راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صالح آبادی: امضای دیجیتال در بورس معطل مجوز نهایی است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه بازار سرمایه نسبت به سالهای گذشته در تداوم پیشرفت و اقدامات بزرگ دیگری از جمله امضای دیجیتال و دسترسی برخط است، اظهار داشت: اکنون در حوزه‌های مختلف زیرساختی وضعیت خوبی داریم که در بخش فناوری اطلاعات امکان دسترسی آنلاین برای تمام سرمایه‌گذاران ایجاد شده است و این سهولت دسترسی جذابیتی برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌آید.

علی صالح‌آبادی ادامه داد: در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزار بازار سرمایه به وضعیت قابل قبولی رسیده و امضای دیجیتال هم اکنون آماده افتتاح است و منتظر مجوز نهایی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت‌های تولیدی گزارش‌های خود را بر اساس استاندارد حسابداری بین المللی در کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس) منتشر می‌کنند و در آینده شرکت‌های خدماتی، بیمه‌ها و بانک‌ها نیز بر اساس همین استاندارد مجاز هستند تا صورت‌های مالی خود را منتشر کنند.

علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار
علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

صالح‌آبادی گفت: استفاده از استاندارد بین‌المللی حسابداری موجب جذب سرمایه‌گذاری خارجی و شفافیت بیشتر شرکت‌ها خواهد شد. به این ترتیب در سال 93 و 94 مباحثی از جمله ترجمه این استاندارد، آموزش و آماده‌سازی نرم‌افزار‌های مخصوص آن در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای سال 95 تمام شرکت‌های بازار سرمایه ملزم به ارائه استاندارد‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی خواهند بود.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.