راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیش‌بینی IBM: خريد حضوری بر خريد آنلاين چيره خواهد شد

آی‌بی‌ام در اواخر سال 2013 ميلادی نيز به‌رسم هفت سال گذشته 5 پيش‌بينی خود درخصوص فناوری‌های برتر 5 سال آينده را منتشر کرد. طبق اظهارات برنی‌ ميرسون، معاون بخش نوآوری آی‌بی‌ام، پيش‌بينی‌های امسال آی‌بی‌ام بر اين اساس استوار هستنند که در آينده همه‌ دستگاه‌ها و سامانه‌های ساخت بشر از قدرت يادگيری برخوردار خواهند شد. ماشين‌ها واقعيت‌های موجود درباره ما انسان‌ها را خواهندآموخت، استدلال خواهند کرد و طبيعی‌‌تر و اختصاصی‌تر از گذشته با ما و سازوکارهای‌مان درخواهند آميخت.

برای مثال، آی‌بی‌ام همين حالا نيز مدعی است که می‌تواند با رمزگشایی از 200 يادداشت توييتری شما شخصيت‌تان را اعلام کند. چنين نوآوری‌هایی با کمک محاسبات ابری، تحليل بزرگ‌داده‌ها و فناوری‌های تطابق‌پذير ممکن شده‌ است. هرچه کامپيوترها هوشمندتر و جمع‌وجورتر می‌شوند امکان جاسازی آن‌ها در گستره وسيع‌تری از دستگاه‌ها فراهم می‌آيد و با چنين پيشرفتی هر زمان ‌درصدد انجام کاری برآمديم با کمک آن‌ها انجام‌پذير خواهد شد. يکی از پنج پيش‌بينی آی‌بی‌ام  این است که خريد حضوری بر خريد آنلاين چيره خواهد شد.

.

خريد حضوری بر خريد آنلاين چيره خواهد شد

سیما نادلر، سرپرست پژوهشی بخش خدمات تجاری و خرده‌فروشی آی‌بی‌ام می‌گوید: «برخی از رويکردهای فناوری دوباره ما را به گذشته پيوند خواهند زد تا باز به دوران شرکت‌ها و فروشگاه‌های خشتی و آجری (فيزيکی) بازگرديم؛ البته اين‌بار يک چيز متفاوت خواهد بود: در آينده خرده‌فروشی‌ها، فرآيند و تجربه خريد را برای مشتريان‌شان به‌طرز فزاينده‌ای اختصاصی‌تر و مقبول‌تر خواهند کرد و برای اين منظور سرانجام احساس خوشايند خريد فيزيکی را با غنای خريدهای آنلاين درهم می‌آميزند تا مردم هم از لذت خريد حضوری برخوردار شوند و هم از تحويل سريع کالا در همان روز خريد.»

IBM-5-Predictions-way2pay-92-12-06

سال گذشته رقم فروش جهانی به‌شيوه آنلاين به يک تريليون دلار رسيد و بسياری از خرده‌فروشی‌های فيزيکی به‌خاطر ناتوانی در تنظيم قيمت‌های رقابتی با امثال آمازون، از چرخه کسب‌وکار خارج شده‌اند. اما درهای نوآوری‌ به‌روی فروشگاه‌های فيزيکی بسته نيست و اين فروشگاه‌ها با کمک همين خلاقيت‌ها وضعيت بهتری پيدا خواهندکرد. از جمله مزيت‌های فروشگاه‌های فيزيکی دم‌دست بودن و دسترسی سريع است و ديگر اين‌که وقتی مشتری کالایی را انتخاب و خريداری می‌کند، کالا همان لحظه به ‌او تحويل داده‌ می‌شود و اين در خريدهای آنلاين ممکن نيست. در آينده خرده‌فروشی‌ها با اتکا به هوش مصنوعی نظير آن‌چه که در ابرکامپيوتر واتسون آی‌بی‌ام به‌کار رفته ‌است قدرت وب را با لذت خريدهای حضوری در خواهندآميخت. در اين راهکار تلفيقی، وب به هوشمندتر شدن فرآيند خريد کمک خواهد کرد و واقعيت افزوده اطلاعات مرتبط با قفسه‌های خريد را تأمين خواهد کرد. با چنين فناوری‌هایی فروشگاه‌های محلی می‌توانند توجه مشتريانی را که هم به خدمات فناورانه علاقه‌مند هستند و هم به خريدهای حضوری به‌خود جلب کنند.

منبع: ماهنامه شبکه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.