راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رشد بیش از شش‌درصدی کاربران کیف‌ پول‌های رمزنگاری‌شده در سال 2022

تحقیقات جدیدی که از سوی هیوبی منتشر شده، نشان می‌دهد تعداد کاربران کیف‌ پول‌های رمزنگاری‌شده در سراسر جهان، تا نوامبر 2022 با رشد 6.3درصدی به 85 میلیون نفر رسیده است.

در این گزارش آمده است که کیف‌ پول‌های کریپتو، به‌طور بالقوه این قابلیت را دارند تا کاربران وب 2 را با وب 3 آشنا کنند. تحقیقات هیوبی ادعا می‌کند چون این کیف‌ پول‌های رمزنگاری‌شده، فرایند ورود سخت و پیچیدگی‌های مرتبط با صنعت کریپتو را آسان کرده‌اند، نقش تعیین‌کننده‌ای در سوق دادن کاربران به سمت وب 3 ایفا می‌کنند.

به عقیده هیوبی، این کیف‌ پول‌ها برای ورود کاربران جدید به دنیای پر رمز و راز کریپتو ضروری‌ هستند؛ کیف‌پول‌هایی که به زعم هیوبی، یکی از حیاتی‌ترین زیرساخت‌ها در اکوسیستم بلاکچین به شمار می‌روند و اتفاقاً به طرفداران و کاربران آنها نیز افزوده می‌شود.

این در حالی است که کیف‌ پول‌های رمزنگاری‌شده در سال 2022 بالغ بر 1.398 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده‌اند که انتظار می‌رود طی دهه آینده مرز سه میلیارد دلار را نیز رد کند.


سال 2022؛ سال کیف‌پول‌های رمزنگاری‌شده


استفاده از کیف‌ پول‌های کریپتو به‌ویژه زمانی مورد توجه قرار گرفت که خبر فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس به تیتر اخبار این صنعت تبدیل شد؛ صرافی‌ای که با به‌باددادن میلیاردها دلار از سرمایه‌های مشتریان، تحلیلگران را بر آن داشت روی اهمیت حضانت شخصی تأکید کنند.

برخی از کیف‌ پول‌های رمزنگاری‌شده سخت‌افزاری نظیر ترزور و لجر، بلافاصله بعد از سقوط اف‌تی‌ایکس با افزایش فزاینده تقاضا روبه‌رو شدند. گزارش‌های منتشره حاکی از این است که در حال حاضر، چیزی حدود 15 میلیون بیت‌کوین در حضانت شخصی کاربران است. تراست‌ولت تحت حمایت بایننس نیز شاهد افزایش تعداد کاربران بود. به عقیده چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، حضانت شخصی یکی از حقوق اساسی بشر است؛ با این حال خودش خیلی به آن اعتقاد ندارد.


هنوز هم چالش‌های زیادی وجود دارد


با وجود تمام موفقیت‌هایی که در سال 2022 حاصل شد، اکوسیستم هنوز هم با چالش‌های فراوانی روبه‌روست. هیوبی سه چالش اصلی کیف‌ پول‌های کریپتو را به این شرح عنوان می‌كند:

  • کاربرپسند بودن
  • امنیت و حریم خصوصی
  • مقررات

به گفته هیوبی، اکثریت قریب به اتفاق کیف‌ پول‌های رمزنگاری‌شده تعامل ضعیفی با کاربران خود دارند. علاوه بر این، زمانی که شرکت کانسنسیس، خالق کیف پول متامسک اعلام کرد قصد دارد آی‌پی کاربران و آدرس‌ کیف پول‌های اتریوم در طول تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای را جمع‌آوری کند، مباحث تجاوز به حریم خصوصی نیز مطرح شد.

این در حالی است که اخیراً، چانگ‌پنگ ژائو هشدار داده 99 درصد از افرادی که قصد دارند رمزارزهای خود را شخصاً نگهداری کنند، آنها را از دست خواهند داد. او چنین استدلال کرد که این افراد ممکن است کلیدهای امنیتی خود را درست ذخیره نکرده باشند یا حتی نسخه‌های پشتیبان را درست تهیه نکنند. ضمن اینکه چالش‌های دیگری نیز ممکن است پیش روی این افراد قرار گیرد که سپردن کار به یک کاردان – همان صرافی متمرکز – می‌تواند چاره کار باشد.

منبع beincrypto
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.