راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش راه پرداخت از آخرین وضعیت مسدودی برخی درگاه‌‌ها / پرداخت‌یاری پی فیلتر شد

درگاه پرداخت‌یاری پی فیلتر شد. راه پرداخت در هفته گذشته طی یک گزارش خبر داد که پرداخت‌یاری پی همچنان در مسدودی به سر می‌برد و حالا پیگیری‌های جدید نشان می‌دهد که پرداخت‌یاری پی علاوه بر مسدودی، از ساعت ۵ عصر روز گذشته فیلتر شده است.

پیش از این، درگاه‌های پرداخت‌یاری پی با شکایت از بانک مرکزی در خصوص اقدامات شرکت شاپرک به دستور این بانک مسدود شد و دیوان عدالت در ۲۳ فروردین‌ماه به رفع موقت این پرداخت‌یاری حکم داد اما بررسی‌ها در این زمینه نشان داد که شاپرک پرداخت‌یاری پی را مجاز به رفع مسدودی ندانسته و اکنون نیز فیلتر شده است.

آن‌طور که ادیب حافظی گل، مدیرعامل پرداخت‌یاری پی می‌گوید، « پیگیری‌ها از دادگاه بیانگر این است که شاپرک گزارشی تحت عنوان پول‌شویی این پرداخت‌یاری به دادسرا ارائه داده است.»

 او در ادامه ادعا کرد: « شاپرک سند و مدرک مبنی بر تأیید گزارش خود دال بر پولشویی ندارد.»

در مقابل، استدلال شاپرک در این مسدودی به هشدارهای قبلی این شرکت بازمی‌گردد. شاپرک در نامه مورخ ۱۴ آذر ۱۴۰۱ به پرداخت‌یارها درباره ممنوعیت انتقال وجه درون پرداخت‌یاری هشدار داده و اعلام کرده بود از بررسی‌های شرکت شاپرک مشخص شده برخی از پرداخت‌یارها ضمن عدم تسویه وجوه دریافتی از مشتریان با پذیرندگان پشتیبانی شده در چهارچوب پرداخت‌یاری، نسبت به نگهداری وجوه موصوف در قالب کیف پول درون پرداخت‌یاری اقدام کردە و امکان انتقال وجوه مذکور از کیف پول یک مشتری به کیف پول مشتری دیگر نزد همان پرداخت‌یار یا سایر پرداخت‌یارها را فراهم کرده‌اند. بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی، این عملیات و عملیاتی که امکان ارائه انتقال وجوه میان پذیرندگان داخل یک پرداخت‌یار با پذیرندگان سایر پرداخت‌یارها را فراهم کند، غیرمجاز و ممنوع است.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که ماجرای اختلاف پرداخت‌یاری پی و شاپرک به کجا می‌رسد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.