راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس سازمان بورس خبر داد / طراحی سامانه جمع‌سپاری برای طراحی آزمون‌های حوزه بازار سرمایه

به‌گفته مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور از سامانه جمع‌سپاری آزمون‌ها رونمایی کرد. سامانه‌ای که سؤالات آزمون‌های ۱۲ مدرک در حوزه بازار سرمایه را با مکانیسم امتیازدهی، برون‌سپاری و جمع‌سپاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مجید عشقی در مراسم رونمایی از سامانه جمع‌سپاری طراحی سؤالات آزمون، گفت: «حدود ۱۲ مدرک در حوزه بازار سرمایه اعم از اصول بازار سرمایه، تحلیلگری، معامله‌گری و… وجود دارد که داوطلبان دریافت مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند.»

او افزود: «به شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس که متولی برگزاری این آزمون‌هاست مأموریت دادیم تا سؤالات این آزمون‌ها را به صورت عمومی منتشر کند. همکاران ما ابتکاری به خرج دادند و سامانه جمع‌سپاری را ایجاد کردند.»

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «افراد می‌توانند با هویت مشخص وارد سامانه شوند، سؤالات را مشاهده کنند و حتی در تولید سؤال و اصلاح آن مشارکت داشته باشند و امتیاز کسب کنند.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «قرار است سؤالات آزمون‌ مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه که به صورت الکترونیکی در تهران و 11 نقطه دیگر کشور برگزار می‌شود، از محل این مخزن انتخاب شود.»

منبع پایگاه خبری بازار سرمایه ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.