راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هیچ‌گاه از طرف بانک تماسی برای دریافت اطلاعات هویتی و حساب با مشتریان گرفته نخواهد شد

بانک سامان در اطلاعیه‌ای از مشتریان خود درخواست کرد از ارائه هرگونه اطلاعات حساب بانکی خود به تماس‌گیرندگان ناشناس خودداری کنند.

 .

به‌تازگی اشخاصی با استفاده از ترفند فیشینگ تلفنی و روش‌های مهندسی اجتماعی با مشتریان تماس گرفته و با ترفندهای مختلف از کاربران می‌خواهند تا اطلاعات محرمانه مربوط به کارت یا حساب بانکی خود را ازطریق تلفن وارد کرده و دستورهای خود را درقالب تلفن گویا به مشتری اعلام می‌کنند.

بانک سامان در این اطلاعیه تصریح کرد: درصورتی‌که به هر دلیل مشتری با بانک تماس بگیرد، جهت احراز هویت وی، اطلاعات شناسنامه‌ای، کد ملی و شماره‌حساب مورد پرسش قرار می‌گیرد. اما هیچ‌گاه از طرف بانک تماسی برای دریافت اطلاعات هویتی و حساب با مشتریان گرفته نخواهد شد.

گفتنی است در هفته‌های گذشته مشاهده شده است که برخی سودجویان با تماس تلفنی با مشتریان برخی بانک‌ها و معرفی خود به‌عنوان نماینده بانک در امور فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک، با شیوه‌های گوناگون اقدام به سوءاستفاده از حساب بانکی آن‌ها کرده‌اند.

منبع: بانک سامان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.