راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حد ضرر و سفارش‌گذاری OCO به موقعیت فروش تعهدی نوبیتکس اضافه شد

بسیاری از کاربران بازارهای مالی، امیدشان به صعودی‌شدن قیمت‌ها و کسب سود از این طریق است، اما موقعیت فروش تعهدی در بازار ارزهای دیجیتال، این امکان را می‌دهد که افراد در روندهای نزولی نیز کسب سود کنند.

در این موقعیت، معامله‌گران برای سودآوری در شرایط نزولی‌بودن قیمت‌ها، دارایی‌هایی را می‌فروشند که ندارند و بعداً با کاهش قیمت، آن را در قیمت پایین‌تری می‌خرند و از این کاهش قیمت سود کسب می‌کنند. اما چگونه؟ در این فرایند، کاربران مبلغی به‌عنوان وجه تضمین در کیف پول تعهدی خود در یک صرافی ارز دیجیتال قفل می‌کنند؛ صرافی از استخر دارایی رمزارزی، معادل این مقدار وجه تضمین، وکالت فروش بیت‌کوین یا هر رمزارزی که تریدر قصد باز کردن پوزیشن فروش در آن را دارد، در اختیار او قرار می‌دهد.

کاربر متعهد می‌شود در یک بازه زمانی، بیت‌کوین یا رمزارز دیگری که وکالت فروش آن را دریافت کرده به استخر دارایی وکالت‌دهنده یا همان صرافی بازگرداند و در واقع با پیش‌بینی روند نزولی بازار، بیت‌کوین را پس از دریافت وکالت فروش می‌فروشد و با خرید بیت‌کوین در قیمت پایین، به تعهدات خود برای خرید مجدد عمل می‌کند. به‌ این‌ ترتیب با کاهش قیمت، معامله‌گر بیت‌کوین را با مقدار پولی که از فروش بیت‌کوین در اختیارش قرار گرفته بود، با قیمت کمتری می‌خرد و از این طریق سود کسب می‌کند.

این روزها که بازار ارزهای دیجیتال نیز کمی نزولی شده، موقعیت فروش تعهدی یکی از راه‌های جلوگیری از خروج سرمایه‌گذاران از این بازار بزرگ جهانی است؛ امکانی که اگر در بورس نیز وجود داشت، شاید میلیاردها تومان سرمایه از آن خارج نمی‌شد.

موقعیت فروش تعهدی ارزهای دیجیتال برای اولین‌بار در ایران در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس امکان‌پذیر شد و کاربران ایرانی توانستند از روند نزولی بازار رمزارزها نیز کسب سود کنند.


مراحل موقعیت فروش تعهدی در نوبیتکس


حالا سه ماه پس از اضافه‌شدن این سرویس به نوبیتکس، امکان گذاشتن حد ضرر و سفارش‌گذاری OCO نیز به آن اضافه شده است. به‌ این‌ ترتیب کاربران نوبیتکس می‌توانند هم‌زمان با ورود به یک موقعیت فروش تعهدی، حد ضرر نیز بگذارند. به این معنی که اگر بازار برخلاف تحلیل آنها پیش رفت و صعودی شد، در یک نقطه امکان ضرر بیشتر گرفته شود و معامله بسته شود.

همچنین در سفارش‌گذاری OCO کاربران می‌توانند هم‌زمان هم حد ضرر بگذارند و هم سفارش خروج از معامله در سود. این سفارش ترکیب دو سفارش معین و استاپ‌لیمیت است. این امکان پیش‌ از این در سفارش‌های خرید وجود داشت و کاربران می‌توانستند به طور هم‌زمان سفارش فروش و استاپ‌لیمیت برای دارایی رمزارزی‌شان بگذارند، اما حالا در موقعیت فروش تعهدی نیز کاربران نوبیتکس می‌توانند هم‌زمان حد ضرر و سفارش فروش یا همان خروج از معامله در سود قرار دهند.  

بازار ارزهای دیجیتال همیشه صعودی نیست؛ کاربرانی می‌توانند به طور مداوم در این بازار دوام بیاورند و کسب سود کنند که بتوانند در وضعیت نزولی نیز از طریق موقعیت فروش تعهدی، وارد معامله سل یا همان شورت‌سل شوند.

این قابلیت مطابق با فروش تعهدی مصوب سازمان بورس و شورای فقهی بورس است که به‌تازگی در بازار ارزهای دیجیتال در ایران وارد شده است.  

آموزش موقعیت فروش تعهدی در نوبیتکس ساده است و کاربران می‌توانند به‌راحتی از این امکان برای سودآوری در روندهای نزولی استفاده کنند. برای این کار کاربران باید پس از ورود به پنل کاربری خود و کلیک روی گزینه فروش تعهدی، قابلیت فروش تعهدی را در پروفایل خود در نوبیتکس فعال کنند.

سپس مقدار مورد نظر خود را با ریال یا تتر به‌عنوان وجه تضمین از کیف پول اسپات به کیف پول فروش تعهدی خود منتقل و قفل کنند و در ازای آن، به همان مبلغ و با کسر کارمزد، وکالت فروش دریافت کرده و بعد وارد معامله شوند.

منبع نوبیتکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.