راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جشنواره بزرگ کوینکس یا جشنواره بزرگ کلاهبرداری؟!

چند وقتی است که یک وب‌سایت جعلی با آدرس‌های «arzdigital.blog» ،«arzdigital.site» و اخیراً «arzdigital.news» با سوءاستفاده از نام و نشان مجموعه «ارز دیجیتال» مشغول کلاهبرداری از کاربران است. گردانندگان این وب‌سایت جعلی که خود را «وب‌سایت رسمی بلاگ ارزهای دیجیتال» معرفی می‌کنند، با فریب کاربران و هدایت آنها به صفحه‌ای با عنوان «آموزش دریافت کیف پول ۱۵۰ هزار دلاری رایگان کوکوین!»، «جشنواره کیف پول‌های ۲۰۰ هزار دلاری بایننس» یا «آموزش دریافت کیف پول ۳۰۰ هزار دلاری رایگان کوینکس!»، پس از برگزاری یک قرعه‌کشی ساختگی و گذراندن چند مرحله ثبت‌نام صوری، از آنها درخواست می‌کنند برای برداشت جایزه خود مقداری اتریوم را به‌ عنوان «کارمزد» به یک آدرس مشخص واریز کنند.

به نقل از ارز دیجیتال، تمامی مراحلی که در این وب‌سایت هست، ساختگی بوده و پس از واریز اتریوم، هیچ مبلغی به حساب شما واریز نخواهد شد. با این حال برای آگاهی بیشتر کاربران، این کلاهبرداری را مرحله‌ به‌ مرحله بررسی خواهیم کرد.

در این وب‌سایت جعلی صفحه‌ای به آدرس «arzdigital.news/coinex» وجود دارد و یک ویدئوی آموزشی گذاشته شده که در آن شخصی ناشناس کاربران را به شرکت در یک قرعه‌کشی کاملاً ساختگی تشویق می‌کند.
تصاویری که در ادامه ملاحظه می‌کنید، ممکن است با نسخه‌های جدیدتر این طرح کلاهبرداری کمی تفاوت داشته باشد، اما کارکرد آنها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و تمام محتوای موجود در این طرح جعلی است.


پس از کلیک‌ کردن روی دکمه «www.kocoin.co» یا «coinex.gift» (در نسخه‌های جدید این طرح کلاهبرداری) کاربر به صفحه‌ای جعلی حاوی یک گردونه شانس هدایت می‌شود که پس از وارد کردن یک نام کاربری و آدرس ایمیل در آن، فرایند بخت‌آزمایی ساختگی آغاز شده و کاربر به‌ ظاهر برنده ۱۵۰٬۰۰۰ دلار تتر (یا ۳۵۰٬۰۰۰ دلار در نسخه جدید) می‌شود. توجه داشته باشید این گردونه شانس همیشه روی عدد ۱۵۰٬۰۰۰ دلار توقف می‌کند و همین موضوع به‌ وضوح نشان می‌دهد این فرایند کاملاً صوری است.

پس از این مرحله، کاربر به صفحه‌ای حاوی یک نام کاربری و رمز عبور ساختگی هدایت می‌شود که در آن دکمه‌ای برای ورود و باز کردن کیف پول تعبیه شده است. دقت کنید که به تمامی کاربران یک نام کاربری و رمز عبور واحد نمایش داده می‌شود؛ یعنی هیچ سازوکاری برای ساخت نام کاربری و رمز عبور منحصربه‌فرد در کار نیست.

در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود در ادامه از تلفن همراه‌ خود استفاده کرده و با رمز عبور و نام کاربری نمایش‌ داده‌‌ شده در مرحله قبلی، وارد کیف پول خود شوید. آدرس این صفحه نیز «kucoinwallet.org» یا «coinex.credit» بوده و کاملاً جعلی است.

در مرحله بعدی صفحه‌ای مشابه صفحه اول صرافی کوکوین یا کوینکس به شما نمایش داده می‌شود که به‌ ظاهر مقداری تتر موجودی دارد و گزینه‌ای هم برای برداشت در آن گذاشته شده است.

اگر روی دکمه «Send» کلیک کنید، صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود. در این بخش نیز پس از کلیک‌ کردن روی ردیف تتر (Tether) به صفحه وارد کردن آدرس و مبلغ برداشت هدایت می‌شوید. گفتنی است بخش آدرس و مبلغ نیز هر دو کاملاً صوری هستند.

در قسمت بعدی که هدف اصلی کلاهبرداران است، از شما خواسته می‌شود مبلغ ۲۶۴.۲۱ دلار اتریوم را به آدرسی مشخص واریز کنید تا برداشت شما نهایی شود. کلاهبرداران در این مرحله مدعی‌ شده‌اند که این ۲۶۴ دلار «کارمزد ثابت شبکه اتریوم» است!
متأسفانه تاکنون مقداری اتریوم نیز به آدرس وابسته به این وب‌سایت جعلی واریز شده است.
به یاد داشته باشید که در هیچ پلتفرم متمرکز و غیرمتمرکزی کارمزد شبکه به این شکل از کاربران دریافت نمی‌شود و نیازی به واریز مبلغی مشخص به یک آدرس خاص نیست.

این وب‌سایت ساختگی حساب‌هایی جعلی هم در پلتفرم‌های مختلف مانند یوتیوب و آپارات دارد و از آن برای فریب کاربران استفاده می‌کند.
توجه داشته باشید که این وب‌سایت و حساب‌های کاربری وابسته به آن هیچ ارتباطی با مجموعه ارز دیجیتال ندارند و تنها به دنبال سوءاستفاده از نام و نشان ارز دیجیتال برای فریب کاربران هستند. از شما کاربران گرامی تقاضا داریم مراقب کلاهبرداری‌های مشابه باشید.

منبع ارزدیجیتال
9 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام وقت بخیر من یکی از قربانی های این سایت کلاهبرداری هستم و مبلغ سی ملیون از من دزدیدند
    تنها چیزی که الان دنبالشم اینه که چطور میتونم پیگیری کنم و ب پولم برسم
    اصلا راهی هست که بشه پیگیری کرد؟

  2. رضا می‌گوید

    مرسی بابت اگاهی که دادید دستتان درد نکند .

  3. مریم می‌گوید

    من هم با وجود اینکه تحقیق کردم ولی همه سایتا نشان از واقعی بودن رویداد میداد و منم فریب خوردم و حدود ۵۰ میلیون از پولم رفت.

  4. امیر می‌گوید

    من هم قربانی شدم ۱۵میلیون بابت جشنواره الکی کوینکس این سرقت شد خدا لعنت کند عاملان این کارهای مزخرف را

  5. جمشید می‌گوید

    سلام به تمامی مالبختگان عزیز. این پیام برای من هم اومد و من هم ۳۰۰ هزار دلار برنده شدم اما پرداخت نکردم گفته اگر مشکلی دارید با این شماره وات ساپی تماس بگیرید شاید بتونین از طریق این شماره و پلیس فتا پیگیری کنید .۰۰۴۴۷۴۴۳۳۹۷۷۷۰

  6. فاطمه می‌گوید

    خداروشکر من که فریب نخوردم شانس آوردم
    چون من و پدرم برنده شدیم اما یه جای کار می‌لنگید چون هم نام کاربری مون وهم رمز عبورمون یکی بود و این تناقض بود
    چون میتونی با همون نام کاربری و هم رمز عبور برای همه بزنی و جیرینگی الکی برنده بشی
    من گفتم از این شانسا نداریم
    ولی ای کاش واقعی بود
    واقعا توف بهتون من داشتم چمدونم می بستم برم

  7. میگمیگ می‌گوید

    اگه سایت ارز دیجیتال راست میگه و خودش با این سایت ها همدست نیست،چرا یه برخورد قانونی محکم بااین سایت ها نمیکند تا مردم بیش از این قربانی این کلاهبردارها نشوند.همه باهم دستشون توی یه کاسه است.در ضمن این لینک هم کلاهبردار هستhttps://arzdigital.co/coinex/# همه تون برید به جهنم

  8. محمد می‌گوید

    سلام من تو جشنواره کوئینکس ۳۰۰ هزار دلار برنده شدم .با coined.credit وارد ولتم میشم سایتش کلاه برداری هست ؟

  9. فریبرز الفتی می‌گوید

    سلام. متاسفانه من هم قربانی این کلاهبرداران از خدا بی خبر شدم و بابت جایزه جعلی کیف پول 300هزار دلاری کوینکس،در نهایت باوجود احتیاط و تحقیقاتی دست و پاشکسته ، مبلغ 265دلار از دستم رفت….!!!
    فی الحال از کلیه ی مالباخته های عزیز استدعا دارم با توجه به اینکه تعدادمون تقریبا زیاده، در ابتدا یک کارزار اینترنتی راه اندازی نماییم و در نهایت با اجماع جهانی بر علیه این گروه شیاد و کلاهبردار قیام و طرح دعوا نماییم که قطعا پس از طی مراحل قانونی، نتیجه بخش خواهد بود و در نهایت قطعا به پولمون خواهیم رسید!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.