راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل ایران‌کیش خبر داد / کیف‌ پول ریال دیجیتال روی اپلیکیشن زمرد عملیاتی شد

ایران‌کیش با محصولات های‌تک خود از جمله تی‌بی‌پلاس، ریال دیجیتال و کهربا (پروژه پرداخت nfc مبتنی بر استاندارد emv در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی کارت اعتباری ایران‌کیش، تی‌بی‌پلاس برای اصناف مختلف و در جهت مدیریت تعاملات اعتباری بین تأمین‌کننده محصولات و مشتریان آنها راه‌اندازی شده و به این وسیله زنجیره پرداخت اعتباری در اصناف مختلف تکمیل می‌شود. از جمله مزایای این طرح می‌توان به حذف کامل چک از چرخه مبادلات و کاهش هزینه‌های مالی در صنایع مختلف اشاره کرد.

علیرضا موسوی، مدیرعامل ایران‌کیش درباره محصول تی‌بی‌پلاس گفت: «مرزهای نوآوری و ایجاد زنجیره ارزش در کسب‌وکار اهمیت ویژه‌ای دارد و تمامی شرکت‌های شبکه پرداخت و تمامی استارتاپ‌ها قطعاً این نکته را در نظر دارند. از مدت‌ها قبل ایران‌کیش برنامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها در این حیطه داشت و یکی از زمینه‌هایی که به فکر توسعه آن بود اصناف است. این شرکت با توجه‌ به همین امر توانست با تی‌بی‌پلاس زنجیره ارزش ایجاد کند، اکنون محصول نهایی تی‌بی‌پلاس در الکامپ معرفی شد و قرار است با برنامه‌ریزی در راستای توسعه کسب‌وکار آن، تلاش و عملکردش را روزبه‌روز بهتر و کمک کنیم تا بخشی از مشکلات زنجیره تأمین و کسب‌وکار حل شود.»


ریال دیجیتال و نقل‌وانتقال آن


کیف پول ریال دیجیتال ایران‌کیش روی اپلیکیشن زمرد بانک تجارت یکی دیگر از محصولاتی است که امکان استفاده از ریال دیجیتال و نقل‌وانتقالات آن را فراهم آورده است. در این اپلیکیشن، ویژگی‌های ایجاد کیف پول ریال دیجیتال برای شخص کاربر، شارژ یا افزایش موجودی کیف پول ریال دیجیتال، انتقال از کیف پول ریال دیجیتال به کیف پول دیگر، دشارژ کردن کیف پول (که امکان تبدیل ریال دیجیتال را به ریال واقعی فراهم می‌کند) و دریافت موجودی کیف پول ریال دیجیتال ایجاد شده است.

این در حالی است که ایران‌کیش و بانک تجارت همچنین در راستای سیاست‌گذاری بانک مرکزی در راستای ایجاد سرویس‌های ارزش‌ افزوده برای ریال دیجیتال، چند خدمت دیگر در اپلیکیشن زمرد به وجود آورده‌اند. خرید شارژ موبایل از طریق ریال دیجیتال، خرید بسته اینترنت از طریق ریال دیجیتال، پرداخت قبض موبایل از طریق ریال دیجیتال و انتقال ریال دیجیتال با استفاده از بارکد qr از جمله این موارد است که پیاده‌سازی شده است.

مدیرعامل ایران‌کیش درباره این محصول تأکید کرد: «ریال دیجیتال پلتفرمی است که بانک مرکزی از مدت‌ها قبل بر آن تأکید داشته است. ایران‌کیش جزو شرکت‌های اولیه‌ای بود که روی این موضوع کار کرد و توانست آن را کاملاً به‌صورت عملیاتی درآورد. البته مراحل قانونی درباره رمزارز ملی باقی است و امیدواریم بخش حاکمیت شبکه پرداخت این موضوع را پیگیری کند.»


بانک تجارت هم به کهربا می‌پیوندد


کهربا یکی از پروژه‌های بانک مرکزی برای پرداخت غیرتماسی از طریق ارتباط گوشی با دستگاه کارت‌خوان بود که به پرداخت nfc مبتنی بر استاندارد emv می‌پردازد. مهم‌ترین کاربرد NFC، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. امروز کاربر اطلاعات مربوط به کارت خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه NFCخوان ایران‌کیش نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. سیستم مبتنی بر NFC مذکور تحت استاندارد EMV است که این نشان از امنیت بسیار بالای آن دارد.

موسوی با اشاره به پروژه کهربای بانک مرکزی و عملیات پرداخت NFC مبتنی بر EMV که ایران‌کیش آن را انجام داده است اظهار کرد: «این شرکت پیشرو در این زمینه است و بانک تجارت هم به‌زودی به پروژه کهربا می‌پیوندد. تأییدیه کاشف برای اپلیکیشن بانک تجارت در دستور کار است و به‌زودی در اپلیکیشن موبایل پات‌لایف و بانک تجارت هم این سیستم tap and go را عملیاتی می‌کنیم.»


اکوسیستم مشترک زمرد


اپلیکیشن زمرد بانک تجارت یکی دیگر از محصولاتی است که از سوی ایران‌کیش در نمایشگاه امسال دیده شده است.

موسوی درباره اینکه چرا در نمایشگاه الکامپ مشخصاً زمرد محصولی بوده که به‌عنوان اپلیکیشن ایران‌کیش معرفی شده است، اظهار کرد: «ساختار فنی اپلیکیشن زمرد توسط ایران‌کیش ایجاد شده است. از سویی ما در این زمینه بر اساس سیاست‌هایی که در هلدینگ تفتا مطرح است اقدام می‌کنیم. به‌ هر حال ما شرکتی هستیم که هم در شبکه پرداخت کار می‌کنیم و هم به دلایل فنی در توسعه ابزارها فعالیت داریم.»

مدیرعامل ایران‌کیش درباره scf  این شرکت هم می‌گوید: «ما این محصول را سریع توسعه داده و عملیاتی کردیم. scf  در ایران‌کیش باقی است و هر زمانی که هلدینگ تفتا تصمیم بگیرد و توسعه این ابزار برعهده ایران‌کیش قرار بگیرد قطعاً آن را ادامه می‌دهیم.»

علیرضا موسوی درباره نمایشگاه الکامپ گفت: «برگزاری این نمایشگاه بعد از وقفه چندساله فرصت خوبی برای کسب‌وکارهاست تا نوآوری‌هایشان را ارائه بدهند. هرچه این نمایشگاه‌ها با انرژی و نوآوری بیشتر برگزار شود، امیدها به اعتلای فرهنگ کسب‌وکار در کشور را بیشتر می‌کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.