راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان واریز شناسه‌دار ریالی، همزمان با اضافه شدن دو رمزارز آیوتا و اولانچ به اکسبیتو

اکسبیتو (Exbito)، استارتاپی فعال در زمینه ارزهای دیجیتال است که سعی داشته مبادله رمزارزها را در محیطی امن و آسان فراهم کند. اکسبیتو یک بازار ارزهای دیجیتال به صورت نظیر به نظیر است که کاربران در آن سفارش گذاری انجام می‌دهند. اما علاوه بر این قابلیت، قسمتی تحت عنوان تبدیل سریع یا به اصطلاح، سواپ (Swap) هم در پلتفرم و صرافی اکسبیتو دیده می‌شود که قابلیت تبدیل ارزهای مختلف را به یکدیگر دارد.

در به‌روزرسانی آذرماه اپلیکیشن این صرافی رمزارز، امکان ثبت‌نام و ورود با حساب کاربری گوگل برای ساخت اکانت به این صرافی اضافه شد. اما پیش از آن در به‌روزرسانی  ۱۷آبان ماه  ۱۴۰۱و همزمان با انتشار نسخه 1.10.871 اندروید و شماره نسخه 1.6.533 وب اپلیکیشن، چند قابلیت را در دسترس کاربران قرار داد. قابلیت‌های جدید اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو شامل موارد زیر می‌شود:


اضافه شدن دو ارز آوالانچ (AVAX) و آیوتا (IOTA)


ارز دیجیتال آوالانچ (رمز ارز AVAX) یک پلتفرم ارز دیجیتال و بلاکچین است که به‌عنوان رقیبی سرسخت در برابر اتریوم راه‌اندازی شده است. اوالانچ، AVAX به‌عنوان رمزی برای پشتیبانی از مجموعه‌ای از پروژه‌های بلاکچین، مانند ردیابی قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال به بخش تبدیل سریع اکسبیتو اضافه شده است و قابلیت خریدوفروش یا تبدیل به سایر ارزها را برای کاربران خود فراهم کرده است.

آیوتا رمزارز دیگری است که به تبدیل صرافی اکسبیتو اضافه شده است. از جمله چشم‌اندازهای آینده ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)، توانایی و پتانسیل این شبکه توزیع‌شده برای گسترش مسیر اینترنت اشیا است. این ارز رمزنگاری‌شده هم مانند ارز آواکس قابلیت تبدیل به سایر ارزهای دیگر را در اکسبیتو دارد.

صرافی اکسبیتو قصد دارد در صورت استقبال کاربران از تبدیل سریع این دو رمز ارز، در آینده‌ای نزدیک، بازارهای معاملاتی آن‌ها را نیز برای معاملات P2P در اختیار معامله‌گران قرار دهد.


امکان واریز مبالغ بالای 25 میلیون تومان با واریز بانکی شناسه‌دار


امکان واریز ریالی به صورت نامحدود، قابلیتی است که تعداد انگشت‌شماری از صرافی‌های ارز دیجیتال به آن نیاز پیدا می‌کنند. اکسبیتو در آبان ماه گذشته قابلیت واریز ریالی با استفاده از شناسه واریز را برای کاربران خود فعال کرد. این قابلیت برای تمامی حساب‌های بانکی قابل استفاده است و کاربران سطح طلایی و بالاتر می‌توانند به صورت آنی در پنل کاربری خود از مسیر کیف پول / واریز ریال / واریز بانکی شناسه‌دار، شماره شبای خود را وارد کرده و شناسه واریز دریافت کنند.

پیش از این، هر کاربر می‌توانست تا سقف 50 میلیون تومان را به صورت آنلاین به کیف پول ریالی خود واریز کند.


انتخاب کارت و شماره حساب بانکی پراستفاده برای دسترسی سریع


این قابلیت که برای هر دو نسخه اندروید و وب در دسترس است برای کاربران پرتراکنش با حساب‌های بانکی متعدد کاربردی‌تر است. این ویژگی با قرار دادن یک آیکون ستاره در کنار کارت‌های بانکی اضافه شده، پرتراکنش‌ترین کارت بانکی را از سایر شماره کارت‌ها جدا می‌کند.


تغییر کارمزد برداشت ریالی


کارمزد برداشت ریال مبلغی است که کاربر و صرافی به درگاه‌های واسط پرداخت می‌پردازند تا پروسه پردازش انتقال را انجام دهند. این مبلغ به نوعی حق‌الزحمه درگاه پرداخت در نظر گرفته می‌شود. کاربران اکسبیتو نیز برای انجام مبادلات خود کارمزدی را پرداخت می‌کنند تا تبادلات مالی آن‌ها در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو انجام شود.

پیش از این کاربران اکسبیتو با توجه به سطح کاربری درصدی از مبلغ برداشت را به درگاه پرداخت می‌کردند که از آبان ماه گذشته، مبلغ کارمزد برداشت در این صرافی برای تمام کاربران با هر سطح کاربر یکسان شد و طبق جدول برداشت ریالی محاسبه خواهد شد.

منبع اکسبیتو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.