راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین وضعیت کارت‌های بانکی کشور در آبان‌ماه / تغییر بازیگران اصلی کارت اعتباری تراکنش‌دار 

براساس آخرین گزارش اقتصادی شاپرک، در آبان‌ماه 1401، تعداد 133.922.638 کارت‌ بانکی تراکنش‌دار در سوئیچ شاپرک وجود داشته که 95.43 درصد از این تعداد متعلق به کارت برداشت (بیشترین) و 0.50 درصد آن متعلق به کارت اعتباری (کمترین) بوده است.

براساس آمارهای موجود، تعداد کل کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در آبان‌ماه 1401 نسبت به شهریورماه 1.56 درصد رشد کرده و این رشد مربوط به هر سه دسته کارت است.

در آبان ۱۴۰۱، ۳۲ بانک، کارت‌هایی با حداقل یک تراکنش صادر کردند؛ بانک ملی با 21.55 درصد، سپه با 11.61 درصد، ملت با 11.12درصد و صادرات ایران با 10.54 درصد به ترتیب بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه پرداخت را داشتند. این بانک‌ها در مهرماه بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه پرداخت را داشتند، اما به نسبت شهریورماه 1401، تعداد صدور کارت‌هایشان کاهش داشته است؛ در شهریور ۱۴۰۱، سهم بانک‌های ملی در این مورد ۲۱.۶۶ درصد، سپه ۱۱.۶۶ درصد، ملت ۱۱.۲۷ درصد و صادرات ایران با ۱۰.۵۲ درصد بوده است.

اما در ماه آبان بیشترین کارت اعتباری تراکنش‌دار به بانک‌های ملی، تجارت، پست‌بانک و صادرات ایران و بیشترین کارت برداشت به ترتیب به چهار بانک ملی، سپه، ملت و صادرات ایران تعلق داشته است. در شهریورماه بیشترین کارت اعتباری تراکنش‌دار برای بانک‌های ملی، صادرات، سپه و تجارت بود.

بیشترین کارت‌های هدیه و بن تراکنش‌دار هم برای بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و سپه بوده است. به طور کلی بانک ملی رتبه اول صدور انواع کارت بانکی را دارد.

سهم اصلی تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در هر سه نوع کارت برداشت، کارت اعتباری و کارت هدیه و بن‌کارت به ترتیب با 21.48 درصد، 80.61 درصد و 15.93 درصد متعلق به بانک ملی ایران بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.