راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اسفند ۱۴۰۱ در بیت‌پین چه خبر بود؟

اسفند ۱۴۰۱، میزبان اتفاقات زیادی برای صرافی بیت‌پین و کاربران ایرانی ارزهای دیجیتال بود و این صرافی با دستی پُر به پیشواز سال جدید رفت.

به گزارش روابط عمومی بیت‌پین، این صرافی بازاری حرفه‌ای و معتبر برای خرید، فروش و معامله‌ ارزهای دیجیتال است که با تیمی متشکل از کارشناسان مالی و فنی متخصص، خبره و باتجربه‌ راه‌اندازی شده است. کاربران ایرانی می‌توانند پس از انجام فرايند احراز هویت سریع، ارزهای دیجیتال مطرحی مانند بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA) و تتر (USDT) را در پلتفرم کاربرپسند این صرافی معامله کرده و از امکانات بی‌شمار آن بهره‌مند شوند.


آشنایی بیشتر با صرافی بیت‌پین


صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین، امکان معامله بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال پرطرفدار و محبوب همچون خرید بیت‌کوین، تتر را فراهم کرده و کاربران می‌توانند برای ساخت و ارسال کارت هدیه‌ ارز دیجیتال بدون کارمزد و هزینه اقدام کنند. این پلتفرم ابزارهای حرفه‌ای برای معامله‌ ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد و پشتیبانی ۲۴ساعته‌ آن، حتی در روزهای تعطیل هم آماده‌ پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های شما هستند.

صرافی بیت‌پین در راستای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به کاربران خود با هر سطح از دانش و آگاهی، اسفند ماه ۱۴۰۱، قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرد؛ این صرافی با اضافه کردن ۲۳ ارز دیجیتال محبوب، ۶ بازار پرتقاضا به پلتفرم معاملاتی و ۱۰ شبکه‌ بلاکچین کاربردی و مهم شامل چند شبکه لایه دو اتریوم به پیشواز سال ۱۴۰۲ می‌رود.


اضافه شدن ۲۳ ارز دیجیتال جدید


در آخرین ماه از سال ۱۴۰۱، ۲۳ ارز دیجیتال جدید به پلتفرم بیت‌پین اضافه شدند که معیار انتخاب آن ترندِ روز بازار کریپتو، محبوبیت در میان کاربران و حجم بازار بود.

صرافی بیت‌پین در راستای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز کاربران برای خرید، فروش و معامله ارزهای دیجیتال و در پاسخ به نیاز آن‌ها، این رمزارزها را به پلتفرم معاملاتی خود اضافه کرد، که عبارت‌اند از:

FET (فچ)، OP (اپتیمیسم)، AMP (امپ)، AMPL (امپل فورث)، GMX (جی ام ایکس)، RNDR (رندر توکن)، LIT (لیتنتری)، RPL (راکت پول)، RLY (رالی)، NKN (ان کی ان)، QI (بنکی)، REN (رن)، PEOPLE (پیپل)، KNC (کایبر نتورک)، OOKI (اوکی پروتکل)، ARV (آریوا)، GLM (گولم)، API3‌ (ای پی آی ۳)، CELO (سلو)، GLMR (مون‌ بیم)، MOVR (مون‌ ریور)، KCS (کوکوین شیرز) و XEM (نم)

از این ۲۳ ارز دیجیتال، FET یکی از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی است که با توجه به داغ شدن بازار هوش مصنوعی، آینده‌ روشنی دارد. ارز دیجیتال اپتیمیسم OP ایردراپ شبکه‌ اپتیمیسم یکی از راهکارهای لایه دو شبکه اتریوم است و ارز دیجیتال NKN به هدف ایجاد انگیزه اقتصادی برای تشویق فعالیت‌های اینترنتی ایجاد شده است.

ارز دیجیتال بنکی امکان وام‌دهی، گرفتن قرض و کسب سود را برای کاربران فراهم می‌کند و آریوا رمزارزی است که برای استفاده‌ فعال در شبکه‌های گردشگری و مسافرتی جهانی و محلی توسعه یافته است. برای اطلاع در مورد باقی ارزهای دیجیتال اضافه شده به پلتفرم معاملاتی بیت‌پین اینجا کلیک کنید.


۶ بازار جدید اضافه‌شده به صرافی بیت‌پین


صرافی بیت‌پین علاوه بر ۲۳ ارز دیجیتال، ۶ بازار جدید هم در ماه اسفند ۱۴۰۱ به پلتفرم حرفه‌ای خود اضافه کرده است.

البته خریدوفروش این ۶ بازار قبلاً در قسمت خرید آسان صرافی فعال بود، اما بنا بر درخواست کاربران این پلتفرم و بر اساس آخرین حجم معاملات این بازار‌ها، بیت‌پین این ۶ بازار را به پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای خود اضافه کرد تا سرعت انجام تراکنش‌ها و ترید‌های کاربران افزایش یافته و تجربه‌ کاربری راحت‌تری را برای آن‌ها رقم بزند. این ۶ بازار جدید عبارتند از:

اپتیمیسم (OP)، مسک نتورک (MASK)، جی ام ایکس (GMX)، لیدو دائو (LDO)، لوپرینگ (LRC) و بند پروتکل (BAND)

همان طور که پیشتراشاره کردیم، بازارهای بالا، پیش‌ازاین در بخش خریدوفروش آسان پلتفرم بیت‌پین فعال بودند، اما از این پس کاربران می‌توانند در بخش خریدوفروش حرفه‌ای این پلتفرم هم، آن‌ها را معامله کنند.

اپتیمیسم که در بخش پیش هم به آن اشاره کردیم، از راهکارهای لایه دو شبکه اتریوم برای کاهش مقیاس‌پذیری این شبکه است و به‌احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار تبدیل خواهد شد.

مسک نتورک با توکن $MASK در فوریه ۲۰۲۱ از طریق ویژگی غیرمتمرکز ITO در توییتر راه‌اندازی شد و پروژه‌ها می‌توانند با این توکن‌‌ها، به دیگر کاربران پاداش بدهند. جی ام ایکس، رمزارزی است که تراکنش‌ها در شبکه آن بدون واسطه‌ مالی، با سیستم همتا به همتا (P2P) و خیلی سریع انجام می‌شوند.

لیدو دائو (LDO)، راهکاری liquid برای شبکه‌ اتریوم است که کاربران می‌توانند به کمک آن، اتر (ETH) خود را بدون نیاز به سپرده‌گذاری، در فعالیت‌های زنجیره‌ای شرکت کنند.

لوپرینگ (LRC) امکان‌ کنترل کامل دارایی‌هایی‌های دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند و بند پروتکل (BAND) هم برای برطرف‌کردن محدودیت‌های قراردادهای هوشمند، ایجاد شده تا دو قابلیت کاربردی بودن و غیرمتمرکز بودن dAppها محقق شود.


۱۰ شبکه بلاکچینی جدید بیت‌پین


از آنجا که در حال حاضر بازار راهکارهای لایه دو شبکه اتریوم داغ است و شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر این راهکارها هم روند رو به رشدی را در پیش گرفته‌اند، صرافی بیت‌پین در ماه آخر سال ۱۴۰۱، برای افزایش رضایت کاربران خود، ۱۰ شبکه بلاکچینی جدید شامل چند شبکه مهم لایه دو اتریوم را به پلتفرم خود اضافه کرده است. اپتیمیسم (Optimism)، آربیتروم (Arbitrum)، آیوتکس (IoTeX)، مون بیم (Moonbeam)، مون ریور (Moonriver)، سلو (Celo)، کاردانو (Cardano)، متیس (Metis)، نم (NEM) و کوکوین شیرز (KCC) شبکه‌های بلاکچینی جدیدی هستند که به تازگی به پلتفرم معاملاتی بیت‌پین اضافه شده‌اند؛ از میان این ۱۰ شبکه، اپتیمیسم و آربیتروم، پرکاربردترین و محبوب‌ترین شبکه‌ها به حساب می‌آیند و هشت شبکه دیگر هم برای پاسخ به نیاز کاربران حرفه‌ای در پلتفرم بیت‌پین فهرست شده‌اند.

هدف از راه‌اندازی شبکه اپتیمیسم، رفع مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم است که با فشرده‌سازی اطلاعات و انتقال تراکنش‌ها به بلاکچینی دیگر، سرعت اجرای تراکنش‌ها را افزایش و هزینه‌ کارمزد‌ها را کاهش می‌دهد.

شبکه آربیتروم هم یکی از راهکارهای لایه دو اتریوم است که از رول‌آپ خوش‌بینانه برای افزایش مقیاس‌پذیری در شبکه‌ اتریوم استفاده می‌کند. این شبکه امنیت تراکنش‌های پلتفرم خود را از امنیتِ شبکه‌ اتریوم تأمین می‌کند و می‌تواند قراردادهای هوشمند و تراکنش‌ها را بدون هیچ تغییری، اجرا کند. آیوتکس، شبکه‌ای غیرمتمرکز از تمام کاربران، توسعه‌دهندگان و مشاغلی است که از این پلتفرم استفاده می‌کنند. این شبکه‌ قصد دارد محیطی بدون مرز ایجاد کند که در آن انسان‌‌ها و ماشین‌ها بتوانند با اعتماد، آزادی و حریم خصوصی تضمین‌شده‌ای با هم تعامل داشته باشند.

مون بیم امکان اجرای قراردادهای هوشمندِ نوشته شده به زبان سالیدیتی و سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) را در بلاکچین پولکادات (Polkadot) فراهم می‌کند. این شبکه امنیت و تعامل‌پذیری خود را از پاراچین‌ (Parachain) اصلی بلاکچین پولکادات تأمین کرده و توکن اختصاصی آن گلیمر (GLMR) نام دارد؛ تمامی کارمزد‌های داخل شبکه با توکن گلیمر پرداخت شده و از این توکن برای شرکت در رای‌گیری و حکمرانی در شبکه مون بیم نیز استفاده می‌شود.

شبکه مون ریور، از شبکه‌های پلتفرم مون بیم (MoonBeam) است و برای ساخت بلاکچینی با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و سازگار با اتریوم راه‌اندازی شده است. توکن اختصاصی شبکه مون ریور MOVR نام دارد و بسته به تعداد، قدرت تصمیم‌گیری را در داخل شبکه برای کاربران فراهم می‌کند.

سلو، اولین پلتفرم ارز دیجیتالی است که برای گوشی‌های هوشمند راه‌اندازی شده و امکان خریدهای درون اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز با رمزارز را برای کاربر فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال سلو، CELO نام دارد و این شبکه استیبل کوین‌هایی مانند cUSD (معادل دلار آمریکا) و cEURO (معادل یورو) را نیز برای پرداخت‌های درون اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، منتشر کرده است.

کاردانو، شبکه‌ای مبتنی بر فناوری بلاکچین به روش اثبات سهام است که تصمیم دارد مشکل ذاتی مقیاس‌پذیری را برطرف کند. شبکه‌ متیس هم رول‌آپی خوش‌بینانه در لایه دوم شبکه اتریوم است که با پردازش تراکنش‌ها خارج از زنجیره‌ اصلی و کاهش حجم کاری، مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم را برطرف می‌کند؛ این شبکه در ابتدا فورکی از شبکه اپتیمیسم بود و سپس شبکه‌ اصلی خود را راه‌اندازی کرد.

البته هدف از راه‌اندازی شبکه متیس فقط افزایش مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم نیست و این شبکه در دیدگاهی کلی‌تر قصد دارد به زیرساختی برای توسعه‌ اقتصادی وب 3 تبدیل شود و نحوه همکاری افراد و مشاغل را با استفاده از شرکت‌های مستقل غیر‌متمرکز تغییر دهد.

شبکه نم (NEM) با هدف ایجاد راهی کارآمد برای مدیریت آسان دارایی‌ها و داده‌ها با هزینه‌ پایین راه‌اندازی شده است و به محض اجرای هر تراکنش در شبکه، اولین نود یا کامپیوتری که آن را ببیند، آن را تأیید کرده و به سایر کاربران نیز اطلاع می‌دهد.

کوکوین شیرز، هم زنجیره‌ای عمومی با کارایی بالا و غیرمتمرکز است که توسط کوکوین (KuCoin) برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم راه‌اندازی شده و هدفش ارائه‌ سرعت بالاتر و هزینه‌های کمتر در پردازش تراکنش‌ها است. ارز دیجیتال کوکوین توکن هم توکن بومی این شبکه است.

منبع بیت‌پین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.