راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خیز بایننس برای خرید دارایی‌های وویجر / دردسرهای اف‌تی‌ایکس برای دوستانش همچنان ادامه دارد

شرکت بایننس یواس اعلام کرده که قصد دارد دارایی‌های رمزنگاری و سپرده‌های مشتریان وویجر را طی یک معامله 1.02 میلیارد دلاری خریداری کند؛ آن ‌هم تنها چند هفته پس از اینکه خرید برنامه‌ریزی‌شده و بزرگ اف‌تی‌ایکس-وویجر با سقوط هولناک اف‌تی‌ایکس و دستگیری سم بنکمن فراید در باهاما منتفی شد.

به گزارش رویترز، با وجود استقلال اسمی، بایننس یواس به عنوان شرکت تابعه تجارت بین‌المللی بایننس فعالیت می‌کند.

وویجر که یکی از وام‌دهندگان اصلی به شرکت تری اروز کپیتال بود، در جولای 2022 میلادی و پس از اینکه تری اروز کپیتال از اجرای تعهدات خود بازماند، اعلام ورشکستگی کرد و خواهان حمایت شد. در زمان تشکیل پرونده، دارایی این شرکت چیزی حدود 1.3 میلیارد دلار بود، اما بدهی 650میلیون‌دلاری تری اروز کپیتال آن را به مرز سقوط کشاند. این در حالی است که دارایی شرکت در اواخر سال 2021، 5.8 میلیارد دلار گزارش شده بود.

وویجر طی یک بیانیه مطبوعاتی از پیشنهاد خرید بایننس استقبال کرده و اذعان کرد که پیشنهاد بایننس یواس، پس از بررسی گزینه‌های استراتژیک و با هدف به حداکثر رساندن ارزش بازگشتی به مشتریان و سایر اعتباردهندگان در یک بازه زمانی سریع، بالاترین و بهترین پیشنهاد برای دارایی‌های این شرکت است.

صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده بایننس که چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی در سال 2017 میلادی آن را راه‌اندازی کرد، یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین صرافی‌های رمزارز در جهان است که در همان پنج‌ماهه نخست تأسیس توانست یک میلیون کاربر آمریکایی را از آن خود کند؛ بنیان‌گذار هوشمندی که به گفته رویترز، در سال 2019 بازوی آمریکایی خود را از بایننس یواس جدا کرد تا بتواند از طریق آن، چهارچوب‌های رگولاتوری و نگرانی‌های فدرال را نسبت به خود تلطیف کند.

با سقوط اف‌تی‌ایکس و به دنبال آن آلامدا ریسرچ و سپس تک‌تک شرکت‌های در ارتباط با این امپراتوری فروریخته مثل وویجر، کاربران؛ از جمله 1.7 میلیون کاربر وویجر در انتظار هستند ببینند چه بر سر دارایی‌های عزیزشان خواهد آمد. زمانی که اطلاعات قرارداد اف‌تی‌ایکس منتشر شد، کاربران قرار بود در کنار نگهداری از رمزارزهای تحت پشتیبانی اف‌تی‌ایکس، اعتبار حساب نیز دریافت کنند. اما چند هفته بعد، پس از افشای حفره‌ای چندمیلیارددلاری در ترازنامه اف‌تی‌ایکس و به دنبال آن، سقوط یک‌باره این صرافی و اعلام ورشکستگی از سوی سم بنکمن فراید، وویجر نیز همچون بسیاری از شرکت‌های طرف قرارداد با اف‌تی‌ایکس در رکود رها شد.

منبع سی‌ان‌بی‌سی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.