راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش ۷.۶درصدی خرده‌فروشی آمریکا در فصل تعطیلات

گزارش‌های منتشرشده از سوی مسترکارت اسپندینگ پالس نشان می‌دهد که خرده‌فروشی در ایالات متحده آمریکا بین روزهای اول نوامبر تا ۲۴ نوامبر سال جاری، که اکثراً شامل روزهای فصل تعطیلات می‌شود، بالغ بر ۷.۶ درصد افزایش داشته است. دلیل این افزایش فروش در دوره‌ای کمتر از یک ماه، تخفیف‌های سنگین محصولات خرده‌فروشی در آمریکا عنوان شده که خریداران تشنه معامله را به سمت فروشگاه‌ها کشانده است.

این افزایش، بالاتر از رشد ۷.۱درصدی پیش‌بینی‌شده توسط مسترکارت در سپتامبر بوده است. پیش‌بینی‌های مسترکارت در سپتامبر، نشان از افزایش ۷.۱درصدی فروش خرده‌فروشی در ایالات متحده آمریکا داشت که انتظار می‌رفت تا اکتبر ادامه داشته باشد.

با این حال با مقایسه‌ای کوتاه می‌توان دریافت که رشد فروش خرده‌فروشی امسال ایالات متحده، ۷.۶ درصد تا ۲۴ نوامبر، پایین‌تر از رشد ۸.۵درصدی دوره مشابه سال گذشته بوده است. دلیل این کاهش نسبت به دوره مشابه قبل، افزایش تورم، افزایش نرخ بهره‌ها و به‌تبع آن تشدید رکود بوده است.

رکود تحمیلی به شرکت‌های بزرگی همچون آمازون و والمارت طی سال جاری، این غول‌های خرده‌فروشی را بر آن داشته که با اعمال تخفیف‌های بالا از شر مازاد موجودی خود در انبارهایشان خلاص شوند و موجودی را به سطح نرمال آن بازگردانند؛ رویکردی که به مذاق مشتریان هم خوش آمده و آنها را به سمت خرید از این خرده‌فروشی‌ها سوق داده است.

بنا بر گزارش‌ها، این رویکرد منجر به افزایش تقاضای شدید بازار برای همه‌چیز، از اسباب‌بازی گرفته تا لوازم الکترونیکی در طول دوره پنج‌روزه بین روز شکرگزاری و دوشنبه سایبری شده است.

این در حالی است که به گزارش مسترکارت، فروش لوازم الکترونیکی در دوره تقریباً دوماهه چیزی حدود ۵.۳ درصد کاهش داشته است. با این حال در دسته‌های پوشاک و رستوران‌ها به ترتیب ۴.۴ و ۱۵.۱ درصد افزایش را شاهد هستیم که در مجموع به افزایش کلی نرخ خرده‌فروشی ایالات متحده کمک بسزایی کرده است.

بر اساس این گزارش از مسترکارت اسپندینگ پالس، فروش آنلاین در این دوره بالغ بر ۱۰.۶ درصد افزایش را شاهد بوده که اندکی پایین‌تر از افزایش ۱۱درصدی سال گذشته است. در عین حال، گزارش‌های مسترکارت در اواخر نوامبر حاکی از آن است که مجموع فروش خرده‌فروشی در طول هفته سایبری، رشدی ۱۱درصدی داشته است.

مسترکارت اسپندینگ پالس، مسئولیت اندازه‌گیری فروش خرده‌فروشی در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین را در تمامی اشکال پرداخت در ایالات متحده آمریکا بر عهده دارد که این مسئولیت شامل فروش خودرو نمی‌شود.

منبع رویترز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.