راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک از امروز / افزایش ۸۰هزار تومانی یارانه به شرط ۳۲۰هزار تومان خرید اعتباری

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از امروز در سراسر کشور اجرا می‌شود. بر اساس مرحله جدید این طرح، اعتبار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) و سازمان بهزیستی به شرط استفاده ۷۰ درصد (معادل ۳۲۰ هزار تومان برای هر نفر) از یارانه به صورت اعتباری، ۲۰ درصد یعنی ۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

طرح کالابرگ الکترونیک پیش‌تر به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرا شده بود و از اسفندماه گذشته نیز در سراسر کشور آغاز شد. براساس این طرح خانوارها می‌توانند تصمیم بگیرند که یارانه خود را به صورت نقدی برداشت کنند یا از اعتبار درنظر گرفته‌شده در طرح کالابرگ الکترونیک برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

در صورت استفاده از اعتبار طرح کالابرگ الکترونیک که در حساب سرپرستان خانوار تعبیه‌ شده، خانوارها می‌توانند «یک ماه» قبل از واریز یارانه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کرده و به اندازه یارانه خود کالای اساسی خریداری کنند. طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۱ قلم کالای اساسی برای خرید در طرح کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده که برند تجاری آنها مهم نیست و براساس قیمت پایه انتخاب شده‌اند.

روز گذشته علیرضا عسگریان، معاون وزیر کار اعلام کرد که یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) و سازمان بهزیستی به شرط استفاده ۷۰ درصد (معادل ۳۲۰ هزار تومان برای هر نفر) از یارانه به صورت اعتباری، ۲۰ درصد یعنی ۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

فروشگاه‌ها به منظور خدمات‌دهی در این طرح به بارکدخوان‌های مخصوص مجهز شده‌اند که بارکد ۱۱ قلم کالای تعیین‌شده را که پیش‌تر در سامانه ثبت شده بررسی و به اندازه مبلغ خرید از حساب اعتباری سرپرست خانوار کسر می‌کنند. افراد می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار، «شما» یا استفاده از کد دستوری #۲۸*۷۸۸* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند. لازم به ذکر است که باقی‌مانده اعتبار ماه بعد به صورت نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

به گفته علیرضا عسگریان، شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود. زمان دقیق تجهیز شهرهای کوچک به بارکدخوان اعلام نشده است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر استفاده اعتباری از یارانه کاملاً اختیاری است و افراد می‌توانند بین استفاده نقدی یا اعتباری انتخاب کنند. در صورت استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک نیاز به صدور کارت جدید نیست و حساب یارانه سرپرست‌های خانوار شارژ می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.