راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

 اپلیکیشن باجت دریافت وام ازدواج را تسهیل می‌کند / صفر تا صد دریافت غیرحضوری وام ازدواج در اپلیکیشن باجت

در شرایطی که دریافت وام ازدواج در شعب فیزیکی بانک‌ها با سختگیری‌ها از تعداد ضامن‌ها گرفته تا ماندن در صف‌های طولانی انتظار برای دریافت این وام همراه است تا جایی که زوج‌های ایرانی بدون داشتن پارتی و کمک فردی آشنا در شبکه بانکی به‌سختی می‌توانند این وام را دریافت کنند، بانک تجارت در اپلیکیشن «باجت» امکانی فراهم کرده تا متقاضیان وام ازدواج بدون نیاز به‌ یک‌ بار حضور در شعب و با طی‌کردن تمام مراحل به‌صورت غیرحضوری و عدم دخالت و سختگیری‌های بعضاً سلیقه‌ای شعب، بتوانند وام خود را بگیرند. نکته جالب این که چنانچه رتبه اعتباری شما A باشد، برای دریافت وام ازدواج نیازی به ضامن هم نخواهید داشت.

چندی است بانک‌ها به دنبال توسعه زیرساخت‌های ارائه خدمات به مشتریان حقیقی به‌صورت شخصی‌سازی‌شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به‌صورت کاملاً دیجیتال هستند که در این‌ خصوص شاهد خروجی‌های خوب و نه‌چندان خوب هستیم. نکته مهم در این فرایند تحول آن است که بانک‌ها و بیمه‌ها با تمرکز بر تجربه مشتری، مسیر دریافت خدمات را برایشان تسهیل کنند تا اینکه با زیرساخت ناصحیح، فرایند فعلی را برای مشتری دشوار و پیچیده‌تر کنند.


کدام زوج‌ها می‌توانند از باجت وام ازدواج بگیرند؟


در این زمینه، بانک تجارت با همکاری شرکت سیمرغ تجارت، به‌منظور بهبود تجربه مشتری و آسان‌سازی فرایند دریافت انواع تسهیلات بانکی، امکان دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعب در اپلیکیشن باجت فراهم کرده است. البته، فعلاً متقاضیان وام ازدواج در استان تهران و دارندگان گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از این امکان استفاده کنند و قرار است در تابستان امسال متقاضیان سایر استان‌ها نیز وام ازدواج خود را از باجت دریافت کنند.

از دیگر مزایای دریافت وام ازدواج از باجت این است که فرایند اعتبارسنجی و تعیین تعداد ضامنین مورد نیاز به‌صورت کاملاً سیستمی و بر اساس ضوابط بانک مرکزی صورت می‌پذیرد. همچنین ضامنین نیز نیاز به حضور فیزیکی در شعب ندارند و پس از ثبت درخواست اولیه متقاضی و انتخاب ضامنین، از طریق تلفن همراه خود و با نصب اپلیکیشن امضای تجارت و باجت می‌توانند فرایند ضمانت را انجام دهند.

داشتن تابعیت ایرانی، ثبت رسمی ازدواج در ۲۴ ماه گذشته و عدم دریافت تسهیلات ازدواج تاکنون سه شرط برای دریافت غیرحضوری وام ازدواج در باجت است که در این گزارش مراحل دریافت غیرحضوری وام ازدواج از این طریق مورد بررسی قرار گرفته است.


مراحل دریافت وام ازدواج از باجت


در ابتدا، متقاضیان وام ازدواج باید وارد سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir شوند و از منوی سمت راست، گزینه ثبت‌نام جدید را انتخاب کنند و در مرحله انتخاب شعبه، با انتخاب شعبه مجازی تجارت ثبت خود را به پایان برسانند.

در مرحله بعدی، با ورود به اپلیکیشن امضای تجارت و تعریف امضای دیجیتال، پیش‌نیاز فرایند دریافت تسهیلات و امضای قرارداد را انجام می‌دهید.

در گام بعدی با ورود ویجت تسهیلات ازدواج در اپلیکیشن باجت، مراحل دریافت تسهیلات را مشاهده می‌کنید. پس از استعلام از سامانه بانک مرکزی و نیز پرداخت کارمزدهای پرونده تسهیلاتی، رتبه اعتباری شما در شبکه بانکی نمایش داده می‌شود که این رتبه اعتباری ملاک تعداد ضامن‌های مورد نیاز برای معرفی و شرایط آنهاست.

برای معرفی ضامن‌ها و دریافت رتبه اعتباری‌شان، اطلاعات هویتی آنها را وارد کنید و بر اساس این اطلاعات، رتبه اعتباری ضامن شما در شبکه بانکی تشخیص داده می‌شود. در این زمینه، باید از ضامن‌های خود بخواهید تا برنامه باجت را نصب کنند و وارد بخش «تسهیلات ازدواج» شوند و سپس به «ضمانت‌های من» مراجعه کرده و قرارداد شما را امضا کنند.

در مرحله آخر، پس از امضای ضامن‌ها قرارداد وام ازدواج‌تان آماده امضا توسط شماست. تسهیلات پس از 72 ساعت کاری برای شما واریز خواهد شد و می‌توانید از ویجت پرداخت اقساط تسهیلات خود را تسویه کنید.

در ادامه این گزارش، به بیان نکاتی درباره کارمزد تسهیلات ازدواج در باجت، تعداد ضامن‌ها، چگونگی پرداخت اقساط تسهیلات و نوع حساب مورد نیاز برای دریافت این وام می‌پردازیم.


کارمزد تسهیلات ازدواج در باجت


حساب قرض‌الحسنه بانک تجارت در  شعبه مجازی (باجت)، نوع حساب مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج است. در فرایندی که باید در برنامه باجت برای دریافت تسهیلات ازدواج طی کنید به افتتاح حساب نیز هدایت می‌شوید. با تکمیل اطلاعات در این مرحله، حساب قرض‌الحسنه در شعبه مجازی باجت برای شما افتتاح خواهد شد.

تعداد ضامنی که از شما برای دریافت غیرحضوری وام ازدواج در اپلیکیشن باجت درخواست می‌شود، به رتبه اعتباری شما بستگی دارد. اگر رتبه اعتباری شما A (ریسک خیلی کم) باشد، نیازی به معرفی ضامن ندارید. اگر رتبه اعتباری شما B (ریسک کم) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری شما A ،B یا C نیاز دارید.

اگر رتبه اعتباری شما C (ریسک متوسط) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری A یا B نیاز دارید. همچنین می‌توانید به‌ جای یک ضامن با این شرایط، دو ضامن معرفی کنید که هر یک دارای رتبه اعتباری C یا یکی C و دیگری D باشد. ‌

اگر رتبه اعتباری شما D (ریسک زیاد) یا E (ریسک خیلی زیاد) یا F (فاقد رتبه) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری A یا B نیاز دارید. همچنین می‌توانید به‌ جای یک ضامن با شرایط ذکرشده، دو ضامن معرفی کنید که هر یک دارای رتبه اعتباری C باشند.

طبق این گزارش، برای پرداخت اقساط تسهیلات کافی است که در تاریخ سررسید، موجودی حساب کافی باشد تا به‌صورت مستقیم از حساب شما برداشت شود. همچنین، در قسمت تسهیلات ازدواج باجت، با انتخاب بازپرداخت وام، امکان مشاهده و پرداخت اقساط از طریق درگاه بانکی فراهم شده است.

1 دیدگاه
  1. چنور می‌گوید

    چنور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.