راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مبناکارتی‌ها برای افزایش رضایت مشتری بسیج می‌شوند

چهارشنبه چهارم تیرماه هتل بزرگ تهران میزبان همایشی بود تحت عنوان «همایش نمایندگان مبنا کارت آریا» که با حضور بیش از ۸۰ نماینده مبنا کارت آریا از سراسر نقاط ایران برپا شد.

مهرداد حیدرپور، مدیر عامل شرکت مبنا کارت آریا دراین همایش گفت: «شرکت مبنا کارت آریا از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در عرصه بانکی و غیر بانکی در خصوص تجهیزات آغاز کرده است و با اخذ مجوز PSP از بانک مرکزی با هدف ارائه و پشتیبانی دستگاه‌های POS شروع به فعالیت نمود و تا کنون در شبکه بانکی با بانک تجارت، بانک شهر، بانک توسعه تعاون و چند بانک دیگر این مسیر را طی کرده است.»

مدیریت عامل مبنا کارت آریا

وی گفت: «شرکت مبنا کارت آریا با ارائه بیش از ۴۰ میلیون کارت به بانک‌های کشور دارای رتبه اول در این محصول است و در زمینه ارائه دستگاه‌های صدور آنی کارت با بیش از ۴۰۰۰ دستگاه در سطح کشور آماده خدمت‌گذاری می‌باشد. در حال حاضر شرکت با معرفی دو محصول جدید در حوزه سیستم‌های بانکی، سور‌تر اسکناس و دستگاه چک اسکنر آماده شروع فعالیت تازه‌ای است.»

.

مبنا، نماینده شرکت‌های معتبر

حیدرپور در ادمه افزود: «مبنا کارت آریا با دارا بودن نمایندگی انحصاری از مطرح‌ترین کمپانی‌های دنیا که در زمینه دستگاه سور‌تر اسکناس از کمپانی جی‌آر‌جی و دستگاه صدور آنی کارت از کمپانی آی‌دی‌پی آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می‌باشد.»

مدیریت عامل مبنا کارت آریا همچنین در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: «هدف از برگزاری این همایش ارائه اهداف شرکت در خصوص کیفیت خدمات پشتیبانی به نمایندگان خود می‌باشد که در این راستا دو هدف را دنبال می‌کند؛ ابتدا بحث خدمات پس از فروش و دیگری بحث فروش محصولات که ما با بررسی مستمر طی مدت دو سال گذشته تاکنون با مشاهده پتانسیل موجود در همکاران خود در جهت گسترش بازار محصولات، شایسته دیدیم با گردهمایی یک‌روزه مسائل و اطلاعات مرتبط در میان گذاشته شود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «شرکت سعی بر این دارد که هرساله محصولی را به سبد کالای خود اضافه نماید و این نویدی است بر پویایی و رشد شرکت که بهره‌مندی نمایندگان عزیز را موجب می‌شود. ما می‌خواهیم سطح کیفی نمایندگان را از لحاظ استاندارد فنی و سایر موارد به سطحی برسانیم که به مشتریان‌مان اعلام کنیم شما تنها خریدار محصولات ما نیستید بلکه یک بسته‌ از محصول و خدمات مربوطه را دریافت می‌نمایید.»

.

تمرکز روی خدمت رسانی است

وی با دادن نویدی به همکاران شرکت افزود: «امسال سال سرنوشت‌سازی برای ما خواهد بود چرا که شرکت هدف خود را بر گسترش فروش و خدمات پس از فروش معطوف داشته است. این شرکت در طی سال گذشته سعی در برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی جهت نمایندگان خود داشته که در صورت موفقیت در این دوره‌ها با اخذ گواهینامه از شرکت مبنا کارت آریا رتبه‌بندی خواهند شد. شرکت هدف خود را جهت سرمایه‌گذاری بر روی نمایندگان خود معطوف داشته است. ما باور داریم بدون خدمات پس از فروش، فروشی حادث نمی‌گردد.»

.

خوشنود مشتری، مهم است

در ادامه همایش، امیر نصرآبادی معاونت پشتیبانی و خدمات پس از فروش گفت: «امروزه مهم‌ترین گزینه CRM، خدمات پس از فروش است و آنچه حائز اهمیت است، خوشنودی مشتری است.

معاونت پشتیبانی و خدمات پس از فروش مبنا کارت آریا

به دلیل اینکه محصولات تقریباً به یکدیگر شبیه شده‌اند و کارایی و ارزش افزوده آن‌ها تا حدودی برابر است، ابزار رقابت در بخش خدمات پس از فروش قرار گرفته است. شرکت مبنا کارت آریا قصد دارد با معرفی روش خدمات نوین در سراسر کشور یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه باشد. از آنجائیکه قیمت و کیفیت خدمات با دیگران مشابه است، روش ارائه خدمات و سرویس متفاوت در بین رقبا برجسته خواهد شد.

وی اظهار داشت: «خدمات پس از فروش قبل از تولید یا واردات یک محصول آغاز و تا سال‌ها پس از تولید و فروش آن ادامه می‌یابد و دارای سه حوزه سازمان، شبکه و مشتری است. سیاست‌های ارائه خدمات و روش آن در حوزه سازمان، اجرای سیاست‌ها در حوزه شبکه و بازخورد تاثیر سیاست‌ها و اجرا در حوزه مشتری انجام و بررسی می‌گردد.»

.

آموزش مستمر

نصرآبادی در ادامه افزود: «چرخه شبکه خدمات پس از فروش از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌گردد که مهم‌ترین آن‌ها کال‌سنتر و هلپ‌دسک / واحد‌های فنی / انبار قطعات و بازرگانی / رضایت مشتری / امور مشتریان و امور نمایندگان می‌باشند. تعمیرات نیز در چهار سطح انجام می‌پذیرد که سطوح اول و دوم در بین شرکت‌ها متداول‌تر است. جهت جلب رضایت مشتری و خشنودی ایشان لازم است از روش‌های نوین ارائه خدمات استفاده شود. روش ۳-۱-۶ در ارائه خدمات به مشتریان، مشتری مداری، خوشنودی مشتری و MOT (لحظه سرنوشت‌ساز) را رعایت می‌کند. وی با بیان هدف شرکت مبنا کارت همانند شرکت‌های بزرگ دنیا تصریح کرد: «برای ایجاد مشابهت فعالیت با شرکت‌های بزرگ دنیا مبنا کارت در نظر دارد این روش را در خدمات پس از فروش خود به اجرا در آورد به همین منظور کارگاه‌های آموزشی فنی و غیر فنی در این مجموعه برقرار است و کارکنان و نماینده‌ها تحت آموزش مستمر دوره‌های تعمیرات / مشتری مداری / MOT / ۳-۱-۶ و آموزش‌های دیگر قرار می‌گیرند و پس از قبولی در آزمون نهایی موفق به دریافت گواهینامه آموزشی می‌گردند. آنچه برای شرکت مهم است، رضایت و خشنودی مشتری است. سم والتون بنیان‌گذار والمارت می‌گوید: «هر سازمان فقط یک مدیر دارد و آن مشتری است. او می‌تواند همه کارمندان را اخراج کند. از رئیس تا کارمندان جزء فقط کافی است پول خود را جای دیگری خرج کند.

 سرپرست امور نمایندگان مبنا کارت آریا

نمایندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند

محمد رضا خلیق سرپرست امور نمایندگان مبنا کارت آریا در ادمه همایش با بیان اینکه شرکت مبنا کارت آریا علاوه بر دفتر مرکزی خدمات پس از فروش در تهران، دارای شبکه نمایندگی در ۳۰ مرکز استان و ۳۰۰ شهرستان در سرتاسر کشور می‌باشد که می‌توان از جهات مختلف از این پتانسیل بهره برداری مناسب نمود، به گونه‌ای که شرکت مبنا کارت و نمایندگان آن هر دو بهره‌مند شوند، در ادمه همایش اظهار داشت: «فرآیند روال اجرای کار در واحد امور نمایندگان مبنا کارت آریا توضیح داده شد. انجام Happy Call از مشتری در سال ۹۳ از اهم فعالیت‌های این واحد می‌باشد و نتایج آن در امتیازدهی و رتبه‌بندی نمایندگی تاثیر مستقیم دارد.»

وی گفت: «عملکرد نمایندگان در سال جاری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. (کنترل و ارزیابی جزء لاینفک هرگونه فعالیت و کار اجرایی به شمار می‌رود و ارزیابی عملکرد عبارتست از یک سیستم بازخور که دربرگیرنده ارزیابی مستقیم عملکرد اشخاص یا سازمان‌ها می‌باشد.»

سرپرست امور نمایندگان مبنا کارت آریا در خصوص مزایای ارزیابی، کنترل و نظارت تصریح کرد:

  • تجزیه و تحلیل نتایج ارزیابی و شناسایی انحرافات
  • ارائه برنامه‌های اصلاحی و انجام اصلاحات به‌ موقع
  • ایجاد نظم در انجام وظایف
  • شناسایی نقاط قوت و ضعف
  • ایجاد سیستم عادلانه پاداش و تنبیه
  • کنترل و تخصیص بهینه منابع
  • کاهش ضایعات
  • افزایش امید به پیشرفت برنامه‌ها
  • تعیین استاندارد
  • مقایسه بین عملکرد و استاندارد
  • دیدگاه‌های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد

از جمله مزایای ارزیابی، کنترل و نظارت می‌باشد.

خلیق همچنین گفت: «در دیدگاه سنتی، مهم‌ترین هدف ارزیابی، قضاوت و یادآوری عملکرد می‌باشد درحالی که در دیدگاه مدرن، فلسفه ارزیابی، بر رشد، توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی‌شونده متمرکز شده است.»

وی در خصوص بازدید و بازرسی از نمایندگان اظهار داشت: «در راستای سیاست‌های اصولی و مشارکتی در خصوص راهبرد پروژه‌های مشترک فی مابین شرکت «مبنا کارت آریا» و نمایندگی‌های استانی تحت پوشش خود، دستورالعمل زمان‌بندی و نحوه بازدید و بازرسی از نمایندگان استانی جهت انجام هماهنگی‌های لازم، آموزش بیشتر و همچنین برقراری ارتباط سازنده با نمایندگی‌ها و ارزیابی عملکرد ایشان توسط واحد امور نمایندگان در سال ۹۳ تهیه و تنظیم گردیده است که در بازه‌های زمانی متناسب در سال ۹۳ مورد بازدید قرار خواهند گرفت.»

خلیق در تشریح انواع نمایندگی‌ها افزود: نماینده خدمات پس از فروش Collection Point تعمیرات سطح ۱ (نرم‌افزاری) تعمیرات سطح ۲ (سخت‌افزاری)، نماینده فروش کالا و مواد مصرفی هستند که باید در جهت فروش و خدمت‌رسانی تاثیر شایانی بر پرتفوی شرکت داشته باشند.

ملاکی

ملاکی با معرفی برند‌هایی که شرکت مبنا کارت آریا در زمینه فروش محصولات و همچنین خدمات آن‌ها فعالیت می‌نماید و اشاره به اهمیت این برند‌ها در کشور‌های مختلف جهان اظهار داشت: «این موارد شامل:

  • IDP: که دستگاه‌های کارت پرینتر‌های بانکی اسمارت از این شرکت در حال فروش و ارائه می‌باشد و چندین هزار دستگاه از این مدل در حال استفاده در بانک‌های کشور هستند.»
  • GRG: که بیش‌ترین سهم بازار‌های کشور‌های جهان را در فروش دستگاه‌های ATM دارا می‌باشد و درحال حاضر شرکت مبنا کارت در حال فعالیت بروی دستگاه‌های سور‌تر اسکناس از این شرکت می‌باشد.
  • SCREEN CHECK: که جزو کارت پرینتر‌های بسیار با کیفیت از نوع چاپ غیر مستقیم می‌باشد.
  • ZEBRA: که جزو معروف‌ترین شرکت‌های سازنده چاپگر در جهان می‌باشد.

وی در خصوص تقسیم‌بندی دستگاه‌های تحت پوشش مبنا کارت آریا گفت: «شامل دستگاه‌های بانکی و دستگاه‌های غیر بانکی می‌شوند. تقسیم‌بندی دستگاه‌های بانکی شامل کارت پرینتر‌ها و سورتر می‌باشد. همچنین معرفی دستگاه‌های غیر بانکی شامل مچ‌بند پرینتر‌های مدل HC ۱۰۰ از شرکت ZEBRA و مزایای استفاده از این نوع پرینتر در مراکز درمانی است و کارت پرینتر‌های شرکتی و سازمانی. (P ۱۲۰؛ P۳۳۰؛ P۴۳۰؛ ZXP۳؛ SC ۳۳۰؛ SC ۷۰۰۰) است.

وی در ادامه در خصوص معرفی کارت پرینتر‌های مختلف با چاپ مستقیم و غیر مستقیم، معرفی انواع کارت‌های PVC و تفاوت آن‌ها، معرفی ماژول‌های مختلف شامل RF؛ IC؛ LAN؛ ROTATOR؛ MAGNET قابل نصب بر روی برخی از دستگاه‌های کارت پرینتر پرداخت.

علی‌محمدی

علی‌محمدی نیز در ادامه همایش در خصوص مسائل مرتبط با اسکناس و نقش سورتر‌ها تصریح کرد: «برخلاف تصور مردم استفاده از اسکناس در امور روزمره زندگی در سراسر دنیا رو به افزایش بوده و مطابق گزارش بانک‌های مرکزی اروپا این روند بعد از رکود اقتصادی سال‌های اخیر و بی‌اعتمادی مردم به بانک‌ها تقریبا از سال ۲۰۱۰ مشاهده شده است.»

همچنین افزایش تبهکاری‌های الکترونیکی و نیز رصد مالیاتی دولت‌ها بر روند جابجایی پول یکی دیگر از عمده دلایل استفاده مردم از اسکناس بوده است با توجه به این نتایج لزوم گردش اسکناس سالم و اصیل برای خزانه بانک‌ها و فروشگاهای بزرگ که دارای حجم انبوهی گردش مالی از طریق اسکناس‌ها هستند کاملاً مشخص است. به همین جهت استفاده از دستگاه‌های سور‌تر اسکناس روز به روز رشد داشته و در این میان دستگاه‌هایی که عملکرد مناسب‌تری در خصوص تشخیص کیفیت و اصالت اسکناس داشته‌اند گوی رقابت را از سایر سازندگان ربوده‌اند.

وی گفت: «یکی از این کمپانی‌های موفق شرکت GRG بوده که با اتکا به دانش خود در زمینه تولید ATM و دیسپنسرهای اسکناس توانسته است سورتری طراحی و تولید نماید که در اندک زمان سهم قابل توجهی از بازار بانکی و فروشگاهی دنیا را به خود اختصاص داده است.»

شرکت مبنا کارت آریا نیز با همکاری کمپانی GRG به عنوان نماینده انحصاری این کمپانی در خصوص سورترهای اسکناس هم‌اینک توانسته است این محصولات با کیفیت را به بازار ایران معرفی نماید.

در پایان همایش با حضور مدیریت عامل و سرپرست امور نمایندگان مبنا کارت آریا و مشاور تبلیغات و روابط عمومی، به قید قرعه به ۵ نفر از نمایندگان هدایایی اهدا شد همچنین در احتساب رتبه‌بندی صورت گرفته به ۵ تن از همکاران به ترتیب رتبه‌بندی اول تا پنجم لوح تقدیر و هدیه نفیس و به ۵ نفر دیگر از رتبه ۵ تا ۱۰ لوح تقدیر اهدا شد.

همایش نمایندگان مبنا کارت آریا Mabna-card-hamayesh-Index9-way2pay-93-04-10

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.