با مصوبه هیئتعامل بانک مرکزی سقف تراکنش درگاههای پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاریهای بورس 10برابر شد.
مصطفی قمریوفا، مدیر اداره روابط عمومی بانک مرکزی در توییتر خود از افزایش 10برابری سقف تراکنش کارگزاریهای بورس خبر داد: «با مصوبه هیئتعامل بانک مرکزی و در راستای تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاههای پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاریهای بورس از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰۰ میلیون ریال (۱۰ برابر) افزایش پیدا میکند.»
به گفته سخنگوی بانک مرکزی، این مصوبه یکی از مطالبات سازمان بورس و اوراق بهادار بود که چندی پیش در کارگروه مشترک سازمان بورس و بانک مرکزی مطرح شده بود. او گفته که تصمیم دیشب هیئتعامل بانک مرکزی در راستای همافزایی بازار پول و بازار سرمایه بود که با افزایش سقف تراکنش کارگزاریهای بورسی، نقلوانتقال وجوه بین مشتریان، کارگزاران و صندوقهای سرمایهگذاری تسهیل خواهد شد؛ ضمن اینکه معاملات اوراق بهادار نیز روانتر میشود.