راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعداد کاربران نوبیتکس از پنج میلیون نفر گذشت

جمعیت کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال هر روز در ایران و جهان رو به افزایش است و آن‌گونه که صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس اعلام کرده، تعداد کاربران این پلتفرم ایرانی که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده، از پنج میلیون نفر گذشته است.

تخمین‌ها حکایت از این دارد تعداد کسانی که در ایران وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند، عددی بالاتر از 12 میلیون نفر باشد. رقم 12 میلیون نفر برآورد اتاق بازرگانی ایران در ابتدای سال 1400 بود و به نظر می‌رسد در دو سال و سه ماه گذشته، این رقم افزایش قابل‌ ملاحظه‌ای یافته باشد؛ چراکه داده‌های گزارش‌‎های آماری نوبیتکس نیز نشان می‌دهد که از اواخر سال 1400 تاکنون، تعداد کاربران این پلتفرم از عددی بالاتر از سه میلیون نفر به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است.

گرچه در یک سال گذشته در ماه‌های زیادی شاهد بازاری عمدتاً نزولی در ارزهای دیجیتال بودیم، اما کاربران بسیاری در همین بازار نزولی وارد آن شده‌اند تا با خرید در قیمت‌های پایین‌تر و فروش در قیمت‌های بالا، سود بیشتری به دست بیاورند و این می‌تواند یکی از نشانه‌های بلوغ کاربران این بازار در ایران باشد.

آمار کافه‌بازار و مایکت نشان می‌دهد بیشتر از سه میلیون نفر در ایران اپلیکیشن موبایلی نوبیتکس را نصب کرده‌اند و بقیه احتمالاً استفاده از وب‌سایت را ترجیح داده‌اند.

نوبیتکس به‌عنوان نخستین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران بخش عمده بازار خریدوفروش ارزهای دیجیتال در ایران را به خود اختصاص داده و در حال حاضر از 81 رمزارز در دو بازار ریالی و تتری پشتیبانی می‌کند.

نوبیتکس می‌گوید در انتخاب رمزارز برای لیست‌کردن دقت و بررسی‌های زیادی صورت می‌دهد تا کاربران با خرید شت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌های نامعتبر و فاقد پشتوانه که ممکن است ناگهان دچار ریزش‌های بسیار شدید شوند، متحمل ضرر نشوند. ضمن اینکه نوبیتکس برای هر کوین کیف پول اختصاصی ایجاد می‌کند و از شبکه هر کوین نیز پشتیبانی می‌کند که در امنیت دارایی اهمیت زیادی دارد.

امنیت بالا و نگهداری سرد دارایی کاربران، رابط کاربری بسیار ساده و آسان وب و اپلیکیشن نوبیتکس، امکان تعیین حد ضرر و سفارش‌گذاری OCO، پشتیبانی به‌موقع، عمق بازار زیاد و نقدشوندگی بالا، موقعیت فروش تعهدی، امکان مشارکت در پروژه‌های استیکینگ، پنل سود و زیان، امکان انتقال محافظت‌شده تتر از طریق تترشیلد، پشتیبانی از لایتنینگ برای انتقال سریع و ارزان بیت‌کوین و… در کنار بیش از پنج سال سابقه فعالیت، باعث شده افراد زیادی در ایران به نوبیتکس اعتماد کنند.

در حال حاضر بیش از پنج میلیون نفر در نوبیتکس ثبت‌نام کرده‌اند و 310 نفر برای ارائه خدمات نوین مالی به کاربران، در آن مشغول به کار هستند.

بر اساس گزارش سال 2022 این پلتفرم، دوج‌کوین، تتر، بیت‌کوین، اتریوم شیبا و کاردانو، بیشترین دارایی موجود در کیف پول کاربران نوبیتکس بوده و میانگین سنی کاربران نیز 35.1 سال است.

همین‌طور نوبیتکس به‌عنوان پیشروترین بستر مبادله رمزارز در ایران، برای اولین‌بار مدل شرعی موقعیت فروش تعهدی را به‌عنوان ابزار معامله به کاربران خود ارائه داده تا بتوانند در بازه‌های نزولی بازار نیز کسب سود کنند.
نوبیتکس اعلام کرده همگام با فناوری روز جهان، در تلاش برای توسعه خدمات در حوزه رمزارز، بلاکچین و خدمات مالی غیرمتمرکز است و به‌زودی، علاوه بر لیست‌کردن کوین‌های جدید، سرویس‌های جدیدی نیز به نوبیتکس اضافه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.