راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیجی‌پی و گروه مالی فارابی در حاشیه نمایشگاه فاینکس قرارداد همکاری امضا کردند / ایجاد سرویس «مدیریت ثروت» در دیجی‌پی

مراسم رونمایی از قرارداد همکاری مشترک دیجی‌پی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی در سومین روز از پانزدهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه انجام شد. در جریان امضای این تفاهم‌نامه، دیجی‌پی سرویس مدیریت ثروت به کاربران خود ارائه خواهد کرد.

در این مراسم که در حاشیه پنل گفت‌وگوی مدیران سه مجموعه دیجی‌پی، فارابی و دیجی‌کالا انجام شد رحمان بابازاده، مدیرعامل هلدینگ فارابی؛ میثم خیرخواه، معاون کارآفرینی گروه مالی فارابی؛ حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا و هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی حضور داشتند و مدیران سه مجموعه از نتایج و دستاوردهای این همکاری صحبت کردند.

این همکاری دیجی‌پی و گروه مالی فارابی بدین منظور است که دیجی‌پی مطابق سیاست‌های گروه دیجی‌کالا به دنبال ایجاد مارکت پلیس در حوزه سرمایه‌گذاری‌ است تا بازیگران شاخص بازار بتوانند سرویس‌های خود را مطابق استاندارد تعریف‌شده در این محصول پیاده‌سازی کنند و در معرض مشاهده‌ کاربران فناوری‌های مالی دیجی‌پی و مقایسه آنها با یکدیگر قرار دهند. 

در نتیجه این همکاری، صندوق درآمد ثابت اکسیر دوم فارابی به‌عنوان اولین بخش از محصول، ارائه سرویس به مشتریان را آغاز کرده است. در این طرح، سرمایه‌های خرد در بازار بدهی و گواهی سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می‌شود و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری در قالب صندوق سرمایه‌گذاری به‌صورت ماهیانه به‌ حساب سرمایه‌گذار واریز خواهد شد.



این سرویس با طراحی یک برنامه‌ کنترل‌شده که بر اساس شرایط، اهداف و سطح ریسک‌پذیری مشتریان تنظیم می‌شود، به نگهداشت، افزایش و مدیریت ثروت در ابعاد مختلف زندگی و آینده‌ مشتری کمک می‌کند و در نهایت به توسعه الگوریتم‌های تعیین ریسک و معاملات سرمایه منجر می‌شود.


استفاده 70 هزار کاربر از خدمات سرویس مدیریت ثروت



طبق این گزارش، تاکنون ۷۰ هزار کاربر از سرویس مدیریت ثروت استفاده کرده‌اند و ۲۵ هزار درخواست مشاوره و ۲۹ هزار درخواست سنجش ریسک در این سرویس مطرح شده است. علاوه بر این، متقاضیان برای استفاده از سرویس مدیریت ثروت، می‌توانند پس از مراجعه به وب‌سایت دیجی‌پی، این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند. سپس در بخش مدیریت ثروت، یکی از سرویس‌ها و خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنند و همه مراحل را آنلاین انجام دهند و در لحظه نتیجه خرید و سرمایه‌گذاری خود را ملاحظه کنند.

حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه درباره همکاری دیجی‌پی با گروه مالی فارابی اظهار کرد: «همکاری دیجی‌پی با فارابی از حدود دو سال پیش آغاز شد و امروز بخش کوچکی از هدفی که برای این همکاری تعیین کرده بودیم در قالب محصول عملیاتی شده است.»

او در ادامه با اشاره به فعالیت چندساله گروه دیجی‌کالا در حوزه تجارت الکترونیکی بیان کرد: «دیجی‌کالا در ماه به ۴۰ میلیون کاربر سرویس ارائه می‌دهد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار فروشنده در دیجی‌کالا فعالیت دارند که این آمار زنجیره ارزش ما را شکل می‌دهد و با همکاری با فارابی این قصد را داشتیم که در بازار سرمایه نیز همراه با دو گروه مشتریان خود و فروشندگان حضور داشته باشیم.»



محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره هدف‌گذاری این مجموعه برای ایجاد یک پلتفرم C2B2C توضیح داد: «از طریق همکاری با گروه مالی فارابی قصد داریم منابع مالی موجود در mass marketing (بازاریابی انبوه) را با یکسری نقشه‌های جذاب و ساده ارائه دهیم و مردم را در سود شریک کنیم و در عین‌ حال از همین گردش مالی برای مشتریان در دیگر خدمات خود استفاده کنیم. در واقع می‌خواستیم یک نقشه سرمایه‌گذاری هوشمند و پویا را به شکل ساده و قابل‌ فهم ارائه دهیم.»

مدیرعامل دیجی‌کالا با بیان اینکه دیجی‌کالا قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های خرد را جذاب‌تر از قبل کند، ادامه داد: «با قرارداد امروز با فارابی اولین گام‌ها برای جذاب کردن سرمایه‌گذاری خرد برداشته شده و قرار است اتفاقات جذاب‌تر و تنوع در سرمایه‌گذاری رخ دهد. همچنین، یکی از اهداف دیگر دیجی‌کالا در زمینه ورود به بازار سرمایه و همکاری با گروه مالی فارابی، توسعه شخصی‌سازی در مدیریت سرمایه خواهد بود.»


ایجاد دیجی‌کالای هوشمند در بازار سرمایه


هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی نیز در این مراسم اظهار کرد: «ادبیات مالی در سطح جامعه وجود ندارد و مردم یا به بازار سرمایه تعلق دارند یا ندارند و متأسفانه سهم افرادی که در این بازار نیستند هنوز  خیلی زیاد است. برای رفع این مشکل باید یک دیجی‌کالا در بازار سرمایه داشته باشیم، یعنی مردم بتوانند با یک روش ساده وارد بازار سرمایه بشوند و انتخاب زیادی داشته باشند. لزوماً این اتفاق به این معنی نیست که یا مردم همگی خبره بازار سرمایه باشند یا ماشین این کار را برای آنها انجام دهد.»

او ادامه داد: «دیجی‌پی می‌تواند اکوسیستمی شکل بدهد که نیاز مشتریان در این زمینه برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مرتفع شود. در این زمینه، ما با دو دسته مشتری سروکار داریم؛ یکی مشتری‌ای که نمی‌داند پولش را کجا سرمایه‌گذاری کند و دیگری کسی که نمی‌داند سرمایه خود را دقیقاً کجای بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کند. البته یکسری کاربر هم هستند که در بازار سرمایه فعالیت ندارند و هیچ شناختی هم از این بازار ندارند.»



مدیرعامل دیجی‌پی در ادامه بیان کرد: «دیجی‌پی قصد دارد امکانی را برای این افراد فراهم کند تا این افراد هم بدانند در بازار سرمایه چگونه رفتار کنند و باور داریم با این اقدام خود به رشد تجارت الکترونیکی کمک خواهیم کرد.»

طبق گفته امینی، با امضای قرارداد امروز و سایر همکاری‌های پیش رو قرار است یک دیجی‌کالا در بازار سرمایه با روش‌های هوشمند ایجاد شود.

در ادامه این مراسم، رحمان بابازاده، مدیرعامل هلدینگ فارابی بیان کرد: «با توجه‌ به تعامل گسترده مجموعه دیجی‌کالا با افراد مختلف جامعه، موضوع «دسترسی‌پذیری» به مشتریان برای ما پوشش داده شده است. ما تصور می‌کنیم همه نیازهای مردم در حوزه سرمایه‌گذاری با همه طیف‌های ریسک‌پذیری را پوشش خواهیم داد و تا الان هم بیش از ۸۰ درصد این نیازها پوشش داده شده است.»


میثم خیرخواه معاون کارآفرینی گروه مالی فارابی هم در ادامه گفت: «یکی از دلایلی که بازار بورس را با نوسان و ضرر افراد مواجه می‌کند، نداشتن سواد کافی در این حوزه است و حضور شرکت‌هایی مانند دیجی‌کالا و دیجی‌پی در این زمینه کارگشاست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.