راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در گزارش عملکرد پنج‌ساله وینداد اعلام شد / صرفه‌جویی 30میلیاردی در هزینه‌های حقوقی و قضایی کسب‌وکارها

وینداد با گذشت پنج سال فعالیت در صنعت فناوری‌های حقوقی برای اولین‌بار گزارش عملکرد خود را منتشر کرده است. این مجموعه که در این پنج سال، اقدام به تولید و عرضه محصولات و خدمات متنوعی در حوزه نیازهای حقوقی و قانونی کسب‌وکارها کرده، کارگزار حقوقی معاونت علمی ریاست‌جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در ارائه خدمات حقوقی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

وینداد از آذرماه سال 1396 با یک تیم شش‌نفره شروع به کار کرده و در این مدت از راه‌اندازی سایت با خدمت ارائه نمونه قراردادها گرفته تا تأسیس پلتفرم مدیریت فرایندهای حقوقی (ELM) وین‌ساین را انجام داده که در تصویر زیر می‌توانید مسیر توسعه این مجموعه را مشاهده کنید:

در پنج سال اخیر، وینداد 45 هزار کاربر ثبت‌نامی، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید از سایت و ۲۰ هزار درخواست خدمات حقوقی داشته که با رشد دوبرابری سالانه مواجه شده است.

امضای الکترونیک وین‌سان و پلتفرم مدیریت فرایندهای وین‌ساین یکی از محصولات وینداد است که در راستای پیشبرد فرایندهای حقوقی طراحی و توسعه داده شده که بر اساس گزارش عملکرد وین‌ساین، معادل 40 هزار کاربر ثبت‌نامی، 100 هزار صفحه قرارداد امضاشده و 30 هزار احراز هویت داشته است.

علاوه بر این، در حال حاضر کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگی در بیش از ۲۰ صنعت مختلف از خدمات متنوع و محصولات نوآورانه حقوقی وینداد استفاده کرده‌اند که بیشترین مشتریان وینداد به ترتیب در صنایع نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، تولید و صنایع، فین‌تک و بازرگانی فعال هستند.

در ادامه این گزارش، به بیان خدمات ارائه‌شده به مشتریان وینداد پرداخته شده که طبق آن، اشتراک حقوقی نامحدود، دریافت نمونه قراردادها و درخواست تنظیم و بررسی اختصاصی قرارداد از پرتقاضا‌ترین خدمات بوده‌اند.

همچنین، گزارش عملکرد وینداد نشان می‌دهد که با ارائه خدمات این مجموعه صرفه‌جویی بیش از ۳۰ میلیارد تومانی در هزینه‌های حقوقی و قانونی مشتریان و رشد دوبرابری فروش ناخالص وینداد با نرخ رشد مرکب سالانه ۱۷۰ درصد رخ داده است.

علاوه بر این، در پنج سال اخیر، تعداد کاربران وینداد ۱۵۰ درصد رشد داشته و به ۴۵ هزار کاربر رسیده؛ به‌ گونه‌ای که از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ معادل ۴۰۰ درصد و از سال ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ معادل ۳۴۰ درصد رشد در تعداد کاربران داشته است.

از سال 1399 تا 1400 و سال 1400 تا 1401 نیز به ترتیب 42 و 50 درصد به میزان کاربران وینداد افزوده شده است.

بر اساس گزارش وینداد، این مجموعه در پنج سال اخیر رشد ۲۰۰درصدی در درخواست اختصاصی قرارداد و رشد ۴۰۰درصدی در خرید نمونه قرارداد داشته است.

در ادامه این گزارش، بازه سنی و جنسیت کاربران وینداد اعلام شده که بر اساس آن، ۲۵ تا ۳۴ساله‌ها بیشترین کاربران وینداد هستند. همچنین، ۶۴.۳ درصد کاربران وینداد مرد و ۳۵.۷ درصد آنها نیز زن هستند. علاوه بر این، این گزارش در زمینه ارائه خدمات حقوقی در سطح کل کشور بیانگر این است که سه میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر بازدیدکننده منحصربه‌فرد وینداد در کل کشور است و ۲۰۰ شهر از کشور نیز از خدمات وینداد استفاده کرده‌اند.

وینداد در پنج سال اخیر به میزان ۷۵ هزار دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی و ۴۰۰ جلسه مشاوره حضوری ارائه داده که مهم‌ترین موضوعات حقوقی مشاوره داده شده به مشتریان شامل قرارداد با سهم ۲۲.۹، قانون کار ۱۲ درصد و راه‌اندازی کسب‌وکار با ۹.۶ درصد بوده است.

عملکرد پنج‌ساله وینداد در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش نشان می‌دهد که معادل ۱۶۰۰ مقاله حقوقی منتشر کرده و به سه هزار پرسش حقوقی پاسخ داده است. در ادامه می‌توانید نمودار بازدیدکنندگان مجله حقوقی در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ را مشاهده کنید:

علاوه بر این، وینداد ۵۰ وبینار و کارگاه آموزشی برگزار کرده که سه هزار نفر در این وبینارها شرکت‌ کرده‌اند. برخی از وبینارها به شرح زیر برگزار شده است:

  1. وبینار اهمیت داوری در قراردادهای کسب‌وکار
  2. وبینار بایدهاونبایدهای مذاکرات حقوقی با سرمایه‌گذار
  3. وبینار قراردادهای مورد نیاز برای تجارت بین‌الملل
  4. وبینار چگونه شراکت تجاری را آغاز کنیم؟
  5. وبینار مالکیت فکری و ثبت اختراع
  6. وبینار چالش‌های حقوقی مدیران در مقابل کارمندان

همچنین، وینداد هفت کتابچه الکترونیکی آموزشی شامل نکات حقوقی مهم استخدام و انواع قرارداد کار، اصول حقوقی شروع یک کسب‌وکار، بیمه و مالیات در قراردادها، چگونه یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟ راهنمای اینکوترمز ۲۰۲۰، دستورالعمل و ضوابط دورکاری و چطور برای استارتاپ خود تأمین کنید؟ را منتشر کرده که ۲۵ هزار بازار دانلود شده است.

وینداد، یکشنبه‌ها هر صبح درباره مهم‌ترین مباحث حقوقی و اخبار روز و قوانین و مقررات به مشترکان خبرنامه یک میلیون ایمیل زده و ۳۰ هزار مشترک ایمیل دارد.

یکی از خدمات وینداد ارزیابی موشکافانه حقوقی کسب‌وکارهاست که در این ارزیابی کلیه ساختارهای حقوقی و قانونی کسب‌‌وکار بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود بر اساس موضوع فعالیت کسب‌وکار بررسی می‌شود و گزارش جامع مکتوب ارزیابی موشکافانه حقوقی کسب‌وکار را برای کارآفرینان و سایر سهام‌داران شناسایی می‌کند و در وهله دوم می‌تواند استراتژی و چشم‌اندازی برای پیشبرد فرایندهای حقوقی و قانونی آینده باشد. در ارزیابی موشکافانه حقوقی کسب‌وکار کلیه موضوعات مربوط به قانون تجارت، قوانین پولی و بانکی کشور، قوانین کار، قرارداد و اسناد حقوقی، مالکیت فکری، روابط سهام‌داری، دارایی‌های نامشهود و مجوزهای مرتبط بررسی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.