راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پهبادهای آمازون در راه‌! / پرایم ایر: تحویل مرسولات با هواپیمای بدون سرنشین

آمازون مدتی قبل از برنامه خود برای راه‌اندازی تحویل هوایی بسته‌هایی که از آمازون خریداری شده‌اند، خبر داده بود. این پروژه آمازون موسوم به آمازون پرایم ایر قرار است تا چند سال آینده سرویس اصلی آمازون برای تحویل بسته‌ها باشد. حال به گزارش CNET شرکت آمازون درخواستی برای پرواز آزمایشی سرویس هوایی خود به FAA یا اداره فدرال هوانوردی آمریکا تحویل داده است تا بتواند این هواپیمای بدون سنشین خود را در محل آزمایشگاه خود R&D در سیاتل آزمایش نماید. در حال حاضر و بر اساس قوانین آمریکا علاقه مندان و تولید کنندگان هواپیمای بدون سرنشین (پهباد) مجاز به پرواز هواپیماهای خود در خاک ایالات متحده آمریکا هستند با این حال ارائه کسب و کار با آن‌ها جز تعاریف قانونی نیست. بر همین اساس آمازون خواستار اعطای حق معافیت از این قانون را درخواست داده تا بتواند کسب و کار خود را با این شیوه جلو ببرد.

 پرایم ایر: تحویل مرسولات با هواپیمای بدون سرنشین پرایم ایر: تحویل مرسولات با هواپیمای بدون سرنشین

اعضای طراح و مدیران این پروژه از فضانوردان سابق ناسا و کار‌شناسان رباتیک و هوافضا هستند. زمانی که آمازون در سال گذشته از انجام چنین پروژه‌ای خبر داد، جف بزوس مدیر عامل این شرکت تصریح کرده بود طی ۴ تا ۵ سال آینده این پروژه امکان تحویل مرسولات را در کمتر از ۳۰ دقیقه در سراسر آمریکا فراهم می‌آورد. او در برنامه تلوزیونی تصریح کرده بود که آموزش کنترل این هواپیما‌ها (خلبانی مجازی) و همچنین قوانین دست و پا گیر ممکن است بکارگیری این سیستم تحویل پستی را به تاخیر بیندازد.

هواپیمای بدون سرنشین پرایم ایر می‌تواند آیتم‌های تا ۵ پوند (تا 2.3 کیلو) را حمل کند که به بنا بر آمار‌ها تا ۸۶ درصد کل محصولات خریداری شده از آمازون را تشکیل می‌دهد. این هواپیما‌ها نیز تا فاصله ۱۰ مایلی (۱۶ کیلیومتری) از محل کنترل خود را می‌توانند پوشش دهد که به معنای قابلیت این هواپیما به سرویس دهی در مناطق شهری و پوشش خیل عظیمی از جمعیت خریداران است.

سجاد بدیعی

منبع: پارسیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.