راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ازکی امکان خرید اقساطی بیمه بدون چک و سفته را فراهم کرد

ازکی که به‌عنوان تجمیع کننده بیمه بستر خرید اقساطی بیمه ثالث و بدنه را فراهم کرده بود، به تازگی خدمت خرید اقساطی بیمه بدون چک و سفته را راه‌اندازی کرده و باتوجه به الزامی بودن ارائه چک از سمت شرکت‌ها، ریسک خرید اقساطی بدون چک را پذیرفته است.

افزایش قیمت‌ها، بر هزینه‌های خرید بیمه هم تاثیر گذاشته و این موضوع باعث شده برخی از مشتریان، از بیمه‌های غیراجباری مانند بیمه بدنه خودرو صرف‌نظر کنند هرچند این بیمه در جلوگیری از ضرر و زیان هنگام حوادث و تصادفات اهمیت زیادی دارد. فروش اقساطی بیمه، برای افزایش توان مالی و کاهش فشار بر مشتریان، راهکاری است که خریداران بیمه از آن می‌توانند استفاده کنند و پلتفرم ازکی شرایط پرداخت اقساطی بیمه بدون نیاز به چک یا سفته را برای مشتریان فراهم کرده است. در واقع بیشتر شرکت‌ها، به‌شرط ارائه چک از طرف مشتری بیمه اقساطی را ارائه می‌کنند اما ازکی شرط چک یا سفته را برای خرید بیمه قسطی حذف کرده است.

مشتریان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت ازکی مجموعه‌‌ متنوعی از بیمه اقساطی ماشین را مشاهده و بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه موردنظر خود را به‌صورت اقساطی بدون چک و یا سفته، به‌صورت آنلاین تهیه کنند.


ازکی چگونه بیمه اقساطی را ارائه می‌دهد؟


وب‌سایت ازکی برای آسان‌کردن فرایند خرید بیمه اقساطی خودرو این امکان را فراهم کرده تا کاربران به‌صورت کاملاً آنلاین، بیمه اقساطی شخص ثالث و بدنه موردنیاز خود را خریداری کنند. مهم‌ترین مزیت خرید بیمه اقساطی این است که کاربران تنها با پرداخت بخشی از مبلغ بیمه می‌توانند بیمه‌نامه خود را دریافت کنند اما باتوجه‌به اینکه شرکت‌ها فروش اقساطی را ملزم به ارائه چک کرده‌اند، پلتفرم ازکی این شرط را برای خرید اقساطی بیمه برداشته و خودش به‌عنوان واسط میان مشتری و شرکت بیمه ریسک خرید اقساطی بدون چک را پذیرفته است.


روش استفاده از بیمه اقساطی ازکی


کاربران برای خرید بیمه اقساطی از ازکی، ابتدا باید وارد سایت ازکی شوند و اطلاعات مربوط به خودرو را در صفحه خرید بیمه وارد و سقف پوشش‌های موردنیاز خود را در انتخاب کنند. در مرحله بعد باید از میان شرکت‌های بیمه ارائه‌دهنده بیمه، آن‎هایی که گزینه خرید اقساطی دارند را بررسی و از میان آن‌ها مناسب‌ترین گزینه برای خود را انتخاب کنند. 


خسارت بیمه‌های قسطی چگونه پرداخت می‌شود؟


پس از خرید بیمه بدنه به‌صورت اقساطی، در صورت بروز حادثه، تا پیش از تمام‌شدن اقساط، خسارت به بیمه‌گذار در صورت تسویه‌حساب پرداخت می‌شود. اما اگر کاربر، بیمه شخص ثالث خودرو خود را به‌صورت قسطی خریداری کرده باشد و اگر از موعد پرداخت اقساط نگذشته باشد، خسارات طبق تعهدات توافق شده پرداخت می‌شود. البته این قانون استثناهایی هم دارد و برخی شرکت‌های بیمه برای دریافت خسارت، ابتدا از مشتری می‌خواهند که حساب خود را تسویه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.