راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توضیح شاپرک در مورد درخواست از پرداخت‌یاران برای استفاده از دامنه ir. / الزامی به حذف com. نیست

شاپرک در توضیحی کوتاه و مختصر اعلام کرده توصیه‌اش به شرکت‌های پرداخت‌یاری برای انتقال دامنه com. خود به ir. در راستای صیانت از کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت و کاهش ریسک فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی است. همچنین این شرکت تٲکید کرده که الزامی به حذف com. برای پرداخت‌یاران وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شاپرک، درخواست این شرکت به منظور مقابله با تهدیدات بالقوه ناشی از محدودیت‌های احتمالی تحریم‌های بین‌المللی بوده است.

شاپرک با رد نگرانی گروهی که امروز این نامه شاپرک را به قطعی کامل اینترنت یا از دسترس خارج کردن دامنه com. توسط حاکمیت ارتباط می‌دادند، تٲکید کرده که الزامی به حذف دامنه com. وجود ندارد و شرکت‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم را برای انتقال فوری به دامنه ir. در صورت بروز مشکلات احتمالی داشته باشند، اما شاپرک در انتها هیچ توضیحی در مورد «بروز مشکلات احتمالی» نداده است.

روز گذشته (۲۶ آذر) شاپرک در نامه‌ای از پرداخت‌یارها خواسته با توجه «به تهدیدات و مخاطرات بالقوه ناشی از مسدود شدن احتمالی دامنه‌های com.» اگر از دامنه‌های com. استفاده می‌کنند، در «اسرع وقت و ترجیحاً تا تاریخ سوم دی‌ماه» دامنه خود را به ir. انتقال و نتیجه را به شاپرک اطلاع دهند.

برخی کارشناسان و فعالان اینترنتی این نامه شاپرک را به ایجاد محدودیت‌های بیشتر روی اینترنت ارتباط دادند و برخی دیگر هم دلیل این توصیه را حملات سایبری اعلام کردند که در چند ماه و هفته گذشته روی شرکت شاپرک افزایش داشته است.

در کنار این نظرات، گروهی از پرداخت‌یاران در گفت‌وگو با راه‌ پرداخت اعلام کردند که شاپرک باز به یک بهانه دیگر تصمیم به دخالت در کسب‌وکار آنها را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.