راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاربران سامسونگ گلکسی اس‌فایو با اثرانگشت پرداخت می‌کنند

کاربران تلفن همراه تازه عرضه شده گلکسی اس فایو می‌توانند با استفاده از اثر انگشت و از طریق پی‌پال پرداخت‌های الکترونیکی‌شان را انجام دهند. در روزهای گذشته و در یکی از مهم‌ترین رویدادهای تلفن همراه از محصول جدید سامسونگ یعنی گلکسی ۵ رونمایی شد. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این محصول از نظر بانکداری و پرداخت الکترونیک همکاری شرکت پی‌پال و سامسونگ است که منجر به ایجاد ویژگی جدیدی در این محصول شده است. فناوری جدید در خرید و پرداخت آنلاین و همچنین در خرید و پرداخت در فروشگاه کاربرد دارد.

 

استفاده از روش‌های بیومتریک برای شناسایی کاربران مدتی است که جذاب شده و مدیران پی‌پال در مورد نگرانی‌هایی که وجود دارد گفته‌اند هیچ اطلاعات بیومتریکی در سرورهای پی‌پال ذخیره نمی‌شود.

 

ببینید: Samsung and PayPal team to let Galaxy S5 owners pay by fingerprint

 

David-Marcus

اخیرا شرکت پی‌پال تلاش‌هایش برای نفوذ و در دست گرفتن بازار رو به رشد پرداخت همراه شدت بیشتری گرفته است. در یکی از آخرین گام‌هایی که پی‌پال در این زمینه برداشته می‌شود به خرید شرکت Braintree اشاره کرد که پی‌پال با ۸۰۰ میلیون دلار این استارتاپ را خرید. این استارتاپ در کنار پی‌پال نوید روزهایی را می‌دهند که دیگر نیازی به این که هر بار اطلاعات کارت و پرداخت وارد شود نباشد.

 

ببینید: PayPal’s vision for payments: Never enter a 16-digit number again

forbes-cover-marcus-paypal

نشریه فوربس هم در آخرین شماره‌اش با اختصاص تصویر جلد به مدیر عامل پی‌پال به جنگی پرداخت که این روزها در حوزه پرداخت همراه در گرفته است. جنگی که پی پال در مرکز آن قرار دارد و در دو جبهه می‌جنگد: یکی تلاش برای تحت کنترل درآوردن همه تراکنش‌هایی که در عالم صورت می‌گیرد و دیگری دفاع از قلمرو خودش.

 

ببینید: Can PayPal Beat Apple, Google, Amazon And Icahn In The Wallet Wars

 

این همه ماجرا نیست و باقی هم بی کار ننشسته‌اند و تلاش می‌کنند بازار نوظهور پرداخت همراه را تحت سلطه خود درآورند. یکی از نویسنده‌های نشریه HBR  چندی پیش خبر از ظهور رقبایی در مقابل بانک‌ها داده بود. شاید باورکردنی نباشد که استارباکس یکی از این رقبا باشد. استارباکس  بزرگ‌ترین کافی‌شاپ دنیاست که مفهوم کار و قهوه‌خوردن را با هم درآمیخته و ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده اپلیکیشنی دارد که مشتریانش برای پرداخت به کمک تلفن همراه از آن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن آن چنان محبوب کاربران شده که  شاید گستره‌اش از شعبه‌های استارباکس هم فراتر برود. این رقیب نوظهور بیش از هرچیز یادآور ظهور خود پی‌پال است. پی‌پال در واقع روش پرداختی بود که فروشگاه آنلاین ای‌بی برای خود خلق کرده بود و به مرور چنان گسترده شد که خود به کسب و کاری جدا تبدیل شد و امروزه بهترین راه پرداخت در اینترنت پی‌پال است.

 

ببینید: Banks’ New Competitors: Starbucks, Google, and Alibaba

حالا و با همکاری که پی‌پال با سامسونگ شروع کرده می‌خواهد جای پای خودش را در بازار پرداخت همراه محکم‌تر کند. حالا باید دید در دورانی که مردم به علت تنوع ابزارهای پرداخت همراه گیج شده‌اند چه کسی پرچم را بالا می‌برد و مردم به چه کسی روی خوش نشان می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.