راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت با سخنرانی قائم‌مقام بانک مرکزی افتتاح شد / بانکداری الکترونیک ایران عقب‌تر از جهان نیست

نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت با سخنرانی اصغر ابوالحسنی قائم‌مقام بانک مرکزی، رئیس همایش و سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی افتتاح شد. به گفته او، اکوسیستم بانکداری الکترونیک و تعریف آن در جهان و ایران، امنیت و حریم‌های خصوصی و تنظیم‌گری و حکمرانی سه محور اصلی همایش هستند. تمام این کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها و پنل‌ها هم برای این است که بدانیم چگونه از جهان عقب نمانیم و در مسیر درست حرکت کنیم. 

به اعتقاد او، نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت بعد از سه سال وقفه برگزار شده و این وقفه به جاافتادن بانکداری الکترونیک و فناوری‌های بی‌حد زمان و مکان کمک کرده است: «همان‌طور که از نام همایش پیداست،  ارزش‌آفرینی دیجیتال که به خلق ارزش منجر می‌شود، اولویت قرار داده شده است.»

ابوالحسنی توضیح داد: «ارزش‌آفرینی و خلق ارزش سه بعد اعم از مشتریان، بانک و اکوسیستم دارد که سعی کردیم در همایش هر سه بعد را پوشش دهیم. در واقع ارزش‌آفرینی ما را به هدف اصلی اقتصادی خود یعنی سودآوری نزدیک می‌کند؛ البته این سودآوری با کاهش هزینه‌ها (با گسترش به‌کارگیری فناوری) صورت می‌گیرد.»

او صراحتاً عنوان کرد که در زمینه بانکداری الکترونیکی از سطح جهان عقب‌‌تر نیستیم و برایمان جایگاه اول منطقه آسیا شدن در ۲۰ سال آینده دور از ذهن نیست.

سرپرست نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت با اشاره به رابطه پول و همایش‌های این‌چنینی توضیح داد: «از زمان ورود پول به زندگی بشر، مشکلات انسان‌ها آغاز شده و از آن زمان هنوز مشخص نیست که پول چیست؛ پول از اشکال متفاوت به پول‌های نوین تغییر شکل داده و نمی‌دانیم آمیخته شدن پول یا اعتبار با فناوری چه نتیجه‌ای خواهد داشت. اعتماد مبنای ماهیت دادن به پول است؛ پول این اعتبار را از دولت یا از استفاده‌کنندگان می‌گیرد. در واقع گردش پول همه‌ چیز است و پول هیچ.‌ جنگ قدرت‌های بزرگ هم بر سر پول است؛ آنها با اهرم کردن پول از کشورهای ضعیف برای ارتقای رفاه خود استفاده می‌کنند. همایش‌های این‌چنینی مارا در جنگ نابرابر به پیروزی نزدیک می‌کند.»

او تصریح کرد که در عصر حاضر نیازها تغییر کرده و به تبع آن باید محصولات جدید ارائه کنیم و پیشرفت دشمنان را هم در این عرصه و غرض آنها برای سوءاستفاده را در نظر داشته باشیم. همچنین باید زیرساخت و بستر استفاده از فناوری را برای نسل زد فراهم کنیم. حکمرانی در زمینه بلاکچین که به ایجاد پول منجر می‌شود و‌ هوش مصنوعی به‌عنوان جهت‌دهنده به زندگی افراد را هم مورد توجه قرار دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.