راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشدار پلیس فتا در مورد کپی کارت بانکی در ایام نوروز / رمز بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و شروع سفرها پلس فتا نسبت به برخی کلاهبرداری‌ها از طریق کارت‌های بانکی و دزدی اطلاعات آنها هشدار داده است.

سرهنگ داود گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت، در گفت‌وگو با صداوسیما اعلام کرده که شهروندان مراقب کپی شدن کارت‌های بانکی خود در ایام پایانی سال و سفرهای نوروزی باشند و حتماً در خریدهای حضوری رمز کارت بانکی را شخصاً وارد کنند.

گودرزی در این مورد گفت: «یکی از راه‌هایی که مجرمان سایبری می‌توانند به اطلاعات حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کنند از طریق کپی کردن کارت‌های بانکی است. دستگاه‌های کوچکی در این زمینه وجود دارد که این کار را به سادگی انجام می‌دهد.»

او ادامه داد: «با همین دستگاه‌ها کوچک که اخیراً توسط کلاهبرداران سایبری کشف شده، وقتی می‌خواهید خرید حضوری انجام دهید در یک لحظه از غفلت شما استفاده می‌کنند و فقط کافی است کارت شما را داخل همین دستگاه بکشند. همین کفایت می‌کند تا اطلاعات کارت بانکی شما در اختیار دیگران قرار بگیرد.»

به گفته او بهترین راه برای پیشگیری از این جرم این است که افراد کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و اگر به هر دلیلی کارت در اختیار فروشنده قرار گرفت رمز توسط خود فرد زده شود.

او همچنین توصیه کرد که بهتر است کارت خرید روزانه از کارت پس‌انداز مجزا باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.