راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه شهروندپلاس راه‌اندازی می‌شود

به گفته دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی، راه‌اندازی بستر آنلاین پیگیری مطالبات شهروندان با عنوان «شهروندپلاس» در حال پیگیری است.

به گزارش شهر، سعید صدرزاده خبر داد که راه‌اندازی بستر آنلاین پیگیری مطالبات با عنوان «شهروندپلاس» در حوزه محتوایی و تحلیلی رقم خورده است: «باید فیلترهایی در نظر گرفته شود تا بتوان درخواست‌های مردمی را بر اساس این فیلترها وارد کرد تا شاهد هر درخواستی نباشیم.»

او با اشاره به ارائه درخواست‌های متعدد از سوی مردم و ارجاع این درخواست‌ها به بخش‌های مختلف جهت دریافت پاسخ، یادآور شد: «می‌توان در این سطح اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار داد که بدانند مطالبات در چه مرحله‌ای از پیگیری قرار دارد و از حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی خارج شده و به کارتابل بخش مورد نظر ارجاع داده شده و این اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. سعی می‌شود تا پایان سال، آمار پاسخ به مطالبات مردمی جمع‌بندی و ارائه شود. در حال حاضر در مرکز ارتباطات مردمی، در بخشی اخذ و پیگیری و راهنمایی در خصوص درخواست‌ها را انجام می‌دهند و بخش پاسخگویی نیز دیگر بخش این مرکز است.»

صدرزاده ادامه داد: «پاسخ دریافتی از بخش‌ها با درخواست‌ها مطابقت داده می‌شود تا ببینیم چه ارتباطی بین درخواست و پاسخ وجود دارد. اوایل کار هیچ تناسبی بین درخواست و پاسخ وجود نداشت، اما امروز می‌توانم با قطعیت بگویم که چنین چیزی را شاهد نیستیم. تا خردادماه حجم مکاتبات به‌گونه‌ای بود که پاسخ متناسبی نداشت، اما امروز می‌بینیم که پس از ماه‌ها دیگر پاسخ نامتناسب از معاونت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها دریافت نمی‌شود. پاسخ دریافتی از بخش‌های مختلف شهرداری، برای شهروندان قرائت و نظر آنها پرسیده خواهد شد و در مواردی که پذیرفتنی نیست، ارجاع داده خواهد شد تا بار دیگر پاسخ نارضایتی‌ها اخذ شود و در مرحله نهایی به پیگیری قضایی منجر خواهد شد.»

به گفته او، در بخش تحلیل محتوا، آمارگیری انجام می‌شود تا ببینند پیگیری مطالبات تا چند درصد به نتیجه رسیده است؛ به‌ویژه در مواردی که دستور شهردار صادر می‌شود، از ابتدا تا انتها پیگیری شده و در صورت به نتیجه رسیدن، هشدارهای لازم داده می‌شود.

صدرزاده تأکید کرد که تمام توقعات مردم بر اساس قانون قابل انجام نیست: «ما سر خط صفر ایستاده‌ایم؛ نه یک‌ قدم به سمت شهرداری و نه یک‌ قدم به سمت شهروند می‌رویم. تمام مباحث را می‌شنویم و هر درخواست و پاسخی حقانیت داشته باشد، بدون تعارف برخورد خواهیم کرد؛ چراکه باید احقاق حق صورت بگیرد. زمانی که حق با قانون است، دست شهروند را می‌گیریم و به سمت قانون می‌رویم و سعی می‌کنیم مسیر مشخص قانونی را به او نشان دهیم تا ببینیم بر اساس قانون چه کمکی می‌توان انجام داد. عذرخواهی و طلب عفو بابت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در پاسخ به مراجعین همواره در دستور کار ما بوده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.