتیبانی تکنوآی‌پلاس از برندها و سخت‌افزارهای مختلف را یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم عنوان کرد و در ادامه صحبت‌های خود، گزارش تراکنش‌ها و جزئیات مربوط به آن، وضعیت قطعات و ماشین، سرجمع کل برای ماژول‌های اصلی و همچنین گزارش جابه‌جایی ماشین را به‌عنوان خدمات تحلیل داده که توسط این سیستم ارائه می‌شود، برشمرد.

خدمات مبتی بر موبایل از دیگر قابلیت‌های این محصول است که به گفته سرپرست سیستم‌های بانکی شرکت توسن‌تکنو، به پرستار دستگاه امکان می‌دهد بتواند وضعیت کلی دستگاه‌ها و قطعات آن را بررسی کند. همچنین امکان بررسی وضعیت کاست‌ها و تراکنش‌ها نیز از طریق موبایل امکان‌پذیر است.

صفایی‌ نیک در پایان از بانک ملی با ۸۰۰ دستگاه، بانک صادرات با ۸۵۰ دستگاه، بانک گردشگری با ۵۰۰ دستگاه، بانک آینده با دستگاه‌های وی‌تی‌ام و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۳۰۰ دستگاه کیوسک به‌عنوان مشتریان این محصول نام برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.