راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه خرید دین بانک شهر چیست؟

بانک شهر با بررسی و شناسایی مشکلات موجود در زمینه وصول درآمدهای ناشی از ارائه انواع خدمات شهری به شهروندان نسبت به ارائه راه حل «خرید دین مؤدیان شهرداری» اقدام نموده است.

با توجه به ساز و کار شهرداری‌ها در خصوص وصول درآمدهای ناشی از ارائه انواع خدمات شهری به شهروندان و با توجه به فرآیند تسهیل و تعدیل بدهی مؤدیان که منجر به تقسیط بدهی آنان می‌گردد، شهرداری‌ها درگیر مسائل مالی و حقوقی ناشی از فرآیندهای وصول اقساط و محاسبه جریمه و … می‌شوند. این در حالیست که سازمان ویژه‌ای برای این فرآیند در شهرداری‌ها پیش‌بینی نشده و در صورت وجود نیز نیازمند صرف هزینه زیادی می‌باشد.

بنابراین از طریق سامانه خرید دین و اقساط بانک شهر که با نرم‌افزارهای شهرداری‌ها (سامانه شهرسازی سرا) یکپارچه شده است، پس از تعیین میزان بدهی و تعداد اقساط، این اطلاعات به صورت سیستمی در «سامانه خرید دین بانک شهر» ثبت شده و جهت پیگیری درخواست مربوطه، شناسه پیگیری صادر می‌شود.

فرد مؤدی در این مرحله با مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک شهر و ارائه معرفی‌نامه شهرداری که شناسه پیگیری سامانه خرید دین بانک شهر روی آن چاپ شده است، درخواست تسهیلات خرید دین می‌نماید. سپس شعبه بانک شهر با مراجعه به سامانه خرید دین بانک شهر و مشاهده پرونده اطلاعاتی مؤدی، اقدام به دریافت چک‌های وی به نیابت از شهرداری نموده و در عوض برای مؤدی و به نفع شهرداری، ضمانتنامه صادر می‌نماید.

در مرحله بعدی شهرداری با استعلام پرونده مؤدی از سامانه خرید دین بانک شهر و دریافت اطلاعات ضمانتنامه و چک‌های دریافتی از مؤدی، اقدام به تسویه بدهی می‌نماید.

منبع: بانک شهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.