راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرایط گواهی امضای الکترونیک جهت احراز هویت ورود به سامانه سنا 2

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص گواهي امضاي الکترونيک (توکن‌هاي نماد) که جهت احراز هويت در هنگام ورود به سامانه سنا 2 مورد استفاده مي‌گيرد، موارد ذيل را به کلیه صرافان داراي مجوز اعلام کرد:

1- توکن‌هاي توليد شده برای شخص حقيقي صادر شده است و به مرور زمان در سامانه‌هاي مختلف اينترنت‌بانک و ساير سامانه‌هاي شبکه بانکي برای احراز هويت به کار گرفته خواهد شد. بنابراين لازم است کاربران امضاي الکترونيک خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

2- کاربران جديد صرافي بايد گواهي امضاي الکترونيک مربوط به خود را دريافت و از آن طريق وارد سامانه سنا شوند.

3- در صورت قطع همکاري کاربر با صرافي، توکن متعلق به کاربر مي‌باشد. جهت جلوگيري از دسترسي اين کاربر، مدير عامل صرافي مي‌تواند کاربر را از ليست کاربران صرافي در سامانه سنا 2 حذف نمايد.

4- با توجه به موارد ذکر شده، کاربراني که قبلاً جهت دريافت توکن ثبت نام نموده‌اند (حتي در صورت قطع همکاري با صرافي) لازم است هرچه سريع‌تر نسبت به دريافت آن اقدام نمايند.

5- کاربران توجه داشته باشند در صورت ثبت 3 بار اشتباه، PIN توکن به وضعيت قفل در مي‌آيد و ضروري است جهت خروج از اين وضعيت کد PUK (موجود در پاکت همراه توکن) مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در صورتي که اين کد نيز سه بار اشتباه وارد گردد، توکن اصطلاحاً مي‌سوزد و لازم است کليه مراحل ثبت نام و پرداخت وجه، مجدداً تکرار گردد.

6- شماره تلفن مرکز پشتيباني سامانه سنا، 4848 6446 021 و شماره تلفن مرکز پشتيباني گواهي امضاي ديجيتال (توکن)؛ 9-02188910658 مي‌باشد.

7- در حال حاضر ثبت نام اوليه در محل بانک مرکزي متوقف شده است. لذا مراکز ذيل در شهر تهران جهت ثبت نام و اخذ گواهي امضاي الکترونيک تجهيز و راه‌اندازي شده‌اند. (فهرست و نشانی مراکز در پایین صفحه)

8- به مرور زمان مراکز ديگري در تهران و ساير استان‌ها جهت ثبت نام و تحويل گواهي امضاي الکترونيک فعال خواهند شد که مشخصات اين مراکز به موازات راه‌اندازي، به اطلاع صرافان خواهد رسيد.

9- مديران و کاربران صرافي ها جهت دسترسي به سامانه سنا2 لازم است شخصاً و با همراه داشتن اصل و کپي شناسنامه و کارت ملي جهت ثبت نام و دريافت گواهي امضاي الکترونيک به مراکز فوق مراجعه نمايند. چنانچه به هر دلیلی از جمله مفقودي، سوختن يا خرابي توکن نياز به ثبت نام مجدد باشد، مراجعه به بانک مرکزي الزامي است.

10- توکن کاربران صرافي توسط مدير عامل صرافي (به شرح موجود در راهنماي کاربري) و توکن مديرعامل صرافي از طريق تماس با تلفن 29952382 فعال‌سازي مي‌گردد.

فهرست و نشانی مراکز

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.