راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واریز شناسه‌دار چه نقشی در مبادلات مالی کسب‌وکارها ایفا می‌کند؟

واریز شناسه‌دار از سرویس‌هایی است که به مشتریان یا کاربران کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا عملیات واریز وجه در مبالغ بالا را بدون دغدغه و نگرانی انجام دهند. کاربران یا مشتریان پس از تأیید اطلاعات هویتی و داده‌های بانکی و ارائه اسناد مثبته به بانک، ضمن کسب اجازه افزایش «سقف روزانه» برای انتقال وجه، می‌توانند از مزیت‌های این سرویس بهره‌مند شوند. 

 امنیت بالای واریز وجه و واریز مبلغ بالاتر از سقف درگاه (در صورت تأیید) از اساسی‌ترین ویژگی‌های این سرویس است که باعث شده مورد تقاضای کسب‌وکارها باشد.  

البته واریز وجه توسط شناسه علاوه بر مزیت‌های گفته‌شده، احساس رضایت خاطری نیز برای مشتریان و کاربران کسب‌وکارها ایجاد می‌کند و آنها را از سردرگمی چگونگی واریز مبالغ بیشتر از سقف بانکی نجات می‌دهد؛ چون کاربران یا مشتریان وجه مورد نظر را بدون واردشدن به درگاه پرداخت اینترنتی منتقل می‌کنند. 

جیبیت به‌عنوان ارائه‌دهنده سرویس واریز شناسه‌دار به‌صورت API شرایطی را فراهم کرده که مشتریان یا کاربران کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در صورت نیاز بتوانند آن را درخواست دهند. یکی از مزیت‌های این سرویس، امکان صدور برای مشتریان یا کاربران حقیقی و حقوقی است؛ صدور شناسه واریز برای مشتریان یا کاربران حقیقی با شماره شبا و شماره ملی و برای حقوقی‌ها نیز با شناسه ملی و شماره شبا صورت می‌پذیرد. 

متقاضیان برخورداری از این سرویس می‌توانند با مراجعه به صفحه سرویس واریز شناسه‌دار در وب‌سایت جیبیت، علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس، از نحوه کارکرد آن و کارمزد به‌ازای هر تراکنش نیز آگاه شده و برای فعال‌سازی آن با تیم فروش و پشتیبانی تماس حاصل کنند. 


واریز شناسه‌دار چیست؟


چگونگی واریز وجه در مبالغ بالا توسط کاربر یا مشتری یکی از چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهاست. این پرسش برای آن دسته از کسب‌وکارهایی که تراکنش‌های با مبالغ بالا دریافت می‌کنند، اهمیت دوچندان دارد؛ چراکه ممکن است کسب‌وکارها در رهگیری تراکنش‌ها دچار مشکل شوند و موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن آنها را با فاصله زمانی دریابند. از این رو سرویس واریز شناسه‌دار به کمک آنها می‌آید تا رصد تراکنش‌های انجام‌شده با دقت و سرعت بیشتری صورت پذیرد. 

کسب‌وکارها در صورت داشتن شرایط دریافت این سرویس، می‌توانند کاربران یا مشتریان خود را نیز از مزیت‌های آن بهره‌مند کنند. در واقع کاربران یا مشتریان بعد از احراز هویت در صورت تأیید اطلاعات بانکی و هویتی، همچنین ارائه اسناد مثبته به بانک برای افزایش سقف واریز، می‌توانند انتقال وجه را انجام دهند. 

شماره شبا، کد ملی و نام دارنده حساب از جمله اطلاعاتی است که پیش از صدور این شناسه یکتا و منحصربه‌فرد باید اعتبارسنجی شود. در صورت نبود هرگونه مغایرتی میان داده‌های بانکی و اطلاعات هویتی، شناسه واریز صادر و به پرداخت‌کننده داده می‌شود. 

کاربران یا مشتریان احرازهویت‌شده کسب‌وکار با ثبت درخواست شناسه واریز برای یک کدملی و شماره شبای مربوط به آن، واریز وجه را به صورت مستقیم و از طریق ابزارهایی مانند اینترنت‌بانک، موبایل‌بانک و از روش‌های ساتنا، حواله پایا یا واریز حساب به حساب، واریز وجه را انجام می‌دهند. 

این روش گرچه طولانی‌تر از فرایند واریز وجه از طریق درگاه پرداخت است، اما هر کاربر با یک بار درخواست شناسه واریز می‌تواند به دفعات واریز وجه را انجام دهد. علاوه بر آن کسب‌وکار نیز به‌راحتی تراکنش را رصد کرده و از موفقیت‌آمیز بودن آن مطلع می‌شود.

اگرچه استفاده از درگاه پرداخت یکی از روش‌های مرسوم واریز وجه برای کسب‌وکارها به‌شمار می‌رود، اما مشتریان یا کاربران کسب‌وکارها می‌توانند واریز وجه را در قالب شناسه واریز و به دفعات نیز انجام دهند.


کاربرد واریز شناسه‌دار


همان‌طور که گفته شد، استفاده از این شناسه نیازمند سطحی از تأیید داده‌های بانکی و اطلاعات هویتی افراد است. از این رو برخی کاربران یا مشتریان در صورت تأیید انجام مبادله مالی بیشتر از سقف بانکی روزانه توسط بانک‌ها به‌واسطه ارائه اسناد مثبته می‌توانند واریز وجه بالاتر از سقف درگاه اینترنتی را انجام دهند. 

کسب‌وکارهایی که تراکنش‌های مبالغ بالا دارند یا درصدد هستند که آن را با ابزارهایی مانند موبایل‌بانک یا اینترنت‌بانک واریز کنند؛ مانند کارگزاری‌ها یا شرکت‌های بورسی از جمله مهم‌ترین استفاده‌کنندگان این سرویس هستند.


ویژگی سرویس واریز شناسه‌دار چیست؟


جیبیت به‌عنوان شرکت‌ ارائه‌دهنده سرویس واریز شناسه‌دار این امکان را ایجاد کرده که مشتریان یا کاربران کسب‌وکارها، برای مبادله مالی بیشتر از سقف درگاه پرداخت و کارت بانکی  آن را درخواست کنند؛ گرچه امکان درخواست برای این شناسه زمانی تکمیل می‌شود که اطلاعات ارسالی کاربر یا مشتری، توسط شبکه بانکی به تأیید برسد تا افزایش سقف واریز صورت پذیرد. 

کاربرد نامحدود توسط کاربر یا مشتری نیز از دیگر ویژگی‌های این سرویس است. بدین معنا که کاربر می‌تواند از شناسه واریز خود به مدت نامحدود استفاده کند. در صورتی که برای مدت طولانی از آن استفاده نشود، شناسه واریز برای جلوگیری از بروز هرگونه ریسک‌های اعتباری و کلاهبرداری‌های اینترنتی مسدود می‌شود. 

رصد تراکنش توسط کسب‌وکار نیز از دیگر ویژگی‌های سرویس واریز شناسه‌دار است. پس از واریز، وجه به کیف پول کاربر یا مشتری نزد جیبیت وارد شده و پس از آن نیز حساب کاربری کسب‌وکار شارژ می‌شود. 

بهره‌مندی از واریز با شناسه برای واریزهای دوره‌ای مانند اقساط و به‌واسطه API نیز کاربرد دیگر این سرویس است. در این روش مشتری یا کاربر برای هر قسط «شناسه واریز» دریافت کرده و با آن واریزهای دوره‌ای خود را انجام می‌دهد.

امکان صدور شناسه واریز برای مشتریان حقیقی و حقوقی نیز از دیگر ویژگی‌های سرویس واریز شناسه‌دار جیبیت است؛ بدین معنا که مشتریان حقیقی با ارائه اطلاعاتی مانند کد ملی، نام دارنده حساب و شماره شبا می‌توانند شناسه واریز درخواست کنند. این روش برای مشتریان حقوقی با ارائه شناسه ملی، نام دارنده حساب و شماره شبا ممکن خواهد بود. 

یکتا بودن شناسه واریز نیز مزیت دیگر این سرویس است. این شناسه 15رقمی به پرداخت‌کننده‌های حقیقی یا حقوقی که احراز هویت شده‌اند، تعلق می‌گیرد. 

جیبیت علاوه بر سرویس واریز شناسه‌دار، خدمات دیگری مانند وب‌سرویس استعلام بانکی و احراز هویت را دارد و خدماتی نیز به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد تا تبادلات مالی امن و مطمئنی را تجربه کنند؛ این وب‌سرویس علاوه بر صحت‌سنجی داده‌های بانکی، اطلاعات هویتی افراد را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی کرده و نتیجه را به استعلام‌گیرنده می‌دهد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر کدام از وب‌سرویس‌ها می‌توانید به وب‌سایت جیبیت مراجعه کرده و برای تکمیل فرایند فعال‌سازی آنها نیز با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.