راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاهش تمرکز، امیدواری و شوق کارآفرینانه / تغییر مسیر رویداد فینوهک بر اساس ارزیابی شرکت‌کنندگان

فینوهک رویدادی رقابتی در حوزه فین‌تک با پیام «یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده» است که در پنج حوزه ولث‌تک، اینشورتک، ‌رگ‌تک، لندتک و پرداخت بر اساس حل چالش‌های روز این صنعت، توسط شرکت توسعه کسب‌وکارهای نوگرای تجارت (تکنوتجارت) و مرکز نوآوری فینووا برگزار می‌شود؛ رویدادی که به‌دنبال حل چالش‌های واقعی و به‌روز صنعت فین‌تک کشور بوده و تلاشی است تا نسل جدیدی از بازیگران فین‌تک را وارد این صنعت کند. اکنون برگزارکنندگان این رویداد در پی انتشار اطلاعیه‌ای، خبر از تغییر مسیر این رویداد داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی تکنوتجارت، براساس پایش شرکت‌کنندگان، رویداد فینوهک تغییر مسیر داد. با توجه به شرایط پیش‌آمده در جامعه، فعالیت‌های عمومی فینوهک متوقف می‌شوند، ولی ارائه خدمات به پنج هزار فرد شرکت‌کننده و ۲۰ تیم ثبت‌نام‌کننده محدود نخواهد شد.

فینوهک در نبود پاسخی روشن به چندین نوع نیاز کاربر به پشتوانه سابقه سرمایه‌گذاری فینووا و تکنوتجارت با پیام «یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده» آغاز به کار کرد. این رویداد برای توانمندسازی افراد و تیم‌ها در چهار بخش آموزش، تیم‌سازی، منتورینگ و رویداد سه‌روزه «هکاتون» طرح‌ریزی شد.

فینوهک به پشتوانه تشکیل اتاق فکر با برندهای مطرحی چون همراه‌کارت، فینوتک، ارتباط فردا و پلنت مرکز نوآوری صنعت بیمه شکل گرفت و بسیاری از چالش‌ها در اتاق فکر فینوهک آدرس‌دهی شد.

در این اطلاعیه آمده است:‌ «پس از محدودیت‌های نفس‌گیر اینترنت، تلاش کردیم با بهره‌گیری از انواع شبکه‌های اجتماعی مسدود‌شده و مسدود‌نشده، فعالیت‌های عمومی را ادامه دهیم، اما این مسیر به‌ نظر ناممکن می‌آید. سپس با نظرسنجی آماری از پنج هزار شرکت‌کننده این رویداد دریافتیم که تمرکز، امیدواری و شوق کارآفرینانه به‌طرز محسوسی کاهش پیدا کرده و از آنجا که نوآوری و طرح‌ریزی کسب‌وکار به محیطی پایدار و افقی روشن نیاز دارد، به‌ناچار فعالیت‌های عمومی فینوهک را محدود کردیم.»


خدمات فینوهک به ۲۰ تیم‌ پذیرفته‌شده


در این اطلاعیه همچنین اعلام شده: «ما برگزارکنندگان فینوهک به تلاش برای توانمندسازی افراد و تیم‌ها در سخت‌ترین شرایط پایبندیم و براساس تعهدی که به افراد و تیم‌های شرکت‌کننده در فینوهک داشتیم و داریم، حمایت و خدمات‌مان را محدود نخواهیم کرد.»

در  ادامه برگزارکنندگان فینوهک به‌جای تیم‌سازی و برگزاری رویداد هکاتون، به‌طور مستقیم جلسات یک‌به‌یک با تیم‌ها برگزار خواهند کرد. برگزارکنندگان در این خصوص تصریح کردند: «با تک‌تک ۲۰ تیم شرکت‌کننده ارتباط گرفته خواهد شد و با بررسی شرایط و درصورت آماده‌بودن آنها، مسیر ورود به مرحله پیش‌شتابدهی و دریافت اعتبار برای پیشبرد کسب‌وکار بررسی خواهد شد. اگر تیمی برای تکمیل، نیاز به هم‌تیمی داشت، براساس تخصص مورد نیاز، فردی از افراد شرکت‌کننده در فینوهک به تیم معرفی خواهد شد.»


خدمات این رویداد به پنج هزار شرکت‌کننده


طبق برنامه‌ریزی برگزارکنندگان، ۱۸ کارگاه آموزشی با ۸۸ ساعت سرفصل‌ متنوع و کاربردی در پنج محور ولث‌تک، اینشورتک، رگ‌تک، لندتک و پرداخت به‌صورت رایگان از طریق این لینک در اختیار پنج هزار شرکت‌کننده فینوهک و علاقه‌مندان به فین‌تک قرار می‌گیرد.

با توجه به برگزارنشدن رویداد حضوری تیم‌سازی، افراد می‌توانند برای آشنایی با چالش‌ها و فرصت‌های ایده‌پردازی کسب‌و‌کار فین‌تکی با مراجعه به صفحه هر چالش به فایل صوتی بارگذاری‌شده گوش دهند.

علاوه‌ بر دسترسی رایگان به کارگاه آموزشی، امکان دریافت مشاوره فردی از متخصصان فینووا و تکنوتجارت نیز وجود دارد تا شرکت‌کنندگان سؤالات خود را در حوزه فین‌تک از این افراد بپرسند. برای دریافت وقت مشاوره از متخصصان فینووا با شماره ۴۲۷۱۹۰۲۲ ۰۲۱ و از متخصصان تکتوتجارت با شماره ۸۸۷۸۲۰۸۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

مجموعه‌های نوآوری فینووا و تکنوتجارت برای افراد شرکت‌کننده در فینوهک تخفیف ۲۰درصدی تا سه ماه برای گرفتن مکان در فضای کار اشتراکی در نظر گرفته‌اند.

در پایان برگزارکنندکان این رویداد تصریح کردند: «متخصصان برندهای همراه‌کارت، فینوتک، ارتباط فردا و پلنت مرکز نوآوری صنعت بیمه نهایت همکاری را برای پیشبرد این رویداد داشته‌اند که از آنها بسیار سپاسگزاریم. آرزوی ما برگزارکنندگان این رویداد، هموارشدن مسیر ارزش‌آفرینی برای افراد و تیم‌های توانمند است و امیدواریم بتوانیم پس از این نیز به نقش‌آفرینی در این مسیر ادامه دهیم.»

منبع تکنوتجارت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.