راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیش‌بینی IBM: خرید حضوری بر خرید آنلاین چیره خواهد شد

آی‌بی‌ام در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی نیز به‌رسم هفت سال گذشته ۵ پیش‌بینی خود درخصوص فناوری‌های برتر ۵ سال آینده را منتشر کرد. طبق اظهارات برنی‌ میرسون، معاون بخش نوآوری آی‌بی‌ام، پیش‌بینی‌های امسال آی‌بی‌ام بر این اساس استوار هستنند که در آینده همه‌ دستگاه‌ها و سامانه‌های ساخت بشر از قدرت یادگیری برخوردار خواهند شد. ماشین‌ها واقعیت‌های موجود درباره ما انسان‌ها را خواهندآموخت، استدلال خواهند کرد و طبیعی‌‌تر و اختصاصی‌تر از گذشته با ما و سازوکارهای‌مان درخواهند آمیخت.

برای مثال، آی‌بی‌ام همین حالا نیز مدعی است که می‌تواند با رمزگشایی از ۲۰۰ یادداشت توییتری شما شخصیت‌تان را اعلام کند. چنین نوآوری‌هایی با کمک محاسبات ابری، تحلیل بزرگ‌داده‌ها و فناوری‌های تطابق‌پذیر ممکن شده‌ است. هرچه کامپیوترها هوشمندتر و جمع‌وجورتر می‌شوند امکان جاسازی آن‌ها در گستره وسیع‌تری از دستگاه‌ها فراهم می‌آید و با چنین پیشرفتی هر زمان ‌درصدد انجام کاری برآمدیم با کمک آن‌ها انجام‌پذیر خواهد شد. یکی از پنج پیش‌بینی آی‌بی‌ام  این است که خرید حضوری بر خرید آنلاین چیره خواهد شد.

.

خرید حضوری بر خرید آنلاین چیره خواهد شد

سیما نادلر، سرپرست پژوهشی بخش خدمات تجاری و خرده‌فروشی آی‌بی‌ام می‌گوید: «برخی از رویکردهای فناوری دوباره ما را به گذشته پیوند خواهند زد تا باز به دوران شرکت‌ها و فروشگاه‌های خشتی و آجری (فیزیکی) بازگردیم؛ البته این‌بار یک چیز متفاوت خواهد بود: در آینده خرده‌فروشی‌ها، فرآیند و تجربه خرید را برای مشتریان‌شان به‌طرز فزاینده‌ای اختصاصی‌تر و مقبول‌تر خواهند کرد و برای این منظور سرانجام احساس خوشایند خرید فیزیکی را با غنای خریدهای آنلاین درهم می‌آمیزند تا مردم هم از لذت خرید حضوری برخوردار شوند و هم از تحویل سریع کالا در همان روز خرید.»

IBM-5-Predictions-way2pay-92-12-06

سال گذشته رقم فروش جهانی به‌شیوه آنلاین به یک تریلیون دلار رسید و بسیاری از خرده‌فروشی‌های فیزیکی به‌خاطر ناتوانی در تنظیم قیمت‌های رقابتی با امثال آمازون، از چرخه کسب‌وکار خارج شده‌اند. اما درهای نوآوری‌ به‌روی فروشگاه‌های فیزیکی بسته نیست و این فروشگاه‌ها با کمک همین خلاقیت‌ها وضعیت بهتری پیدا خواهندکرد. از جمله مزیت‌های فروشگاه‌های فیزیکی دم‌دست بودن و دسترسی سریع است و دیگر این‌که وقتی مشتری کالایی را انتخاب و خریداری می‌کند، کالا همان لحظه به ‌او تحویل داده‌ می‌شود و این در خریدهای آنلاین ممکن نیست. در آینده خرده‌فروشی‌ها با اتکا به هوش مصنوعی نظیر آن‌چه که در ابرکامپیوتر واتسون آی‌بی‌ام به‌کار رفته ‌است قدرت وب را با لذت خریدهای حضوری در خواهندآمیخت. در این راهکار تلفیقی، وب به هوشمندتر شدن فرآیند خرید کمک خواهد کرد و واقعیت افزوده اطلاعات مرتبط با قفسه‌های خرید را تأمین خواهد کرد. با چنین فناوری‌هایی فروشگاه‌های محلی می‌توانند توجه مشتریانی را که هم به خدمات فناورانه علاقه‌مند هستند و هم به خریدهای حضوری به‌خود جلب کنند.

منبع: ماهنامه شبکه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.