راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حسین سلاح‌ورزی، رئیس پارلمان بخش خصوصی شد / ارزیابی مثبت نمایندگان صنف آی‌تی از انتخابات هیئت‌رئیسه اتاق ایران

امروز، یکشنبه، ۲۸ خردادماه انتخابات هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و حسین سلاح‌ورزی با کسب ۲۶۵ رأی، یعنی بیش از ۶۰ درصد کل آرای صحیح اخذشده، رئیس پارلمان بخش خصوصی در دوره دهم شد. محمدرضا بهرامن، صمد حسن‌زاده، پیام باقری و قدیر قیافه نیز به‌عنوان نواب رئیس اتاق ایران، کیوان کاشف به‌عنوان منشی هیئت‌رئیسه و عبدالله مهاجر به‌عنوان خزانه‌دار هیئت‌رئیسه انتخاب شدند.

به گزارش «راه پرداخت»، انتخابات هیئت‌رئیسه دور دهم اتاق ایران امروز برگزار شد و در این انتخابات اعضای جدید هیئت نمایندگان اتاق ایران، هفت عضو هیئت‌رئیسه پارلمان بخش خصوصی را با رأی خود انتخاب کردند. در ابتدای جلسه هیبت‌الله اصولی از اتاق اهواز به‌عنوان رئیس سنی جلسه تعیین شد و بر اساس قرعه‌کشی از میان ۱۸ کاندیدا، ابوالحسن خلیلی و ابوالفضل روغنی به‌عنوان ناظران انتخابات برگزیده شدند.

طبق اعلام منشی جلسه، کاندیداتوری ۳۹ نفر برای هیئت‌رئیسه اتاق بلامانع عنوان شد و در ادامه حسین سلاح‌ورزی، حسین پیرمؤذن و یونس ژائله برای تصدی ریاست پارلمان بخش خصوصی اعلام کاندیداتوری کردند که بر اساس شمارش آرای انتخاب سمت رئیس اتاق ایران، حسین سلاح‌ورزی ۲۶۵ رأی، یونس ژائله ۹۵ رأی و حسین پیرمؤذن ۶۲ رأی کسب کردند. کل آرای اخذشده ۴۲۶ رأی بود و از این تعداد چهار رأی باطل اعلام شد.

در ادامه جلسه، نامزدهای چهار کرسی نواب رئیس اتاق ایران مشخص شدند و به هر نامزد دو دقیقه برای معرفی برنامه‌های خود فرصت داده شد. در نهایت از میان نامزدهای اعلام‌شده محمدرضا بهرامن، صمد حسن‌زاده، پیام باقری و قدیر قیافه به‌عنوان نواب رئیس اتاق ایران انتخاب شدند. لازم به ذکر است که از میان این اسامی محمدرضا بهرامن، پیام باقری و قدیر قیافه از اسامی پیشنهادی اتاق تهران برای کرسی نواب هیئت‌رئیسه اتاق ایران بودند.

بعد از اعلام نامزدهای سمت خزانه‌دار و منشی نیز عبدالله مهاجر با ۱۵۲ رأی به‌عنوان خزانه‌دار هیئت‌رئیسه دور دهم و کیوان کاشفی با ۲۳۶ رأی به‌‌عنوان منشی هیئت‌رئیسه انتخاب شدند.


نگاه مثبت نمایندگان صنف آی‌تی به ترکیب هیئت‌رئیسه اتاق ایران


شهاب جوانمردی و فرزین فردیس، دو نماینده صنف آی‌تی در هیئت‌رئیسه اتاق تهران در گفت‌وگو با راه پرداخت انتخاب حسین سلاح‌ورزی را برای سمت ریاست هیئت‌رئیسه اتاق ایران مثبت ارزیابی کرده و معتقد هستند که سلاح‌ورزی به فضای اقتصاد دیجیتال کشور و دغدغه فعالان این صنف آگاهی دارد. این دو فعال صنف آی‌تی همچنین به دلیل سوابق نامزدهای پیشنهادی اتاق تهران در اقتصاد دیجیتال کشور دید مثبتی نسبت به انتخاب این افراد در سمت نواب هیئت‌رئیسه دارند.

برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه اتاق ایران حواشی‌ای نیز داشت. پیش از برگزاری انتخابات حواشی زیادی در خصوص رد صلاحیت حسین سلاح‌ورزی و تجدید نظر مجدد در این رد صلاحیت مطرح بود که اخبار مربوط به این حواشی از خروجی خبرگزاری‌ها حذف شد. حسین سلاح‌ورزی در دور قبل هیئت‌رئیسه، نایب‌رئیس اتاق ایران بود. روز ۲۵ خردادماه نیز دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران اعلام کرد که حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نتیجه تأیید صلاحیت هر کدام از کاندیداهای عضویت در هیئت‌رئیسه اتاق ایران را به خود افراد اطلاع‌ داده است.

او همچنین تأکید کرد که انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران به دلیل زمان محدود، محتوای نامه را به هر یک از کاندیداها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کرده؛ اما فرصتی برای بررسی حقوقی و محتوایی موضوع، سؤالات و ابهامات، لازم‌الاجرا بودن یا نبودن نظرها نداشته است و برای همین هیچ پاسخی درباره پرسش‌های حقوقی و محتوایی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.