راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت در فاینکس با اکوتام / محصولی برای تأمین مالی اعتباری زنجیره تأمین  

پانزدهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از شانزدهم خرداد برپا شده است. هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت یکی از غرفه‌داران فاینکس است. این هلدینگ با نام اختصاری تفتا در حوزه‌های تخصصی بانکداری، زیرساخت و پرداخت فعالیت می‌کند. شایان‌تجارت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه در هلدینگ تفتا با محصول اصلی تأمین مالی زنجیره تأمین صنایع متفاوت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

به اعتقاد محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت، در شرایط فعلی کمبود نقدینگی، تأمین مالی زنجیره‌های تأمین بزرگ اعتباری، یک مزیت است که شایان‌تجارت در محصولی به نام «اکوتام» آن را فراهم کرده است: «اکوتام پلتفرم کاملی است که تمام فرایندها از سرویس اعتباری تا پرداخت را در زنجیره تأمین تا چند لایه به سرانجام می‌رساند. از سوی دیگر پاسخگوی تعاملات مالی و تسویه‌های مالی صنایع و شرکای تجاری و همکاران آنهاست.»

SCF یکی از محصولات تفتا در پانزدهمین دوره نمایشگاه صنعت مالی است که به گفته فرجود، جنس مخاطبان و نیازهای آنها در این نمایشگاه باعث می‌شود شرکت‌های حاضر بتوانند از این طریق نیازهای خود را برطرف کنند. در حال حاضر صنایع بزرگ خودرو، صنایع تولیدی و لوازم‌ خانگی برای تأمین مالی و تسویه‌های مالی از این سرویس استفاده می‌کنند.

او می‌گوید: «این محصول از ابتدا تا به امروز مسیر رو به رشدی را سپری کرده و به‌زودی نسخه سوم آن با قابلیت‌های متفاوت در نمایشگاه الکامپ رونمایی و به یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های اس‌سی‌اف کشور تبدیل می‌شود. وجود ابزارهای جدید، تفاوت بارز نسخه جدید این پلتفرم است؛ با این توضیح که ابزارهایی برای انتقال اعتبار به لایه‌های بعدی در نظر گرفته شده است.»

فرجود صراحتاً می‌گوید نسخه جدید پلتفرم متشکل از مجموعه‌امکاناتی است که نسبت به نمونه‌های بازار برتری‌هایی خواهد داشت.

از آنجا که تأمین زنجیره تأمین یکی از وظایف و خدمات بانک‌هاست، کسب‌وکارها معمولاً برای دریافت اعتبار به سمت همکاری با بانک‌های تجاری با مشتریان بزرگ تمایل دارند. بر اساس گفته‌های فرجود، ابزار الکترونیک تأمین اعتبار به سامانه‌های حاکمیتی متصل است و فرایند اعطای اعتبار را آنلاین و با داده‌های الکترونیکی انجام می‌دهد. با این شیوه می‌توان مطمئن بود که چالش‌های دریافت تسهیلات به روش سنتی برطرف شده و امنیت بالاتری هم دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.