راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هلدینگ آلفابت نتوانست انتظارات درآمدی سرمایه‌گذاران را برآورده کند / شک به درستی یک تصمیم بزرگ

آلفابت شرکت مادر گوگل در درآمد سه‌ماهه سوم خود نتوانست انتظارات سرمایه‌گذاران بزرگش را برآورده کند.

رشد آلفابت برای پنج فصل متوالی کاهش یافت و درآمدش به 57.5 میلیارد دلار رسید که کمتر از 58.3 میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود.

به گفته کارشناسان حوزه فناوری، مقصر اصلی عملکرد ضعیف گوگل، بازار کساد تبلیغات آنلاین است که ناشی از هزینه کمتر تبلیغ‌کنندگان در واکنش به شرایط اقتصادی است.

یکی از بهترین‌های آلفابت، Google Cloud بود که 6.9 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و بالاتر از پیش‌بینی 6.7میلیارددلاری تحلیلگران بود.

آلفابت (Alphabet) یک هلدینگ فناوری مستقر در کالیفرنیای آمریکا است و شرکت گوگل یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ آن محسوب می‌شود.

شرکت گوگل در اواسط سال 1394 با معرفی هلدینگ مادر آلفابت فعالان، کارشناسان و رسانه‌های حوزه فناوری را غافلگیر کرد. گوگل بعد از تأسیس هلدینگ آلفابت خود را به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از آن معرفی کرد و قرار شد هرکدام از زیرمجموعه‌های گوگل بعد از معرفی آلفابت، مستقل از گوگل به‌صورت زیرمجموعه‌ای از آلفابت فعالیت کنند و در حال حاضر فقط  گوگل‌مپس، یوتیوب و اندروید زیرمجموعه شرکت گوگل باقی مانده‌اند.

بعضی از زیرمجموعه‌های تازه‌تر شرکت گوگل، مثل سرمایه‌گذاری و بخش تحقیقات، واحد اتوماسیون خانگی هوشمند به نام نست، بازوی هواپیماهای بدون سرنشین، شرکت گوگل‌ایکس به‌عنوان آزمایشگاه تحقیقاتی گوگل، کالیکو شرکتی که برای بهبود شرایط زندگی انسان‌ها فعالیت می‌کند و لایف‌ساینس که روی پروژه‌هایی چون تماس‌های هوشمند برای بیماران دیابتی کار می‌کند از زیرمجموعه‌های آلفابت هستند.

این شرکت با درآمد ۱۳۶ میلیارد و ۸۱۹ میلیون دلار و با صعود ۱۵ رتبه نسبت به سال ۲۰۱۸ در رتبه ۳۷ پردرآمدترین شرکت بین‌المللی سال ۲۰۱۹ قرار گرفت. همچنین با مجموع دارایی به مبلغ ۲۳۲ میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار در رتبه ۱۱۸ دارایی و با رشد سوددهی حدود ۱۴۲ درصد به میزان ۳۰میلیارد و ۷۳۶میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ در رتبه هفتم سودآورترین شرکت‌ها پس از اپل (جایگاه دوم) و سامسونگ (جایگاه چهارم) قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.