راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خزانه‌دار جدید اتاق ایران برنامه‌های مدیریت مالی اتاق را تشریح کرد / یکی از برنامه‌های جدی ما حمایت از اقتصاد دیجیتال است

سه روز پیش انتخابات هیئت‌رئیسه دوره دهم اتاق بازرگانی ایران برگزار و عبدالله مهاجر دارابی موفق به کسب کرسی در اتاق ایران به‌عنوان خزانه‌دار شد. او در گفت‌وگو با «راه پرداخت» از برنامه‌های خزانه‌داری اتاق ایران در حوزه مدیریت مالی می‌گوید و تأکید می‌کند که هیئت‌رئیسه جدید اتاق ایران برنامه جدی برای حمایت از بخش اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات دارد.

در جریان برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه دهمین دوره اتاق ایران در روز شنبه هفته جاری، با رأی هیئت نمایندگان اتاق ایران، عبدالله مهاجر دارابی با کسب ۱۵۲ رأی به‌عنوان خزانه‌دار اتاق ایران در دوره دهم انتخاب شد. مهاجر دارابی یک دوره خزانه‌دار اتاق مازندران و دو دوره هم رئیس اتاق بازرگانی مازندران بوده است.

عبدالله مهاجر دارابی، خزانه‌دار جدید اتاق ایران در گفت‌وگو با راه پرداخت برنامه‌های خود برای خزانه اتاق بازرگانی ایران را تشریح کرده و معتقد است: «خزانه‌داری در تمامی حوزه‌ها وظیفه مشخصی دارد و آن هم مدیریت مالی است. هرچند هیئت‌رئیسه اتاق ایران تصمیماتی را در چهارچوب قانون در حوزه مالی برای خزانه‌دار صادر می‌کنند؛ اما وظیفه کلیدی خزانه‌دار اتاق ایران نیز مدیریت مالی اتاق است. خزانه‌دار باید به مطالبات اتاق‌های شهرستان‌ها و تشکل‌ها که خانواده اتاق ایران را تشکیل می‌دهند، توجه کرده و منابع را برای ارتقای کیفی این مجموعه‌ها تخصیص دهد.»


بی‌توجهی به فناوری اطلاعات یک خسران است


او در ادامه با بیان اینکه باید با یک نگاه مثبت مبتنی بر منطق و نظارت درست، مشکلات پیش‌ روی بخش خصوصی، هم در حوزه تشکل‌ها و هم اتاق شهرستان‌ها رفع شود، درباره رویکرد خود به حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات عنوان کرد: «فناوری اطلاعات یک ظرفیت است و بی‌توجهی و اهمیت ندادن به این ظرفیت خسران و زیان را برای کشور در پی خواهد داشت. حتماً یکی از برنامه‌های جدی اتاق ایران، نگاه مثبت و حمایتگر به اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات است؛ زیرا اگر از حوزه آی‌تی حمایت کنیم، اثرگذاری این حمایت در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف اقتصاد قابل‌ مشاهده خواهد بود.»

خزانه‌دار اتاق بازرگانی ایران نگاه مثبت و حمایتی به اقتصاد دیجیتال و حوزه فناوری اطلاعات دارد و در این‌ خصوص توضیح می‌دهد: «پیش‌ از این هم قطعاً اتاق ایران برنامه‌هایی برای حمایت از حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات داشته، اما برنامه ما در این حوزه این خواهد بود که در ابتدا مراحل پیش روی برنامه‌های قبلی بررسی شود و در صورت مشکل در اجرای این برنامه‌ها یا عدم حمایت از یک بخش خاص وارد عمل شویم تا این حوزه به حد کمال خود برسد.»

مهاجر دارابی ترکیب هیئت‌رئیسه جدید اتاق ایران را یک ترکیب مطلوب می‌داند و معتقد است تیمی که در دهمین دوره برای هیئت‌رئیسه انتخاب شده با یکدیگر هماهنگ‌ است و افراد همگی برای رفع مشکلات بخش خصوصی جامع‌الشرایط هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.