پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
با تراکنشهای دارای مغایرت چه کنیم؟
دبیرکل بانکمرکزی اعلام کرد: «از فروردین سال جاری تا 11 خرداد امسال بیش از 328 هزار و 643 فقره تراکنش در شبکه شتاب به مغایرت منجر شد که بابت آن 450 میلیون تومان خسارت به مشتریان پرداخت شده است.»
.
محمود احمدی افزود: «در سالهای گذشته، اختلال در تراکنشها و بروز تراکنشهای ناموفق و دارای مغایرت، در برخی موارد موجبات نارضایتی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی را فراهم میساخت. بانک مرکزی در راستای ارجنهادن به حقوق مشتریان و حفظ جنبههای اخلاقی در نظام بانکداری کشور بانکها را مکلف کرد کیفیت خدمات خود را افزایش دهند. در همین راستا، از سال 1387 تاکنون شاهد ارتقای کیفیت و پایداری سرویسهای ارائه شده توسط بانکها و تجهیز به امکانات سختافزاری و نرمافزاری بهتر و در نتیجه، کاهش تراکنشهای ناموفق بودهایم. یکی از این تصمیمات در جهت افزایش خوشبینی مردم به حفظ حق و حقوقشان، پرداخت خسارت به تراکنشهای دارای مغایرت بود که پس از بررسی به شورای پول و اعتبار پیشنهاد و مورد موافقت شورا قرار گرفت.»
او افزود: «طرح مذکور از فروردین سال 93 به اجرا گذاشته شده و تا 11خرداد امسال توسط بانکها به بیشاز 328 هزار و 643 فقره تراکنش که به مغایرت منجر شد، به میزان 4 و نیم میلیارد ریال خسارت پرداخت شد. البته با توجه به اینکه حفظ منافع سپردهگذاران و مشتریان برای ما در اولویت قرار دارد، فاز اول اجرای این طرح فقط مربوط به دستگاههای خودپرداز است و باتوجه به روند رو به رشد فعلی، در حال حاضر پرداخت خسارت به تمامی تراکنشهای الکترونیکی، به استثنای پایانههای فروش و ماندهگیری انجام میشود.» دبیرکل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: «افرادی که از فروردین سال جاری با چنین تراکنشهایی مواجه شده و خسارت به ایشان پرداخت نشده، میتوانند به میز امداد شتاب، مستقر در بانکها مراجعه یا با شماره تلفن 29911 تماس حاصل کنند.»
منبع: بانک مرکزی