راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت رونمایی شد / ثبت گزارش اموال مازاد توسط مردم

امروز با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت رونمایی شد. در این سامانه که از فاز اول آن رونمایی شد، همه اطلاعات، تحلیل‌ها، دیدگاه‌ها و…. قابل‌مشاهده است.

همچنین، یک قسمت سامانه برای تعامل با کاربران عمومی است که افراد می‌توانند باهویت پنهان گزارش خود را درمورد اموال مازاد ثبت یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری کنند.

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره جزئیات این سامانه نیز توضیح داد:«در سامانه سایت تمام رکوردهایی که در طرح مصوب می‌شوند ارائه خواهد شد. فقط یک ملاحظه جزئی وجود دارد و آن این است که احتمالاً آدرس نهایی اعلام نشود تا در مسیر مولدسازی اختلال ایجاد نشود؛ اما فهرست اموالی که به‌عنوان اموال مازاد مصوب می‌شوند در سایت ارائه می‌شود.»

او با بیان اینکه در ذیل مولدسازی چهار طرح کلی دیده شده که در فاز بعدی سایت رونمایی خواهد شد، عنوان کرد: «این طرح‌ها شامل طرح رونق، طرح تجمیع و بهینه‌سازی و طرح نجات می‌شود. پشتوانه این سایت، یک سایت اصلی است که فرایندها را در بین دستگاه‌های اجرایی در مراحل مختلف و در بخش‌هایی که شامل شناسایی، تشخیص مازاد، ارزش‌افزایی، قیمت‌گذاری و روش‌های مولدسازی است و در تعامل با سامانه سادا که سامانه مربوط به اموال و دستگاه‌های اجرایی است، با یکدیگر پیوند می‌دهد.»

طبق این گزارش، دولت سیزدهم به‌تازگی از مصوبه خود برای نحوه شناسایی و آزادسازی اموال غیرمنقول دولت توسط یک هیئت در سال آینده رونمایی کرده که با واکنش‌های زیادی نسبت به مصونیت هیئت عالی مولدسازی مواجه شده است.

سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت نیز به همین منظور به نشانی pga.ipo.ir راه‌اندازی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.