راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مردم فقط پول کالا را نمی‌دهند؛ بلکه پول محتوای آن را هم می‌دهند

در حالی که طی روزهای اخیر برخی فعالان بازار نسبت به افزایش تعرفه واردات محصولات دیجیتالی به بهانه فرهنگی بودن اعتراض کرده‌اند رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال معتقد است نرخ گمرکی چهار درصدی باعث افزایش قیمت کالاها نمی‌شود، چرا که برای تمامی‌ اقلام IT تولید محتوا می‌کنیم و این تولید محتوا باعث افزایش فروش اجناس شده و تقاضا را نیز بیشتر می‌کند.

به گفته حسن نجفی سولاری افراد برای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند خدمات و برنامه‌های بیشتری را دریافت خواهند کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دفاع ازحضور مرکز رسانه‌های دیجیتال در تعیین تعرفه و نظارت بر واردات محصولات دیجیتالی معتقد است که این امر سبب افزایش اعتماد خانواده به محتوای درون دستگاه‌های هوشمند می‌شود، چراکه حاکمیت روی محتوای دستگاه مورد نظر کنترل داشته و این موضوع اعتماد افراد جامعه را به این اقلام جلب می‌کند.

در همین حال رئیس صنف فناوران رایانه تهران، اما در گفت‌وگویی با «ایسنا» گفت: اگر قرار بر این باشد که این چهار درصد را اعمال کنند، کاربر نهایی باید چیزی حدود 20درصد کالا را گران‌تر تهیه کند.

مهدی میرمهدی با اشاره به اینکه درحال حاضر با همین قیمت‌ها مردم توانایی خرید محصولات را ندارند، اظهار کرد: از دو روز پیش که این قانون اعلام شده بسیاری فروش خود را تعطیل کرده‌اند. درحال حاضر نیز قیمت‌ها بالا است و اگر بخواهند این تعرفه را اعمال کنند توان خرید مردم بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. همین الان برای یک رقم کالای لپ‌تاپ چیزی در حدود 150 هزار تومان اختلاف قیمت در بازار به چشم می‌خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.