راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پست‌بانک، فرودگاه پیام و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند / امکان دریافت تسهیلات 50 میلیارد ریالی

پست‌بانک ایران، منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام و صندوق توسعه فناوری‌های نوین با هدف رفع دغدغه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و تولیدی مستقر در این منطقه تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه منعقد کردند.

به گزارش روابط‌ عمومی صندوق توسعه فناوری‌های نوین، بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه مذکور،‌ منطقه ویژه اقتصادی پیام پس از بررسی‌های لازم، شرکت‌های متقاضی دریافت تسهیلات و ضمانت‌نامه را برای ارزیابی تخصصی به صندوق توسعه فناوری‌های نوین معرفی می‌کند و صندوق با ارزیابی آنها، ضمانت‌نامه تعهد پرداخت برای بهره‌مندی این شرکت‌ها از تسهیلات تا سقف 50 میلیارد ریال پست‌بانک ایران صادر می‌کند.

در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه، اکبر قنبرپور، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام؛ بهزاد شیری، مدیرعامل پست‌بانک ایران؛ سید روح‌الله میرامینی، مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین و معاونین ارشد این سه نهاد و جمعی از مدیران شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام حضور داشتند.

به گفته شیری، پست‌بانک ایران با بیش از شش هزار شعبه بانکی در روستاها و بیش از 500 شعبه در شهرها و مراکز استان‌ها، به‌عنوان یکی از گسترده‌ترین بانک‌های کشور دو مأموریت تأمین مالی خرد خانوارها و تأمین مالی شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دنبال می‌کند. او مدعی شد که پست‌بانک ایران دارای بیشترین تسهیلات پرداختی به تولید بوده که این مهم از افتخارات این بانک است.

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین در ادامه به محصول جدید صندوق به نام اعتباریار اشاره کرد و گفت: «اعتباریار سامانه‌ای است که تمام خدمات یک نهاد مالی را از آغاز تشکیل پرونده، اعتبارسنجی و ارزیابی و تنظیم و ارسال قرارداد تسهیلات به‌صورت شفاف در اختیار متقاضیان، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد و آنها می‌توانند اطلاعات لازم را در قالب داشبورد مدیریتی ارائه دهند.

او توضیح داد: «این فرایند به گونه‌ای است که امکان پیگیری فرایند تأمین مالی را به‌صورت مکانیزه و Paper Less در اختیار ذی‌نفعان دریافت تسهیلات از سیستم بانکی قرار می‌دهد.»

اکبر قنبرپور هم این تفاهم‌نامه را در راستای رفع دغدغه‌های بانکی پست‌بانک دانست و از پست‌بانک درخواست کرد ارائه خدمات خود را به شرکت‌های مستقر در این منطقه ویژه اقتصادی افزایش دهد و خطاب به صندوق توسعه فناوری‌های نوین گفت: «سایر ابزارهای صندوق را به شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز ارائه دهید.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.