راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرمحصول بیت‌پین از نتایج ریبرندینگ می‌گوید / ۲۰۰ رمزارز، ۴۰ شبکه بلاکچینی و پایداری بالاتر

بیت‌پین، به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های معاملاتی رمزارزها در ایران، به‌تازگی از ریبرندینگ و پلتفرم جدید خود با محصولات و خدمات و امکانات بیشتر همچون ابزار بررسی سود و ضرر حرفه‌ای به‌ نام کارنامه و چند ویژگی کاربردی دیگر رونمایی کرد.

همچنین این صرافی رمزارزی در ادامه‌ روند توسعه و بهبود خود برای کسب سهم بیشتر از بازار معاملات رمزارزی در ایران، هویت بصری خود را نیز تغییر داده است.

به بهانه رونمایی از محصولات جدید و بازسازی برند، در رسانه «رمزارز» گفت‌وگویی اختصاصی با رضا محمدپور، مدیر محصول بیت‌پین داشتیم تا ابعاد مختلف این تغییرات را معرفی کنیم.


دیزاینی هم‌راستا با برندهای جهان


محمدپور در خصوص تغییرات ظاهری و زیرساختی بیت‌پین در نسخه جدید به رمزارز گفت: «بازسازی ظاهری بیت‌پین از زیربنای طراحی یعنی پالت رنگی و دیزاین سیستم آغاز و با طراحی مجدد تمامی صفحات تکمیل شد.»

به گفته مدیر محصول این مجموعه، دیزاین سیستم بیت‌پین مجموعه‌ای از استانداردهاست که با آفریدن زبان مشترک برند و یکپارچگی بصری در همه‌ صفحات و بخش‌‌های محصول، مدیریت‌ دیزاین در مقیاس مورد نظر را امکان‌پذیر کرده‌ است.

او ادامه داد: «ما با بررسی‌های فراوان سعی کرده‌ایم دیزاین‌ سیستم بیت‌پین را با کیفیتی هم‌راستای برندهای بزرگ جهانی خلق کنیم تا بتوانیم زیربنای خوبی برای رشد و توسعه هرچه بیشتر محصول‌مان فراهم کنیم.»


ارائه محصولی زیباتر، کاربردپذیرتر و امن‌تر


یک محصول دیجیتال مجموعه‌ای از تعداد زیادی فلو است که کاربران در هر بار استفاده از آنها عبور می‌کنند و بهینه‌‌کردن تمامی فلوهای یک محصول، آن هم محصول پیچیده‌ای که به‌عنوان یک محصول مالی در حوزه رمزارز فعالیت می‌کند، نیازمند شناخت عمیق نقاط درد کاربران است و این شناخت پس از بررسی دقیق رفتار کاربران به صورت مستمر به دست خواهد آمد.

محمدپور در این خصوص توضیح داد: «ما در بیت‌پین جدید سعی کرده‌ایم با توجه به نقاط درد شناسایی‌شده کاربران، فلوهای موجود در محصول را بهینه کرده و تجربه بهتر و ساده‌تری برای کاربران رقم بزنیم. توجه به این نکته الزامی است که پروسه بهینه‌سازی فلوها و تغییرات ظاهری و عملکردی در محصولات دیجیتالی یک فرایند بی‌پایان است و ما در بیت‌پین مسیری را آغاز کرده‌ایم که به وسیله‌ آن بتوانیم این صرافی ارز دیجیتال ایرانی را به شکلی زیباتر، کاربردپذیرتر و امن‌تر به کاربران ارائه دهیم.»


برابری سرعت فلوها در بیت‌پین با برندهای جهان


به گفته مدیر محصول بیت‌پین، در زمینه زیرساخت‌های فنی این پلتفرم هم تغییرات زیادی صورت گرفته و کاربران نتیجه آن را با پایداری بالاتر سرویس و سرعت بیشتر محصول حس خواهند کرد.

او اضافه کرد: «ورژن اولیه بیت‌پین با توجه به سرعت زیاد رشد شرکت، دارای گلوگاه‌هایی بود که ممکن بود ادامه مسیر رشد محصول را دچار مشکل کند. ما با بازنگری و بهینه‌سازی در تمامی کد‌ها، بهبود زیادی در زمینه سرعت انجام فلوهای مختلف صورت داده‌ایم و با توجه به تست‌‌های انجام‌شده مفتخریم که اعلام کنیم بیت‌پین از نظر سرعت انجام فلوهایی مثل فرایند واریز، برداشت، معامله و… در حال حاضر در زمره برترین صرافی‌های خرید و فروش رمزارز جهان قرار دارد.»


انتقال داخلی رمزارزها بدون کارمزد است


ازجمله خدمات اضافه‌شده پس از ریبرندینگ بیت‌پین می‌توان به فیچر‌های کارنامه، زنگوله، بیت‌پین‌لند و انتقال داخلی اشاره کرد.

کارنامه یک فیچر مدیریت و مانیتور دارایی است که در آن کاربران می‌توانند نحوه تقسیم دارایی و پراکندگی آنها، روند تغییرات ارزش دارایی‌ها و روند سود و ضرر روزانه خود را مشاهده کنند.

محمدپور در ارتباط با محصولات و خدمات جدیدی که در نسخه اخیر بیت‌پین ارائه شده‌ عنوان کرد: «امکان دریافت گزارش تمامی معاملات گذشته کاربر را برای اولین‌بار در ایران ارائه داده‌ایم که کاربران می‌توانند به وسیله آن داده‌هایی مثل کل حجم خرید یا فروش و میانگین قیمت کل خرید یا فروش رمزارزها را به تفکیک هر رمزارز مشاهده کنند.»

زنگوله فیچر هشدار قیمتی بیت‌پین است که به وسیله آن کاربران خواهند توانست از طریق ایمیل، پیامک یا پوش نوتیفیکیشن هشدار تغییرات قیمتی تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بیت‌پین را تنظیم کنند تا همواره از تغییرات بازار با خبر باشند.

ریبرندینگ

بیت‌پین‌لند، مرکز جایزه و تخفیف کاربران در بیت‌پین است. محمدپور در خصوص این قسمت گفت: «ما سعی می‌کنیم با ارائه انواع مختلفی از جوایز و تخفیف‌ها، تجربه بهتری برای کاربران‌مان فراهم کنیم و برای خوشحال کردن کاربران‌مان باکی از صرف اهدای جوایز و تخفیف‌ها نخواهیم داشت.»

جوایز و تخفیف‌ها در بیت‌پین در قالب تخفیف کارمزد معامله، ایردراپ‌‌ها، پرداخت مستقیم رمزارزی و… انجام می‌شود.

به گفته مدیر محصول بیت‌پین، انتقال داخلی قابلیت جابه‌جایی رمزارزها بین کاربران بیت‌پین بدون پرداخت هیچ‌گونه کارمزدی است. او گفت: «امکانی را برای کاربران فراهم کرده‌ایم که بدون حتی یک ریال کارمزد، دارایی خود را به وسیله آدرس ایمیل یا شماره تلفن، بین خود جابه‌جا کرده و لذت یک تراکنش سریع و رایگان را تجربه کنند.»

به گفته محمدپور، این چهار مثال تنها بخشی از امکانات اضافه‌شده در محصول جدید است و تعداد زیادی از این دست امکانات در مرحله انجام تست‌های نهایی برای اضافه شدن به محصول اصلی است.


بیت‌پین به دنبال ایجاد محصولی شایسته کاربر ایرانی است


زمانی که کسب‌وکارها اقدام به ریبرندینگ و توسعه محصولات خود می‌کنند، در نظر دارند که نسبت به رقبای خود، مزایای برجسته‌تری را به کاربران و مشتریان ارائه دهند.

مدیر محصول بیت‌پین نیز در پاسخ به این سؤال که تغییرات جدید در بیت‌پین، برای این برند چه مزایایی را نسبت به رقبای داخلی ایجاد کرده، مطرح کرد: «ما همواره سعی کرده‌ایم استانداردهای خود را فراتر از استانداردهای داخلی ترسیم کنیم و با به‌روز‌ترین ابزارها و استانداردها، محصولی خلق کنیم که شایسته استفاده توسط کاربران‌مان باشد.»

او ادامه داد: «اگر شما از کاربران قدیمی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی باشید به یاد خواهید داشت که قبل از حضور بیت‌پین در این صنعت، محصولاتی محدود با امکاناتی اولیه تنها انتخاب کاربران ایرانی بود، ولی بیت‌پین با حضور خود در صنعت توانسته است استانداردهای صنعت را به سمت جلو حرکت دهد.»

محمدپور گفت: «بیت‌پین اولین صرافی رمزارز ایرانی بود که با ایجاد زیرساخت‌های فنی قدرتمند توانست معامله تعداد زیادی از رمزارزهای پرمخاطب را برای کاربران فراهم کند و همین باعث شد دیگر صرافی‌های رقیب نیز در جهت افزایش تنوع رمزارزهای خود بکوشند.»

مدیر محصول این مجموعه در گفت‌گو با رسانه رمزارز بیان کرد: «بیت‌پین با اضافه کردن انواع سفارش‌گذاری‌های مختلف مثل سفارش با حد ضرر یا سود و سفارش‌گذاری OCO استانداردهای صنعت را جابه‌جا کرد و دیگر صرافی‌ها را ملزم به اضافه کردن این امکانات کرد.»


بیت‌پین می‌خواهد کاربران ایرانی را از صرافی‌های خارجی بی‌نیاز کند


محمدپور ادامه داد: «ارتقای استانداردهای صنعت آن چیزی است که ما بدان افتخار می‌کنیم، زیرا این رسالت باعث می‌شود که در ادامه مسیر خود با سایر رقبا با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم و ثمره این پیشرفت، ایجاد تجربه‌ای بهتر برای کاربران ایرانی است که دورنما و هدف اصلی ما در بیت‌پین است.»

محمدپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ریبرندینگ بیت‌پین چه مزایایی برای کاربران دارد و چطور می‌تواند مانع کوچ کاربران به صرافی‌های خارجی شود به رسانه رمزارز گفت: «ما در بیت‌پین وظیفه خود می‌دانیم که محصولی با بیشترین و به‌روزترین امکانات به کاربران ارائه دهیم تا کاربر ایرانی، نیازی به استفاده از محصول خارجی نداشته باشد و در مواجهه با ریسک‌های محتمل استفاده از این سرویس‌ها قرار نگیرد».

به گفته او، مطمئناً با توجه مشکلات حوزه فناوری در ایران و محدودیت‌های ناشی از اختلالات اینترنت در ۹ماهه گذشته، رسیدن به این هدف کاری سخت و طاقت‌فرساست.

او اضافه کرد: «اما ما در بیت‌پین می‌کوشیم تا با بالاترین و به‌روزترین استانداردها فعالیت کنیم و محصولی قابل مقایسه با نمونه‌های خارجی ارائه دهیم.»

برخی از تغییرات ناشی از ریبرندینگ

شکاف قیمتی در نسخه جدید بیت‌پین کمتر می‌شود


معمولاً شکاف‌های قیمتی در صرافی‌های مختلف دنیا ناشی از تفاوت حجم معاملات در صرافی‌هاست. مهم‌ترین عامل افزایش حجم معاملات نیز داشتن تعداد بالای کاربران فعال است.

محمدپور در خصوص مدیریت حل این شکاف قیمتی در ریبرندینگ صرافی بیت‌پین گفت: «با توجه به تعداد کاربران فعال بیت‌پین در بین پلتفرم‌های معاملاتی موجود در ایران، در اکثر کوین‌ها بیشترین حجم معاملات و تعداد معاملات روزانه را داریم و با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه محصول و افزایش کاربران در شش‌ماهه دوم سال داریم، می‌توانم نوید ارائه تجربه‌ای شایسته و هم‌سطح با بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا را به کاربران بدهم.»


امنیت محصول پس از ریبرندینگ، بیشتر شده است


محمدپور درباره بحث‌های امنیت معاملات و نگهداری دارایی‌ کاربران در نسخه جدید بیت‌پین مطرح کرد: «امنیت از ابتدا مهم‌ترین اصل ما در بیت‌پین بوده است. در یک سال گذشته، با انجام به‌روزترین تست‌های آسیب‌پذیری و تست‌های نفوذ توسط بهترین تیم‌های داخلی و خارجی، سعی کرده‌ایم بالاترین استاندارد‌های امنیتی دنیا را در بیت‌پین پیاده‌سازی کنیم.»


 پشتیبانی و آموزش کاربران بیت‌پین، دغدغه این صرافی است


مدیر محصول بیت‌پین در خصوص رفع نیاز کاربران و ارائه خدمات پشتیبانی و آموزش به آنها در ریبرندینگ اخیر به رسانه رمزارز گفت: «پشتیبانی 24ساعته در تمامی روزهای سال، حتی روزهای تعطیل از طرق مختلف مثل چت آنلاین، مرکز تماس، ایمیل، بات تلگرام و ثبت تیکت باعث می‌شود هیچ کاربری در هیچ مکان و زمانی احساس نکند که در مسیر ورود به دنیای ارز دیجیتال تنهاست و ما همواره کوشیده‌ایم همراهی دلسوز برای کاربران خود باشیم.»

او ادامه داد: «همچنین از سال گذشته با ضبط یک دوره رایگان و جامع آموزش ارز دیجیتال سعی کردیم کاربران را از دوره‌های غیررایگان و بی‌کیفیت، بی‌نیاز کنیم. در مورد دوره ارز دیجیتال بیت‌پین در هفته‌های آتی بیشتر خواهید شنید.»


 ۲۰۰ رمزارز در بیت‌پین لیست شده است


در حال حاضر تعداد رمزارزهای موجود در بیت‌پین از مرز ۲۰۰ رمزارز عبور کرده و کاربران می‌توانند بیش از ۲۰۰ ارز را در بخش خرید آسان یا پلتفرم معاملاتی خریدوفروش و در شبکه‌های متنوع واریز یا برداشت کنند.

بیت‌پین در حال حاضر برای کاربران در نسخه وب، اندروید و IOS در دسترس است و کاربران می‌توانند از طریق موبایل، تبلت و کامپیوتر خود از بیت‌پین استفاده کنند.


۴۰ شبکه بلاکچینی مختلف پس از ریبرندینگ به بیت‌پین اضافه شده است


توسعه شبکه‌های بلاکچینی یکی از چالشی‌ترین فعالیت‌های صرافی‌های رمزارزی است.

محمدپور در خصوص توسعه بلاکچینی در ریبرندینگ اخیر بیت‌پین مطرح کرد: «ما مفتخریم که با توسعه بیش از ۴۰ شبکه بلاکچینی مختلف، دغدغه واریز و برداشت رمزارزی را برای کاربران خود از بین برده‌ایم.»

او ادامه داد: «تیم بلاکچین بیت‌پین همواره سعی می‌کند استفاده از شبکه‌های پرکاربرد و جدید را در سریع‌ترین زمان برای کاربران ممکن سازد. مثلاً ما برای واریز و برداشت ارز تتر در حال حاضر از شبکه‌های اتریوم، ترون، اپتیمیسم، اربیتروم، KCC، آوالانچ (سی چین)، پالیگان (متیک) و BEP 20 پشتیبانی می‌کنیم که این تعداد شبکه در دسترس نه‌تنها در ایران بلکه در بسیاری از صرافی های بزرگ و مطرح جهان نیز موجود نیست.»

این صرافی ارز دیجیتال، با بازآفرینی برند خود و ارائه نسخه جدید بیت‌پین در تلاش است از طریق به‌روزرسانی و تطبیق با نیازها و تغییرات بازار، خدمات بهتر و مطلوب‌تر به کاربران خود ارائه دهد.

منبع رمزارز
4 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    دو روزه ارزبه کیف پول داخلیشون زدم رو واریز نمی کنند سه بار چت با پشتیبانی و یکبار تماس بی فایده است هیچ صرافی ایرانی تا به مشتریانش اهمیت نده قابل رقابت با خارجی ها نیست

  2. ناشناس می‌گوید

    پشتیبانی ندارن

  3. ناشناس می‌گوید

    واریز هاشون با تاخیره
    پشتیبانی ندارن

  4. ناشناس می‌گوید

    واریز ارز انجام نمیدن پشتیبانی ندارن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.