راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پارلمان ایتالیا اخذ مالیات 26درصدی از ارزهای دیجیتال را در بودجه سال 2023 تصویب کرد / چهارچوب‌های سختگیرانه برای ارائه‌دهندگان خدمات ارز‌های دیجیتال

پارلمان ایتالیا اخیراً لایحه بودجه جورجیا ملونی، نخست‌وزیر این کشور را تصویب کرده است. بر اساس برنامه بودجه جدیدی که در پارلمان به تصویب رسیده، معامله‌گران ارزهای دیجیتال در ایتالیا از سال 2023 مشمول مالیات بر عایدی سرمایه 26درصدی می‌شوند.

در این طرح مشوق‌هایی هم برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده که مطابق آن افرادی که اقدام به اعلام عواید خود از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال کنند، به جای در نظر گرفتن هزینه زمان خرید دارایی، ۱۴درصد از ارزش دارایی‌های دیجیتال آنها در شروع سال ۲۰۲۳ در محاسبه مالیات در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش رویترز، بودجه سال 2023 نخست‌وزیر ایتالیا جورجیا ملونی، که قبل از پایان سال تکمیل شد، شامل 21 میلیارد یورو (22.3 میلیارد دلار) معافیت‌های مالیاتی برای کمک به مشاغل و خانواده‌هایی است که با بحران انرژی مواجه هستند.

اقدام ایتالیا و اخیراً پرتغال برای اعمال مالیات بر عایدی سرمایه بر ارزهای دیجیتال، پیش از اجرای مقررات بازارهای دارایی‌های رمزنگاری اتحادیه اروپا (MiCA) صورت می‌گیرد که نوید چهارچوب‌های مجوز و الزامات عملیاتی سختگیرانه را برای ارائه‌دهندگان خدمات ارز‌های دیجیتال می‌دهد.

همچنین بر اساس برنامه بودجه تصویب‌شده ایتالیا، معاملات ارزهای دیجیتال در صورتی مشمول مالیات می‌شود که سود حاصل از آنها در هر دوره مالیاتی بیش از ۲۰۰۰ یورو باشد. این مورد یکی دیگر از مشوق‌هایی است که برای اعلام سود معاملات ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است.

بر اساس قوانین جدید، زیان ناشی از سرمایه‌گذاری در رمزارزها را می‌توان از سود کسر و به آینده منتقل کرد. ضمن اینکه در این سند آمده است که تبادل بین ارزهای دیجیتال که ویژگی‌ها و کارکردهای مشابهی دارند، یک «مورد خاص» را تشکیل نمی‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.