راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی جایگاه شرکت‌های گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته در IMI100 / هشت شرکت پرداخت در فهرست صد شرکت برتر دوم

سازمان مديريت صنعتی رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های برتر ایران را بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۴۰۰ برای بیست و پنجمین سال متوالی تهیه کرده است. در گزارش جامع این رتبه‌بندی، شرکت‌ها به لحاظ رسته فعالیت دسته‌بندی شده و براساس همین دسته‌بندی در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته شرکت آسان پرداخت پرشین از نظر فروش بالاترین رتبه را کسب کرده است.

در گروه شرکت‌های رایانه‌ای، آسان پرداخت پرشین با فروش ۶۵.۳۱۰.۱میلیاردریال رتبه یک فروش را کسب کرده و بعد از آن شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک و شرکت بهسازان فردا رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده‌اند.

گروه رایانه در میان ۵۰۰ شرکت برتر

هرچند شرکت آسان پرداخت پرشین به لحاظ حجم فروش در میان شرکت‌های رایانه‌ای جایگاه خوبی دارد اما از نظر رتبه با افت جایگاه در میان شرکت‌های برتر همراه شده است.  شرکت آسان‌پرداخت پرشین (هلدینگ) سال گذشته در میان صد شرکت برتر بود اما در آخرین رتبه بندی از میان صد شرکت برتر حذف شده و با ۱۱ پله افت در جایگاه ۱۰۱ ایستاده است.

شرکت شاپرک هم در میان ۵۰۰ شرکت برتر رتبه در جایگاه ۱۱۹ قرار دارد. شرکت بهسازان فردا نیز در همین رتبه‌بندی در پله ۱۲۲ ایستاده است.

در واقع در میان صد شرکت برتر اول نام هیچ شرکت پرداختی به چشم نمی‌خورد و برخی از آنها در فهرست صد شرکت برتر دوم قرار دارند. در میان شرکت‌های پرداخت بیشترین رشد مثبت در رتبه را پرداخت الکترونیک پاسارگاد با صعود ۳۹ پله‌ای داشته و بیشترین نزول هم به آسان پرداخت پرشین اختصاص پیدا می‌کند که با سقوط ۱۱ پله‌ای همراه شده است.

نام شرکت فعال در حوزه پرداخترتبه ۱۴۰۱ شرکت در فهرست صد شرکت برتر دوم از میان ۵۰۰ شرکترتبه ۱۴۰۰رشد رتبه
آسان پرداخت پرشین۱۰۱۹۰-۱۱
شاپرک۱۱۹۱۱۹۰
گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا۱۲۲۱۱۲+۱۰
پرداخت اول کیش۱۲۳۱۵۰+۲۷
پرداخت الکترونیک سامان کیش۱۴۲۱۴۸
تجارت الکترونیک پارسیان۱۴۳۱۵۱
به پرداخت ملت۱۴۵۱۴۱
پرداخت الکترونیک پاسارگاد۱۶۵۲۰۴+۳۹

براساس این رتبه‌بندی گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با سهم ۱۷درصدی بالاترین گروه صنعتی از لحاظ اشتغال‌زایی(تعداد کارکنان) هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.