راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی مطرح کرد / جزئیاتی از سرویس‌های اختصاصی برای صنوف

مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی با بیان این که شرکت تحت مدیریتش بازوی اجرایی بانک ملت و شرکت به‌پرداخت ملت در زمینه پرداخت است، درباره مأموریت‌ها و اهداف و زمینه‌های فعالیت این شرکت برای حاضران در نشستی با موضوع راهکارهای اختصاصی برای صنوف صحبت کرد. طبق گفته او، هدف اصلی راهکارهای اختصاصی این شرکت برای صنوف تسهیل فرایند خریدوفروش است.

آیدین آرنگ، مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی فلسفه شکل‌گیری این شرکت را توسعه سرویس‌های اختصاصی توصیف کرد و اظهار کرد: «شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی زمانی فقط به پشتیبانی دستگاه‌های ATM می‌پرداخت؛ اما هم‌اکنون به مانیتورینگ آن‌ها و پشتیبانی خودپردازهای غیرنقدی، ارائه نرم‌افزارهای بانکی و تعمیر دستگاه‌های پایانه فروش نیز می‌پردازد. بااین‌حال، پرکاربردترین سرویس ارائه شده در صنعت پرداخت، سرویس‌های اختصاصی جایگاه‌های سوخت است که از سالیان قبل توسط مدیران ارشد مجموعه‌های به‌پرداخت، بهسازان و شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی توسعه‌یافته است.»

او با بیان اینکه جمع کثیری از مردم و صنوف از سرویس­‌های اختصاصی جایگاه سوخت استفاده می‌کنند و این سرویس‌ها موجب آسایش و راحتی مردم و تسریع فرایندها شده است، اضافه کرد: «اگر بخواهیم با ذکر جزئیات به خدمات ارائه شده توسط این سرویس بپردازیم، در وهله نخست می‌توان به تسهیلگری کار جایگاه‌داران سوخت اشاره کرد. ضمن این که جایگاه‌داران سوخت را از مزایای پرداخت الکترونیک بهره‌مند ساخته است و در کنار آن سرویس انحصاری حسابداری را در اختیار جایگاه‌داران قرار داده است به‌گونه‌ای که هیچ سیستم جایگزین دیگری تاکنون وجود نداشته و این موضوع، جایگاه بانک ملت را متمایز کرده است.»


مزایای تغییرات نظام کارمزد


مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی ادامه داد: «همگی ما از چند ماه پیش زمزمه‌های تغییر در نظام کارمزد را شنیده بودیم و می‌دانیم که از روز یکشنبه چهارم تیرماه 1402 تغییر در نظام کارمزد اجرایی شد. ما ضمن این که از بانک مرکزی جهت برداشتن این گام سپاسگزاری می‌کنیم، معتقدیم این کار هزینه‌های صنعت پرداخت را به‌مراتب کاهش خواهد داد.»

آرنگ ازجمله مزایای تغییر در نظام کارمزد را پرداخت هزینه‌های خدمات از سوی استفاده‌کنندگان از دستگاه‌های پرداخت خواند و در این زمینه اظهار کرد: «در نتیجه اصلاحات، تعداد تراکنش‌های غیرضرور کاهش خواهد یافت و برای تراکنش‌های خرد نیز کیف پول رونق خواهد گرفت. هنگامی که پذیرنده بابت سرویس‌های دریافتی، ناگزیر به پرداخت هزینه شود، انتظاراتی هم خواهد داشت و شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی به همین علت به سراغ اختصاصی‌سازی سرویس‌ها برای اصناف رفته است.»

او همچنین به این مسئله اشاره کرد که به دنبال شیوه‌ای از تسهیلگری هستند که موجب افزایش وفاداری مشتری به تأمین‌کننده شود. آرنگ از جمله اقدامات بزرگ انجام‌شده در شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی را تعمیر سخت‌افزار بیان کرد و توضیح داد: «ما برای اولین‌بار قطعات MSR را با وجود احتمال شکست، تعمیر کردیم و ضمن موفقیت‌آمیز بودن گام‌های اولیه، برای نخستین‌بار به رکورد تعمیر هزار قطعه MSR دست پیدا کردیم. ما به جز تعمیر به سراغ تولید هم رفتیم و هم‌اکنون در مرحله تست فنی و امنیتی تولیداتمان هستیم و در این زمینه برای صنف جایگاه‌داران سوخت کارهای قابل ذکری انجام داده‌ایم.»

نیما فیض گستر، معاونت طرح و برنامه شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی نیز با اشاره به شعار «پرداختی فراتر از تراکنش» به این نکته اشاره کرد که کسر مبلغی از یک حساب و افزوده‌شدن آن به حسابی دیگر، از نظر پذیرندگان پاسخگوی تمام نیازهایشان نیست و در راهکارهای اختصاصی شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی تلاش شده است فرایندهای خریدوفروش دچار تغییراتی شوند. در حال حاضر راهکارهای اختصاصی این شرکت به صنوف متفاوت ارائه شده‌اند که از جمله پاسخ به نیازهای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و… هستند.»

او در ادامه هدف اصلی راهکارهای اختصاصی شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی را تسهیل فرایند خریدوفروش دانست.


رویکرد اختصاصی‌سازی خدمات برای بانک ملت


مجید پایدار، معاون توسعه کسب‌وکار شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی نیز در این نشست خبری بیان کرد: « حوزه فعالیت شرکت علاوه بر صنعت پرداخت شامل صنعت بانکی نیز می‌شود که این مهم از طریق تأمین سخت‌افزار، نرم‌افزار، زیرساخت و پشتیبانی کیوسک  یا Cashless ATM  و همچنین طراحی و تولید چند نرم‌افزار کاربردی و پشتیبانی کاربران سامانه بانکداری متمرکز و سایر سامانه‌های مورداستفاده در شعب بانک ملت، انجام می‌شود.»

او ادامه داد: «در این راستا رویکرد اختصاصی‌سازی خدمات برای بانک ملت به‌عنوان یک مشتری سازمانی بزرگ به‌صورت مستمر مدنظر قرار گرفته است که منجر به افزایش درآمدهای غیرمشاع، متعددسازی کانال‌های ارائه خدمت و آزادسازی ظرفیت‌های مشغول بانک در ارائه خدمات روتین و استاندارد شده است.»

او در پایان به هدف اصلی از اختصاصی‌سازی خدمات، عمق بخشیدن به رابطه با مشتریان و در نتیجه افزایش وفاداری ایشان اشاره و تأکید کرد: « این مهم از طریق شناسایی دقیق و پاسخ‌دادن به نیازهای آشکار و پنهان مشتریان میسر می‌شود. از جمله اقدامات اخیر شرکت در زمینه طراحی و تولید سخت‌افزار کیوسک بانکی نیز باهدف بومی‌سازی دانش فنی و مدیریت هزینه‌ها و عملیات محصول انجام شده و در دست پیگیری است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.