راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل کارخانه نوآوری «راه‌کار» در رویداد نهم ژانویه مطرح کرد / راه‌کار؛ تلاشی رسانه‌ای برای طولانی کردن فاصله بین پیدایش تا فروپاشی

در رویداد نهم ژانویه، مینا والی، مدیرعامل «راه‌کار» به توضیح عملکرد کارخانه راه‌کار پرداخت و صحبت‌های خود را با جمله‌ای از یووال نوح هراوی آغاز کرد و گفت: ««خطاب به منقرض‌شدگان، گم‌گشتگان و فراموش‌شدگان؛ هر آنچه مجموع شود، مقدر است که فروپاشد.» این جمله هراوی شاید توضیح‌دهنده وضعیت موجود باشد و ما در کارخانه راه‌کار تلاش می‌کنیم فاصله میان پیدایش و فروپاشی را بیشتر کنیم؛ کمااینکه افراد زیادی همچون سم بنکمن فرید، مدیرعامل اف‌تی‌ایکس روزی چنین نقشی را در دنیای نوآوری ایفا کردند.»

او ادامه داد: «زمانی که می‌خواهیم راجع به کسب‌وکارها صحبت کنیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه راجع به جامعه صحبت کنیم. اکنون ما در روزهایی زیست می‌کنیم که جامعه ما خواهان تحول و دگرگونی است و در چنین فضایی کسب‌و‌کارهای ما متهم می‌شوند به اینکه حافظ وضع موجود هستند؛ در حالی که کسب‌وکارهای آنلاین ما اتفاقاً به لحاظ ماهیتی نماینده تحول و دگرگونی در دنیای نوآوری و زندگی روزمره هستند. ما در کارخانه نوآوری راه‌کار تصور می‌کنیم برای بازطراحی اکوسیستم نوآوری کشور باید روی موضوعاتی تمرکز کنیم. دو موضوع جدی برای ما انگ‌زدایی از اکوسیستم و تعریف درست اکوسیستم با حاکمیت است.»

والی در ادامه با اشاره به دیگر محورهای کلیدی محتوایی کارخانه راه‌کار توضیح داد: «توسعه ایران، کارآفرینی و اشتغال، زنان و زیست زنانه در اکوسیستم نوآوری، مهاجرت منابع انسانی و نخبگان، کسب‌و‌کارهای خرد آنلاین و مهم‌تر از همه آینده زندگی روزمره ایرانیان موضوعاتی است که ما می‌خواهیم به آنها توجه شود و در راه‌کار به آنها می‌پردازیم.»

مدیرعامل راه‌کار در خصوص عملکرد این مجموعه توضیح داد: «محصولات رسانه‌ای ما ۹ مورد است: ۶۵ شماره «عصر تراکنش» را هر ماه به‌طور منظم و بدون وقفه تولید کرده‌ایم. همچنین امسال شروع به انتشار رسانه صنعت بیمه و اینشورتک کردیم و اولین شماره به‌صورت مستقل منتشر خواهد شد. از سال گذشته «کارنگ» را آغاز کردیم و ۷۸ شماره تا به امروز هر هفته منتشر کرده‌ایم. در کنار آن «رمزارز» را که رسانه بلاکچین و رمزارز است تاکنون تا شماره ۴۰ منتشر کرده‌ایم.»

او ادامه داد: «در انتشارات «راه پرداخت» ۱۵۰ کتاب منتشر کرده‌ایم. علاوه بر این رسانه‌ها، در تیرماه ۹۸ رویداد «ماینینگ خوب، بد، زشت» را در دانشگاه امیرکبیر بررسی کردیم. همان سال رویداد «رگ‌تگ» را برگزار کردیم و یک هفته بعد کنفرانس «فین‌تک» را در دو روز برگزار کردیم و حاصل آن ۳۳ ساعت دوره آموزشی بود. چهارمین دورهمی راه پرداخت را بعد از دو سال وقفه به دلیل کرونا برگزار کردیم. نوزدهم دی‌ماه سال گذشته نیز اولین رویداد نهم ژانویه را برگزار کردیم و امروز در دومین رویداد آن هستیم. آخرین محصول رسانه‌ای ما تلویزیون «راه‌کار» است که با هفته‌ای یک ساعت در هفته فعالیتش را شروع خواهد کرد و امیدواریم به شش ساعت در هفته برسیم.»

والی صحبت‌های خود را با این جمله که «راه دور است و بیابان در پیش» پایان داد و تأکید کرد: «امیدواریم این راه را با قوت ادامه دهیم و فاصله بین پیدایش تا فروپاشی ما زیاد باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.