راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی استخر مشارکت نوبیتکس / امکان مشارکت کاربران در استخرهای دارایی رمزارزی  

کاربران نوبیتکس با تأمین نقدینگی استخرهای دارایی رمزارزی می‌توانند در سود احتمالی موقعیت‌های فروش تعهدی سهیم شوند و در عین حال، اصل دارایی رمزارزی خود را نیز حفظ کنند. امکان تأمین نقدینگی از سوی کاربران در استخر مشارکت نوبیتکس، به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های نوبیتکس-دیفای که به اختصار «نوبیفای» نامگذاری شده، ارائه شده است. این سرویس، یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد در نوبیتکس است.

در ادامه با استخر مشارکت نوبیتکس، کاربرد و نحوه محاسبه سود و ضرر در آن آشنا خواهید شد.


استخر مشارکت نوبیتکس چیست؟


استخر مشارکت نوبیتکس، محل تأمین نقدینگی برای قابلیت فروش تعهدی در این پلتفرم تبادل ارز دیجیتال است. در واقع موجودی کاربران وکالت‌دهنده در استخر مشارکت نوبیتکس تجمیع می‌شود و استخر به‌عنوان واسط، آن را بین کاربران وکالت‌گیرنده توزیع می‌کند تا آنها دارایی‌های رمزارزی را در موقعیت‌های فروش تعهدی خود استفاده کنند و از روند نزولی بازار سود ببرند. سود حاصل از این فرآیند که متعلق به وکالت‌دهندگان است، با شرط ضمن عقد وکالت طی فرمول مشخصی با وکالت‌گیرنده‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.


استخر مشارکت دارایی نوبیتکس برای چه کاربرانی مناسب است؟


مشارکت در استخر دارایی بیشتر برای کاربرانی مفید است که همه یا بخشی از دارایی دیجیتال خود را هولد کرده‌اند و تا مدتی قصد فروش آن را ندارند و خودشان نیز قصد ورود به معامله‌های فروش تعهدی را ندارند، به این ترتیب با قرار دادن دارایی‌شان در استخر مشارکت نوبیتکس، به‌طور غیرمستقیم از موقعیت فروش تعهدی که سایر کاربران وارد آن شده‌اند سود می‌برند.


استفاده از استخر مشارکت برای کدام رمزارزها مهیاست؟


در حال حاضر امکان استفاده از استخر مشارکت و قابلیت فروش تعهدی برای رمزارزهای بیت‌کوین، اتریوم، بایننس‌کوین، دوج‌کوین، شیبااینو، سولانا، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، پالیگان، فانتوم، کاردانو، ایاس، آوه، بیبی‌دوج، فلوکی اینو و تتر در نوبیتکس فراهم است. به‌تدریج امکان مشارکت در استخرهای دیگری هم فراهم خواهد شد.


نحوه محاسبه سود و ضرر مشارکت در استخر دارایی به چه شکل است؟


سود حاصل از مشارکت در هر استخر در انتهای دوره محاسباتی به صورت ریالی به کیف پول کاربر واریز خواهد شد. زیان احتمالی در موقعیت فروش تعهدی به عهده وکالت‌گیرنده خواهد بود و وکالت‌دهنده یا همان کاربری که دارایی خود را در اختیار استخر دارایی قرار داده، در زیان احتمالی شریک نیست.

دوره محاسباتی هر مشارکت، یک ماه‌ است. این دوره بازه‌ای است که در آن محاسبه و تخصیص سود به کاربران وکالت‌دهنده انجام می‌شود و از ابتدای هر ماه شمسی شروع و انتهای هر ماه شمسی به پایان می‌رسد. اگر کاربر وکالت‌گیرنده موقعیت خود را در روز آغازین موقعیت به پایان برساند، تمام سود متعلق به خودش خواهد بود و سهمی به استخر نخواهد رسید. اما اگر موقعیت برای روزهای بعدی تمدید شود، سهم وکالت‌گیرنده از سود به‌صورت روزانه کاهش و سهم وکالت‌دهنده افزایش خواهد یافت. 

تمام این فرایند از سوی نوبیتکس انجام می‌شود و کاربران وکالت‌دهنده صرفاً با فشردن دکمه نوبیفای و ورود به صفحه استخر مشارکت، میزان دارایی مورد نظر خود را وارد استخر مشارکت می‌کنند.


انصراف از مشارکت در استخر دارایی نوبیتکس چگونه است؟


باید توجه داشت که مشارکت در استخرهای فروش تعهدی نوبیتکس مشمول هیچ کارمزدی نمی‌شود و کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه و کارمزد، در تمام استخرها مشارکت کنند. همچنین لغو مشارکت در استخر مشارکت به‌صورت پیش‌فرض لحظه‌ای و در صورت درگیر بودن دارایی در موقعیت‌های فروش نهایتاً تا ۲۴ ساعت انجام می‌شود و دارایی به حساب کاربر وکالت‌دهنده برمی‌گردد.

1 دیدگاه
  1. حسین می‌گوید

    فقط یه منبع درآمدی هست برا صرافی،سودی بشما نمیدن گول نخورین، یکماه دو عدد سولانا گذاشتم بعدش فقط چهارهزارتومان سود دادن.یعنی از بانک هم کمتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.