راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: بدون ارائه کالابرگ الکترونیکی، حذف ارز ترجیحی غیرقانونی بود

اواخر سال گذشته بود که احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از اتمام دوره آزمایشی طرح کالابرگ خبر داد. بر اساس اعلام او، استفاده از کالابرگ الکترونیکی به‌صورت اختیاری از پایان اسفند برای همه مردم ممکن خواهد بود، اما یارانه نقدی حذف نمی‌شود. در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنها می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی استفاده کنند.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه علنی سوم خرداد با تأکید بر اهمیت یارانه‌ها توضیح داد که در بحث یارانه‌ها باید یک تصمیم قطعی اتخاذ شود.

بعد از این ماجرا، امروز مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اظهارات وزیر رفاه و سخنگوی دولت درباره حذف ارز ترجیحی گفت: «براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱، حذف ارز ترجیحی منوط به اجرای کالابرگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ بود و با توجه به عدم اجرای کالابرگ، ارز ترجیحی نباید حذف می‌شد و این اقدام غیرقانونی بود.»

مهدی طغیانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات وزیر رفاه و سخنگوی دولت مبنی بر اینکه زیرساخت لازم برای ارائه کالابرگ الکترونیکی فراهم نبوده است تأکید کرد: «انتقاد مجلس این است که طبق مصوبه مجلس اگر زیرساخت اجرای کالابرگ الکترونیکی آماده نبود، نباید ارز ترجیحی حذف می‌شد.»
طغیانی تأکید کرد: «این نکته را هم باید مد نظر قرار داد که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارز ترجیحی را حذف کرده بود، اما مجلس با آن اعلام موافقت نکرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.