راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مديريت دانش بخش مکمل مديريت روابط مشتری و ارایه خدمات الکترونیکی است

بانک‌ها از دانش مشتریان برای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند چرا که مدیریت دانش تاکنون بیشترین سهم و تاثیر را بر تجارت الکترونیک داشته است.

مدير امور ارتباطات و حوزه مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران در هشتمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در مشهد مقدس که با رویکرد اعتماد الکترونیک برگزار شده بود با بیان مطلب فوق گفت: در پشت تمامي فعاليت‌هاي تجارت الكترونيك، مديريت دانش مشتريان نقش مهمی ایفا کرده است.

دكتر محسن اشرف پور افزود: مديريت دانش بخش مکمل مديريت روابط مشتري و ارایه خدمات الکترونيکي است كه امروزه اکثر سازمانها تمرکز خود را روي ارزش دانش و اطلاعات به عنوان پايه قدرت و مزيت رقابتي، معطوف کرده اند.

وي كه در كار پژوهشي خود به تاثیر مدیریت دانش بر بانکداری الکترونیک در بانک های تخصصی دولتی شامل بانك‌هاي توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، کشاورزی و مسکن پرداخته بود تصريح كرد: این بانک ها در رديف 10 بانك مهم كشور قرار داشته و مجموعا درحدود 31هزار نفر کارمند و 4151 شعبه در سراسر ایران دارند.

اين پژوهشگر حوزه مديريت دانش افزود: مدیریت دانش مشتريان، بانک ها را قادر می سازد تا دیدگاه‌ها، بازار و مخاطبان را درك کرده تا بتوانند شکاف‌ها و فرصتهاي رقابتی را شناسایی کنند .

دكتر اشرف پور با بيان اينكه بايد زیرساختها به منظور استفاده از فناوری نوین و تدوین سرفصل های آموزشی مورد نیاز برای کاربران فراهم شود، خاطرنشان كرد: نقش كارشناسان عملیات بانکداری الکترونیک در جامعه هدف در ابتدا محدود به حفظ و نگهداری فنی سیستم های مبادلات شعب بوده است ليكن به‌زودي تشخیص داده شد که این افراد به مهارت های دیگری ازجمله برقراري ارتباط با مشتری نيز احتياج دارند تا خدمات جدید بانك را به مشتريان بالقوه و بالفعل بانك ها ارائه کنند از اين رو متوليان بخش بانکداری الکترونیک تحت آموزش‌هاي متنوعي شامل دانش بانكي، بازاريابي و مديريت رفتار با مشتريان قرار گرفته اند.

وي گفت: سازمان ها برای دستیابی به سطح بالاتري از کارايي و اثر بخشي در ارایه خدمات الکترونیک به مشتريان، تامین نیازهای آنان و در نتيجه رضايتمندي مخاطبان، نیازمند مدیریت دانش مشتريان هستند.

مدير امور ارتباطات و حوزه مديرعامل بانك توسعه صادرات افزود: بايد توجه داشت که فناوري پردازش اطلاعات و تجارت الکترونيک تنها مولفه مديريت دانش نيست و تحول در فرايندهاي تصميم گيري، ساختار سازماني و نحوه انجام امور از ديگر اجزاي اين مديريت محسوب مي شود.

منبع: بانک توسعه صادرات ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.