راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هم‌صدایی در عین حفظ اصالت در شب سمفونی تفتا / به دنبال بانکداری جامع‌ و ورود به حوزه تأمین مالی جمعی

در شب سمفونی تفتا شاهد تک‌نوازی هشت ساز بودیم که هر کدام به تنهایی شنیدنی بودند و با حفظ اصالت وقتی کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند منجر به ایجاد نوایی گوش‌نواز می‌شدند. عملکرد این هشت ساز درست مانند هشت زیرمجموعه هلدینگ تفتاست که هر کدام مأموریت‌ها و اهداف متفاوتی دارند اما با کنار هم قرار گرفتن در نهایت منجر به ایجاد خدمات و محصولات متنوع و کارآمد در صنعت بانکی و نوآوری کشور می‌شوند.

۲۴ تیرماه اولین رویداد سالانه هلدینگ تفتا، بازوی نوآوری و فناوری بانک تجارت به نام سمفونی تفتا با سخنرانی محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا با حضور تعداد زیادی از مدیران اکوسیستم، مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس؛ احمد تقوایی، رئیس مرکز فاوا وزارت اقتصاد و امین کلاهدوزان، ریاست توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت آغاز شد.

محمد فرجود، مدیرعامل تفتا ضمن تقدیر و تشکر از تمام مدیران و معاونان هلدینگ و بانک که در مسیر هدلینگ تفتا یاری رساندند، بیان کرد: «آنچه امروز به خاطر آن دور هم جمع شدیم مروری است بر مسیری که خانواده هلدینگ تفتا تا به امروز طی کرده و در حال پیمودن است.»

محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا

فرجود همچنین از تمام شرکت‌های فین‌تک و آی‌تی، شرکت‌های فعال در حوزه نوآوری و اقتصاد دیجیتال و استارتاپ‌هایی که در کنار این هلدینگ در چند سال گذشته قرار گرفته بودند، تشکر ویژه کرد.

در ادامه هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک تجارت ضمن ابراز خوشحالی از دستاوردهای ارزشمند بانک تجارت به واسطه همراهی افراد در مجموعه‌های تحت نظارت بانک تصریح کرد: «در ادامه این راه انتظار داریم که محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا و دیگر مدیران شرکت‌های تحت مدیریت این مجموعه با همین آهنگی که استراتژی‌های بانک هم به اجرایی‌شدن آن کمک می‌کند گام بردارند.»

مدیرعامل بانک تجارت بیان کرد: «بانک تجارت از ادغام و در کنار هم قرار گرفتن ۱۲ بانک در سال ۱۳۵۸ شکل گرفت و نتیجه آن هفت دهه حضور مؤثر در اقتصاد کشور بوده است.»

به گفته اخلاقی این ۱۲ بانک اصولاً یا در حوزه کسب‌و‌کارهای بزرگ تجاری فعال بوده‌اند یا در صحنه بین‌المللی در امورات بانکداری ایفای نقش می‌کردند.


ورود بانک تجارت به کربنکینگ جدید


هادی اخلاقی ادامه داد: «در طی سالیان گذشته بانک تجارت به‌عنوان ارائه‌دهنده سرویس‌های مؤثر به مجموعه‌های بزرگ و تجاری شناخته شده است. این ویژگی منجر شده افراد حاضر در بانک تجارت سعی کنند این خصیصه را حفظ کنند اما نقصان این موضوع آن است که بانک تجارت امکان اینکه در حوزه‌های دیگر خود را به اندازه کافی توسعه دهد از بین برده و باعث شده در بخش‌هایی فرودهایی داشته باشیم.»

هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک تجارت

او ادامه داد: «تا دو سال گذشته مجموعه‌هایی که می‌توانسته‌اند موجبات بانکداری متمرکز و کربنکینگ ما را شکل دهند دائم در حال تغییر و اصلاح بوده‌اند اما در نهایت بانک توانست پلتفرمی با مبنای شرکت خدمات انفورماتیک انتخاب کند و به کربنکینگ جدید ورود کند و مقدمات ورود به حوزه‌های دیگر بانکداری که نیاز امروز ما برای بودن در حد یک بانک جامع است را اجرایی کند. به‌ موازات این قضیه بیش از ۴۰ درصد این پروژه اجرایی شده و تا پایان شهریور فاز اول این پروژه به اتمام می‌رسد.»


توسعه متقارن بانک تجارت با تمرکز بر حوزه فناوری


مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به توسعه بخش‌های مختلف بانک تجارت گفت: «به دنبال آن بودیم به بخش‌هایی که برای توسعه متقارن بانک لازم بود به آن توجه شود بپردازیم. این اتفاق تنها با تمرکز روی حوزه فناوری و شرکت‌های فناوری در مجموعه بانک اتفاق می‌افتاد.»

او ادامه داد: «در دو سال گذشته اصلاحات متعددی در مورد ساختار و شرح انتظارات شرکت‌ها داشتیم و همچنین شرکت‌های جدیدی ایجاد کردیم مثل شرکت داتا که اخیراً به خانواده تفتا اضافه شده و مسئولیت تجمیع اطلاعات و مدیریت کلان‌داده‌های بانکی را دارد.»

اخلاقی افزود: «به‌تدریج با اصلاحاتی که در سایر شرکت‌ها به لحاظ ساختاری و نیروی انسانی به وجود آمد سعی کردیم بخش‌های مختلف مورد نیاز را که می‌تواند امکان توسعه متقارن بانک را به لحاظ ظرفیت‌های فناوری برای ارائه خدمات به انواع مشتریان تجاری، شرکتی اشخاص، اصناف و… داشته باشد فراهم کنیم و برای هر دسته از مشتریان محصولاتی را در سال گذشته تولید کردیم.»

هادی اخلاقی با اشاره به حمایت بانک تجارت از دانش‌بنیان‌ها، ایجاد محصول باجت و… از اقدامات انجام‌شده این بانک و تلاش بانک برای ورود به حوزه تأمین مالی جمعی (scf) گفت.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به چشم‌انداز بانک تجارت در حوزه تأمین مالی جمعی بیان کرد: «در چشم‌اندازمان تا سال ۱۴۰۵ امیدوارم بتوانیم یک بانکداری جامع شکل دهیم و در سال جاری ورود به حوزه تأمین مالی جمعی را در دستور کار قرار داده‌ایم.»

به گفته اخلاقی بانک تجارت در حوزه خرد با ارائه محصولاتی که در سال گذشته مبنای آن گذاشته شده، امید دارد که امسال توسعه بیشتری پیدا کند.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به برنامه‌های این بانک برای سال جاری گفت: «در حوزه بانکداری دیجیتال در تلاشیم با ظرفیت‌هایی که تا الان ساخته شده از این پس بتوانیم خدمات بیشتر، گسترده‌تر و با نفوذ بیشتر داشته باشیم.»


اجرای هشت‌گانه و ارائه گزارش عملکرد هشت شرکت


بخش نخست برنامه با سخنرانی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت به پایان رسید و بخش دوم برنامه تحت عنوان اجرای هشت‌گانه آغاز و هشت قطعه نت‌‌ کوتاه با هشت ساز‌ متفاوت؛ ویولنسل، پیانو، ویولن، چنگ، کلارینت، گلوکن اشپیل، آکاردئون و گیتار الکتریکی اجرا شد. هدف و کارکرد زیرمجموعه‌های هلدینگ بانک تجارت بسیار شبیه فلسفه و کارکرد این ساز‌ها بود. در ادامه مدیران هشت زیرمجموعه‌ تفتا ارائه‌هایی از حوزه فعالیت‌، اقدامات پیش‌رو و فعلی خود دادند.

در بخش دوم برنامه، قطعه کوتاهی با ساز ویولنسل نواخته شد. این ساز، صدای بمی دارد و این قابلیت کمک می‌کند که ساز‌های دیگر را همراهی کند. شرکت زفتا هم با زیرساخت سخت‌افزاری‌اش به فعالیت‌های بانک تجارت کمک می‌کند. همان‌طور که در جهان موسیقی بدون ساز امکان شکل‌گیری موسیقی وجود ندارد در عصر دیجیتال هم ارائه خدمات بانکی بدون وجود زیرساخت سخت‌افزاری ممکن نیست.

سعید بخشایش، مدیرعامل شرکت زفتا با بیان این پرسش که زفتا دقیقاً چه کار می‌کند گفت: «زفتا در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه بانکداری طیف وسیعی از راهکارها و خدمات را ارائه می‌دهد.»

او ادامه داد: «از جمله خدمات زفتا در زمینه خدمات بانکی و زیرساختی می‌توان به راه‌اندازی و پشتیبانی انواع مراکز داده، راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت، توسعه زیرساخت‌های مجازی‌سازی و ذخیره‌سازی اشاره کرد.»

مدیرعامل شرکت زفتا با اشاره به طراحی شبکه و زیرساخت گفت: «چهار دیتاسنتر در چند سال اخیر راه‌اندازی کردیم؛ دیتاسنتر اصلی، پشتیبان، بحران و دیتاسنتر ترکمنستان که در حال ساخت است و در ماه‌های آتی راه‌اندازی می‌شود.»

بخشایش ادامه داد: «در حوزه مدیریت شبکه ارتباطی، سه هزار نقطه را با استفاده از زیرساخت فیبر نوری در کشور به هم متصل کردیم و الان یک شبکه پایدار داریم.»

سعید بخشایش، مدیرعامل شرکت زفتا

او با اشاره به این موضوع که در حوزه راهکارهای امنیتی جذب نیرو سخت است گفت: «در شرکت زفتا ۵۰ نیروی متخصص فعال بوده و با همکاری اداره امنیت بانک در حال اجرای پروژه‌های کلانی است.»

او ادامه داد: «در سال گذشته پروژه ارزیابی دارایی‌های بانک تجارت را داشتیم و امسال پروژه به‌روزرسانی و پشتیبانی ۲۲ نسخه نرم‌افزار آنتی‌ویروس در شعب بانک و بحث مراکز عملیاتی soc را در دستور کار داریم.»

بخشایش با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت گفت: «پروژه راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی امنیت، ارزیابی تجهیزات امنیتی و تحلیل بدافزار را داریم. همچنین در بحث آزمودن تست نفوذپذیری، روی ۱۷۰ سامانه بانکی مشغول هستیم.»

به گفته مدیرعامل زفتا، در حوزه نگهداری و پشتیبانی این مجموعه با ظرفیت ۲۵۰ نیروی متخصص ۱۸۰۰ شعبه را پشتیبانی و ۱۰۰ هزار تجهیز را با ۸۰ مدل مختلف پشتیبانی می‌کند.»


تولید و طراحی ۶۰ سامانه بانکی


در ادامه قطعه دلنشینی با ساز پیانو اجرا شد. این ساز گسترده‌ترین دامنه صوتی را دارد و برای همین می‌تواند سایر سازها را همراهی کند. شرکت تاتا هم همپا و همراه سایر خدمات و محصولات بانک تجارت است.

مژده قزل‌ایاغ، مدیرعامل شرکت تاتا درباره فعالیت‌های شرکت تاتا گفت: «تاتا شرکتی دانش‌محور، تولیدکننده نرم‌افزارهای تخصصی و ارائه‌دهنده خدمات حوزه فناوری اطلاعات در صنعت بانکی است و با ۴۰۰ نیروی متخصص در چهار محور اصلی فعال است و از مهم‌ترین آنها طراحی و تولید سامانه‌های جامع بانکداری خرد، انواع سامانه‌های شخصی‌سازی و تخصصی، ارائه خدمات تخصصی در حوزه مهندسی داده و کلان‌داده و طراحی زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های مبتنی بر معماری‌های سرویس‌گرا و ابزارهای انتقال داده به صورت آنلاین است.»

مدیرعامل شرکت تاتا گفت: «این شرکت در حال حاضر با تولید و طراحی بیش از ۶۰ سامانه بانکی در حوزه مالی، بانکداری، شخصی و… هشت محصول در حوزه خدمات نوین و بانکداری دیجیتال و چهار پلتفرم سرویس و میان‌افزارهای یکپارچه‌سازی فعالیت داشته و در کنار تولید بیش از ۹۰ محصول مدیریت عملیات بالای حجم تراکنش و سرویس را در طول روز انجام می‌دهد. در حوزه عملیات این شرکت به صورت روزانه میانگین ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تراکنش آنلاین مالی و غیرمالی را مدیریت و بیش از ۵۰ میلیون پیامک و یک میلیون و ۲۰۰ هزار رمز ارسال می‌کند.»


معرفی طرح منظوم بانک تجارت


قزل‌ایاغ با اشاره به یکی از پروژه‌های شرکت که منجر به ایجاد یکی از لاین‌های اصلی شرکت تاتا و تخصیص ۹۰ درصد منابع شرکت شده بیان کرد: «در پروژه استقرار راهکار جامع بانکداری متمرکز و سوئیچ کارت بانک تجارت با نام طرح منظومه تجارت شرکت خدمات انفورماتیک به‌عنوان ارائه‌دهنده راهکار و تاتا به‌عنوان همکار در حوزه استقرار و ارتباط میان حوزه محصولات و نرم‌افزارهای فعلی بانک و انتقال و تبدیل داده‌ها فعالیت می‌کند.»

مژده قزل ایاغ، مدیرعامل شرکت تاتا

او ادامه داد: «مهم‌ترین تصمیم بانک در این پروژه بحث انتخاب رویکرد و سناریوی استقرار این پروژه بوده است.»

به گفته مدیرعامل شرکت تاتا طرح منظومه تجارت در چهار محور‌ اصلی کسب‌و‌کار بانک تشکیل شده است. او با اشاره به یکی از محصولات شرکت تاتا گفت: «کهکشان، محصول شرکت تاتا وظیفه ارتباط بین محصولات موروثی بانک و سامانه‌های بانکداری متمرکز فعلی را در مدل مهاجرت تدریجی برعهده دارد. همزمان پلتفرمی تجمیع کلیه سرویس‌های عملیاتی سامانه‌ را انجام می‌دهد.»

قزل‌ایاغ مروری بر آخرین وضعیت پروژه منظومه داشت و بیان کرد: «۳۵۰۰ خودپرداز به سوئیچ کارت جدید بانک متصل شدند. بیش از ۱۸۰۰ شعبه بانک و ۷۴۰۰ کاربر از این سامانه استفاده می‌کنند و روزانه ۱۲ میلیون تراکنش دارند.»

به گفته مدیرعامل شرکت تاتا، در بحث یکپارچگی و اتصال سامانه کهکشان به سامانه‌های موروثی بیش از ۱۲۰ سامانه به کهکشان متصل شدند و در روز پنج میلیون فراخوان روی این پلتفرم انجام‌ می‌شود.


ارائه ۶۰ هزار تسهیلات به‌واسطه پلتفرم اعتبار سیمرغ تجارت از طریق دیجی‌پی


در ادامه یک قطعه موسیقی با ویولن نواخته شد و گفته شد که سیمرغ تجارت همانند کلید سل از عمومیت برخوردار است و پل ارتباطی است بین بانک و سایر بخش‌های صنعت.

محمدمهدی اسمعیلی، مدیرعامل سیمرغ تجارت در خصوص خدمات این مجموعه گفت: «اپلیکیشن باجت، پلتفرم وام‌دهی و اعتباری خرد؛ آرک، پلتفرم بانکداری باز تجارت نمونه‌هایی از محصولات سیمرغ تجارت هستند.»

داستان باجت از شناسایی مشکلات و دغدغه‌های مردم از دریافت خدمات بانکی و مالی شروع شد و در نهایت باجت در مهرماه سال گذشته با محصول وام ازدواج متولد شد. این محصول کانال بانکداری دیجیتال بانک تجارت در حوزه خدمات مالی و بانکی است.

محمد مهدی اسمعیلی، مدیرعامل سیمرغ تجارت

مدیرعامل سیمرغ تجارت با اشاره به مشارکت این مجموعه با دیجی‌پی در حوزه تسهیلات خرد گفت: «۶۰ هزار تسهیلات خرد از طریق دیجی‌پی در نقطه خرید به واسطه پلتفرم اعتبار و وام‌دهی سیمرغ تجارت به مبلغ ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان اتفاق افتاد.»

اسمعیلی در پایان درباره برنامه این شرکت برای سال آینده گفت: «سال گذشته پورتفوی محصولات‌مان را از ۲۰ به ۵۰ رساندیم. امسال بنا داریم از ۵۰ به ۸۵ برسانیم و ترنزاکشن روی پلتفرم بانکداری باز را به ۱۰۰ میلیون برسانیم.»

پس از سخنرانی اسمعیلی قطعه کوتاهی با ساز چنگ نواخته شد. این ساز در جمع بزرگان نواخته می‌شود و در همین راستا گفته شد تجارت شایان با بزرگان صنعت و تجارت سروکار دارد و وظیفه تأمین مالی زنجیره تأمین را برای کسب‌و‌کارهای بزرگ برعهده دارد.

مدیرعامل تجارت شایان با بیان سهم پررنگ بانکداری شرکتی گفت:‌ «تجارت شایان با تمرکز بر سه حوزه شکل گرفت؛ ارائه راهکارهای تخصصی بانکداری شرکتی، تولید محصولات و خدمات ارزش افزوده در زمینه پرداخت و اعتبار، خدمات تأمین مالی زنجیره تأمین (SCF)»

مدیرعامل تجارت شایان گفت: «بازار SCF در دنیا در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۱ بیش از ۱۳ تریلیون دلار شود. بر اساس گزارش بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ بیش از  ۲۷۰۰ میلیارد تومان مجموع تسهیلات در گردش بوده است.»

مدیرعامل تجارت شایان با اشاره به اکوتام؛ محصول شرکت تجارت شایان گفت:‌ «اکوتام سبدی از ابزارهای لازم برای مدیریت اعتبار خرد در زنجیره تأمین است و قابلیت اتصال به برات الکترونیک، سامانه‌های مالی و اسناد مالی را دارد و در هفته‌های گذشته به صورت پایلوت تست شده است.»

در ادامه قطعه‌ای با ساز کلارینت اجرا شد. این ساز نفس‌های نوازنده را به یک قطعه شنیدنی تبدیل می‌کند. چابک تجارت هم در معرض صدای مستقیم مشتریان است.

بهزاد عمرانی، مدیرعامل چابک تجارت در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت حال خوب مشتریان برای این مجموعه گفت: «مأموریت ما در چابک تجارت پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتریان با هدف افزایش وفاداری آنها و تسهیل ارائه خدمات است.»

این مجموعه در چهار حوزه مراکز پاسخگویی و پشتیبانی شعب، برنامه‌های وفاداری و باشگاه مشتریان، آموزش و راهنمایی مشتریان در شعب پیرامون محصولات جدید و پشتیبانی از مشتریان حقوقی فعال است.

بهزاد عمرانی، مدیرعامل چابک تجارت

به گفته عمرانی در برنامه‌های وفاداری این شرکت در سال گذشته تنوع‌بخشی زیادی انجام شده و در قسمت راهنمایی و آموزش مشتریان، کارشناسان این مجموعه با استقرار در چند شعبه نمونه، موفق به نصب ۱۰۰ هزار همراه‌بانک شدند.»

در ادامه قطعه موسیقی با ساز گلوکن اشپیل نواخته شد. گلوکن اشپیل در لغت به معنای زنگ است و چابک تجارت صداهای ضعیف را قوی‌تر و بلند‌تر نشان می‌دهد اما داتا یک صدای پنهان را به صدای آشکار تبدیل می‌کند.

علی گلزاده، مدیرعامل داتا جوان‌ترین شرکت هلدینگ تفتا در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت داده در عصر دیجیتال گفت: «بانک‌ها حجم زیادی از دیتا را در اختیار دارند و در نتیجه ما نیازمند روش‌های نوآورانه‌ای در تحلیل و جمع‌آوری داده بودیم تا بتوانیم به بینش بیشتر سازمان کمک کنیم.»

به گفته گلزاده، گاردنر پیش‌بینی کرده که بانک‌ها در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۶ میلیون دلار در حوزه داده سرمایه‌گذاری می‌کنند.

علی گلزاده، مدیرعامل داتا

مدیرعامل داتا در خصوص مأموریت این شرکت گفت: «داتا با هدف توسعه زیرساخت، تجزیه‌وتحلیل و مدیریت کلان‌داده‌های بانکی و پرداخت، ایجاد ساختار حکمرانی داده و ارائه خدمات تخصصی و تولید محصولات در زمینه علوم داده، هوش تجاری و هوش مصنوعی در صنعت بانکی شکل گرفت.»

او درباره پروژه‌های در دست داتا گفت: «در زمینه حاکمیت داده، سامانه‌های مبتنی بر داده، ارزیابی بلوغ داده، بصری‌سازی داده و ایجاد داشبوردهای چندسکویی پروژه‌هایی در دست اجرا داریم.»


۲۱۲ تراکنش در هر ثانیه در ایران‌کیش


پس از سخنرانی مدیرعامل داتا نتی شنیدنی با ساز آکاردئون نواخته شد. این ساز می‌تواند به راحتی در خیابان و بین مردم حاضر شود. ایران‌کیش هم با ابزارهایی که در دست دارد کار را برای اهالی بازار و خیابان آشنا می‌کند.

علیرضا موسوی، مدیرعامل ایران‌کیش با بیان هدف مأموریت ایران‌کیش گفت: «شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش با هدف ارائه خدمات پرداخت و خدمات اعتباری آغاز به کار کرد و در حال حاضر یکی از شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده خدمات پرداخت در ایران است.»

به گفته موسوی، ایران‌کیش در حوزه خدمات دیجیتال و فین‌تک محصولاتی همچون ریال دیجیتال، بازارچه تجارت، صنعت‌یار و کالابرگ الکترونیکی ارائه کرده است.

علیرضا موسوی، مدیرعامل ایران کیش

مدیرعامل ایران‌کیش با ارائه گزارشی کمی از عملکرد ماهانه شرکت تصریح کرد: «ماهانه ۹۳ هزار میلیارد تومان میانگین مبلغ تراکنش ایران‌کیش است و در هر ثانیه به طور میانگین ۲۱۲ تراکنش انجام می‌شود.»

او ادامه داد: «ایران‌کیش یک میلیون و صد هزار کارت‌خوان منصوبه دارد و با ۱۷ بانک طرف قرارداد است.»

در ادامه نتی با گیتار الکتریکی اجرا شد. ساختار این ساز هم مکانیکی است و هم الکترونیکی مانند تکنوتجارت که عملکرد و مأموریتش تفاوت ذاتی با سایر شرکت‌‌های هلدینگ دارد.

سیدمحمدحسین سجادی نیری، مدیرعامل تکنوتجارت در خصوص نقش اکوسیستم تکنوتجارت در نوآوری گفت: «شرکت تکنوتجارت با سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کارهای نوآور، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره ارزش بانک تجارت را در حوزه اقتصاد دیجیتال تکمیل کرده است.»


۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی کسب‌و‌کارها


سجادی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های تکنوتجارت در حوزه‌های متنوع بر کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌ها ادامه داد: «در این مسیر در حوزه‌های گوناگونی مثل لندتک، بانکداری باز، تجارت الکترونیک، فناوری حقوقی، بلاکچین، لجستیک، تأمین مالی و فین‌تک کسب‌و‌کارهایی مثل دیجی‌پی، فرابوم، ققنوس، آوای اطمینان، جاده، پی‌بار، لامینگو، بیدک و…  را در پورتفوی سرمایه‌گذاری‌مان داریم.»

سیدمحمدحسین سجادی نیری، مدیرعامل تکنو تجارت

تکنوتجارت تا به امروز ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نقدی داشته و همچنین به روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های غیرنقدی انجام داده است.

سجادی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بانک تجارت در سال گذشته گفت:‌ «حدود ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های تکنوتجارت در سال ۱۴۰۱ انجام شده و این نوید آن را می‌دهد که تکنوتجارت و بانک تجارت مصمم‌تر از گذشته در حال سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارها هستند.»

در شب سمفونی تفتا شاهد تک‌نوازی هشت ساز بودیم و ارائه هشت شرکت از عملکرد و فعالیت‌هایشان. این ساز‌ها هر کدام به تنهایی شنیدنی بودند اما ترکیب آنها با یکدیگر منجر به خلق یک اثر فاخر می‌شود. هلدینگ تفتا با برقراری ارتباط بین شرکت‌های زیرمجموعه و فراهم‌کردن صحنه برای آنها این نقش را ایفا می‌کند.

محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا با اشاره به کارکرد هلدینگ گفت: «امروز صحنه را خالی کردیم تا این شرکت‌ها نقش‌آفرینی کنند.»

او ادامه داد: «هلدینگ باید بتواند بین کسب‌وکارها تفکیک و هم‌افزایی ایجاد کند. ما باید کمک کنیم تک‌تک شرکت‌ها مسیر رشد و خطوط کسب‌و‌کاری خود را طی کنند.»

به گفته فرجود صدای تک‌تک ساز‌ها را شنیدیم و وقتی این‌ صداها کنار هم قرار می‌گیرند صدای متفاوتی شنیده می‌شود که نتیجه همه این سازهاست. صدایی که متفاوت است و در عین حال هر کدام اصالت خودشان را دارند.

در پایان قطعه موسیقی‌ای با همراهی و مشارکت تمام ساز‌های ذکرشده نواخته شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.